  • 1. Data: 2012-07-19 20:09:42
    Temat: Jaką nagrywarkę BLURAY?
    Od: tryton <d...@o...pl>

    Szukam napędu do nagrywania BLURAY.
    Ostatnio pojawiło się coś tańszego poniżej 300zł o nazwie:
    http://www.teac.eu/digital-media/blu-ray/bd-w512sa/

    Warto?

  • 2. Data: 2012-07-19 21:26:32
    Temat: Re: Jaką nagrywarkę BLURAY?
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-19 20:09, tryton pisze:
    > Szukam napędu do nagrywania BLURAY.
    > Ostatnio pojawiło się coś tańszego poniżej 300zł o nazwie:
    > http://www.teac.eu/digital-media/blu-ray/bd-w512sa/
    >

    > Warto?

    Nie ma sensu chyba ze do archiwizacji a i tak taniej chyba wyjdzie
    twardziel.

    Karty SD sa tak tanie ze jak powyzej, chyba ze cena spadnie duuzo.

  • 3. Data: 2012-07-20 15:34:07
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-07-19 21:26, Aha.... pisze:

    > Nie ma sensu chyba ze do archiwizacji a i tak taniej chyba wyjdzie
    > twardziel.
    >
    > Karty SD sa tak tanie ze jak powyzej, chyba ze cena spadnie duuzo.

    no do archiwizacji, zmieniam dysk na SSD i trzeba gdzieś te bajty
    upchać, wole płytki wsadzać niż dysk podpinać...

  • 4. Data: 2012-07-20 17:15:08
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Aha.... <n...@s...com> napisał(a):

    > Nie ma sensu chyba ze do archiwizacji a i tak taniej chyba wyjdzie
    > twardziel.
    >
    > Karty SD sa tak tanie ze jak powyzej, chyba ze cena spadnie duuzo.

    Jak chcesz HDD do archiwizacji własnych unikalnych danych np: zdjęc albo
    filmów czy projektów to tak naprawdę muszą byc 2xHDD. A tu już tanio nie będzie.
    Do tego taka nagrywarka BR nadaje sie coraz bardziej zwłaszcza jak ceny tych
    urządzeń wreszcie spadna.
    BTW zauważyłem że nazwa tej nagrywarki z linku - Teac BR-W512 SA nawiązuje do
    kultowej przed 10-ciu laty nagrywarki Teac CD-W512 EB, co była używana do
    hurtowego wypalania płyt CD, sprzedanych później na giełdach.

  • 5. Data: 2012-07-22 12:17:22
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-20 17:15, Gil pisze:

> [...]
    > kultowej przed 10-ciu laty nagrywarki Teac CD-W512 EB, co była używana do
    > hurtowego wypalania płyt CD, sprzedanych później na giełdach.

    A ty masz pewnosc ze dane z plyty nie znikna szybciej niz z HDD ?

  • 6. Data: 2012-07-22 18:44:38
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    Aha.... <n...@s...com> napisał(a):

    > A ty masz pewnosc ze dane z plyty nie znikna szybciej niz z HDD ?

    Pewności to nie mam nawet czy jutro będę żył.
    Ale jakbym miał wybierac - raz backup i odczyt za 10 lat to wybrałbym płytki.

  • 7. Data: 2012-08-01 09:17:50
    Od: Doc <d...@w...pl.die.spamer.die>

    Dnia Sun, 22 Jul 2012 16:44:38 +0000 (UTC), Gil napisał(a):

    > Pewności to nie mam nawet czy jutro będę żył.
    > Ale jakbym miał wybierac - raz backup i odczyt za 10 lat to wybrałbym płytki.

    A najlepiej jedna kopia na HDD a druga na płytkach ;) U mnie około 25%
    danych wypalonych na płytach te 10 lat temu jest nie do odczytu. Płytki są
    niby OK bez zarysowań, ale wydaje się, że plastik się naświetlił/zestarzał
    i zmienił swoje właściwości. Jeżeli chodzi o HDD to w podobnym okresie,
    odpukać, padł mi tylko jeden. Ilość straconych danych porównywalna.

    Pozdrawiam,
    --
    Doc,
    Zawsze dumny, wielkopański, to jest 7 DAK poznański

  • 8. Data: 2012-08-01 14:52:50
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Doc <d...@w...pl.die.spamer.die> napisał(a):

> [...]
    >i zmienił swoje właściwości. Jeżeli chodzi o HDD to w podobnym okresie,
    >odpukać, padł mi tylko jeden. Ilość straconych danych porównywalna.

    A u mnie odwrotnie ;)
    kilkaset plyt z tamtego wieku ciagle na chodzie - ale to same tdk i verbtimy
    wypalane na porzadnym teacu, ktory wtedy kosztowal 3x wiecej niz jakies lg czy liteon
    plytki trzymane w szafce bez dostepu swiatla