    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaki to numer? zagraniczny, czy polski
    Date: Mon, 6 Mar 2023 15:10:53 +0100

    On Fri, 3 Mar 2023 19:22:54 +0100, Pawel wrote:
    > Z tego co sie zorientowalem, ale pewnosci nie mam, to majac numer
    > wpisany jako "48 XXX XXX XXX", wspanialy Android dodaje sobie +48, co
    > powoduje powstanie numeru "+48 48 XXX XXX XXX".

    W zasadzie prawidlowo.

    > Teraz pytanie, co to za
    > numer? Na infolinii plusa (mam numer w Plushu), probowalem sie czegos

    teoretycznie żaden ... nie istnieje. Przynajmniej w komórkach.

    > dowiedziec, ale nie maja wgladu w liste wyslanych smsow i ogolnie w
    > liste jakichkolwiek polaczen wychodzacych z mojego telefonu (tragedia po
    > prostu, bo niczego nie mozna sie dowiedziec). Kazali sobie zainstalowac
    > aplikacje iPlus i tam pokazuje mi na liscie smsow, ze sms kosztowal 62
    > grosze

    a sms w wyslanych masz?
    kierunkowy polski 48 to Radom, byc moze wyslałes "SMS glosowy",
    chyba tak -
    "Opłata za wysłanie krajowej wiadomości SMS do sieci stacjonarnych
    0,62 zł"

    > i poszedl na numer "+48 509 XXX XXX", ale jak naciskam na ten
    > numer, to sie otwiera ksiazka adresowa z pustym kontaktem i numerem "+48
    > 48 509 XXX XXX".

    Dziwaczne. twoj "48 XXX" nie zawiera 509?
    Moze zawiera, i wszystko jasne

    Bo jak nie, to podejrzewac mogę:
    a) plus/h zglupial,
    b) odbiorca ma przekierowanie czy przeniesienie do operatora
    komorkowego,
    c) to jakis nr bramki od tych sms glosowych,
    d) zdazyles sobie zalozyc kontakt dla numetu +48509xxxx o nazwie
    "48XXXXXXXXX"

    P.S SMS w stacjonarnej sieci - jeszcze cos innego.
    https://www.komputerswiat.pl/poradniki/sprzet/wysyla
    my-i-odbieramy-sms-y-przez-telefon-stacjonarny/fsh88
    0y

    > Wg informacji jakie znalazlem bazujac na tym, ile mi zjadlo kasy, to sms
    > mogl pojsc pod te numery:
    >
    > 1. Numery zagraniczne, nie liczac krajow krajów Unii Europejskiej,
    > Norwegii, Islandii i Liechtensteinu
    > 2. numer międzynarodowy do sieci satelitarnych, morskich i samolotowych
    > 3. sieci stacjonarne w PL

    no i dokladnie to.

    Jakbys wprowadzal ten numer na stacjonarnym telefonie, to po 9 cyfrze
    zaczełoby cie łączyc gdzies z Radomiem, ignorując dwie pozostale
    cyfry. Ale komórka chyba tak nie powinna.

    Testuje w Play numer 71xxxyyyzzz i slysze "numer nie istnieje.

    > Macie pomysl, gdzie ten sms mogl pojsc?

    na stacjonarny 48XXXxxxX

    no chyba, ze nigdzie, bo wlasciwa bramka rozpoznala,
    ze 48XXXxxxXXX nie istnieje ... ale oplate pobrano ..

    J.