  • 71. Data: 2009-07-13 16:11:35
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > zdjecia krajobrazu naleza do najnudniejszych.
    > TRza czyms przyciagnac uwage ogladjacego.
    > czym ?

    Z pewnością nie krajobrazem. To już było i mało kogo jeszcze kręci.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 72. Data: 2009-07-13 16:15:42
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Napisałem:

    > [...]
    > Tańsze uszczelniane to Pentaxy K200D i K10D - ten ostatni dostępny tylko
    > jako używany. Z tej trójki niewątpliwie najlepszy jest GX-20, ale i
    > najdroższy. Przy limicie 200zł celowałbym w K10D - da się go kupić bardzo
    > tanio, a ergonomia lepsza niż w K200D.
    > [...]

    I oczywiście chodziło o limit nie 200 a 2000zł - niniejszym koryguję.
    Po 200zł/szt to bym od razu cały wagon K10D z pocałowaniem ręki kupił -
    tylko gdzie sprzedawcę znajdę?:-))))

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 73. Data: 2009-07-13 17:12:16
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Bardzo dobry korpus, ale w porównaniu z K20D ma jedną wadę - gripy od
    > Pentaxa nie pasują a Samsung chce za gripa jakieś strasznie chore
    > pieniądze.

    prawdopodobnie można kupić grip do pentaxa i posłużyć się nożem w celu
    dopasowania,
    tu przykład dla GX-10:

    http://www.pentaxuser.co.uk/forum/topic/WANTED-Samsu
    ng-GX10-Battery-Grip-12331

    P.

  • 74. Data: 2009-07-13 17:16:34
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > E-520 z kitem będzie porównywalny jakościowo i cenowo. Tylko że nie o coś
    > takiego nam chodzi.

    jak porównasz E-520 z GX-20,
    to ten pierwszy leży,
    w drugim iso 3200 jest bardziej użyteczne niż 1600 w Olympusie,
    w zapasie jest też iso 6400 - do zastosowania w sytuacjach awaryjnych

    P.

  • 75. Data: 2009-07-13 17:19:19
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Z pewnością nie krajobrazem. To już było i mało kogo jeszcze kręci.

    krajobrza jaki jest , kazdy widzi.
    Dobrze jest pokazac tak jak nie kazdy widzi.

  • 76. Data: 2009-07-13 17:49:16
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 13 lipiec (poniedziałek), gdy o godz. 14:08 *januszek* napisał(a):

    > Za tyle mniej wiecej widzialem na alledrogo nowego Pentaxa K200d z
    > kitem II 18-55 ;)

    Też polecałbym autorowi wątku tego Pentaksa K200D z kitem 18-55mm II. Nawet
    dziś miałem okazję się mu bliżej przyjżeć. A tele nie wiem jaki, zależy ile
    kitowy kosztuje. Polecał jakiś stary manualny 70-210 chyba, że musi być AF.

    --
    Krasnal...

  • 77. Data: 2009-07-13 18:57:35
    Temat: Re: [LONG] Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: Wojtek <w...@g...com>

    wwwojtek1 pisze:

    > Aparat będzie także sporadycznie wykorzystywany w domu (dziecko), na
    > weselach (na potrzeby własne), allegro oraz wystawy motoryzacyjne.
    >
    > Poradźcie coś sensownego i względnie niedrogiego :)
    > Pozdrawiam!
    > Wojtek.

    Z Twoim budżetem, to raczej bym się rozglądał za analogowym korpusem +
    oszklenie, a klisze w zależności od fotografowanego motywu. (z negatywów
    Fuji Reala, Kodak Ektar 100 (wysycony i kontrastowy jak Velvia), Seria
    Fuji Pro
    Dynax 7 można chyba kupić teraz w okolicach 500 PLN, do tego 24-50/4 za
    jakieś 500 PLN, 17-35 to wydatek rzędu 900 PLN
    Jeszcze stałka 50/1.7. Ceny gripa do tego korpusu nie znam.

    Innych systemów nie znam za bardzo, więc nie mogę Ci pomóc.

    Wojtek

  • 78. Data: 2009-07-13 19:12:15
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski pisze:

    > http://fotozakupy.pl/obiektyw/pentax-fa-31-mm-f-1-8-
    limited-edition-srebrny,9057s

    > Bo lepszy:-)

    A w ogóle, to nawet przy zbyt drogim dolarze, te *** Amerykańce mogą
    kupić to coś nieco taniej:

    http://www.bhphotovideo.com/c/product/394223-REG/Pen
    tax_20290_Wide_Angle_SMCP_FA_31mm.html

    Może i lepiej, że u nas drogo... Za te $899.95 może bym się teraz
    skusił, a za 4950 zł na pewno nie.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 79. Data: 2009-07-13 19:27:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krasnal napisał(a):

> [...]
    > kitowy kosztuje. Polecał jakiś stary manualny 70-210 chyba, że musi być AF.

    Długi kit II to rewelacja, jeszcze lepszy niż ten krótki :)

    j.

  • 80. Data: 2009-07-13 20:13:37
    Od: Cosa <c...@a...pl>

    Pewnego dnia , a był to 13 Jul 2009 14:15:07 +0200, januszek
    <j...@p...irc.pl> napisał coś takiego:

    >Ale nie K-M bo K-M i K2000 moim zdaniem nie nadają się do
    >krajobrazów bo nie mają górnego wyświetlacza i co za tym idzie w silnym
    >słońcu nie widać co ustawiasz ;P Po za tym obiektywy kitowe dołączane do
    >tych modeli są lekko wykastrowane w stosunku do normalnych kitów.

    o QSFa i brak cyferek na pierscieniu focusa, oraz bagnet jest z
    tworzywa. Optyka to standardowy kit nr 2.
    Dla krajobrazów to chyba bez znaczenia. Druga sprawa to fakt że kity
    pentaxa nie kręcą ryjkiem przy ostrzeniu, co dla kitów już standartem
    nie jest, a co mocno ułatwia stosowanie filterków typu polar czy szara
    połówka.

    --
    MK
    "Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy