    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 20 Nov 2021 04:48:40 -0800 (PST)
    Subject: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 19 listopada 2021 o 22:09:52 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
    > O ile w wypadku V1 masz oczywiście rację, to w wypadku V2 nie jest to
    > już takie oczywiste. Zwłaszcza po zbombardowaniu Peenemünde produkcję
    > przeniesiono do szeregu różnych zakładów. Gdzie znalazłem informację na
    > temat producenta V3?
    >
    > --
    > Robert Tomasik
    W Peenemünde był ośrodek badawczy rozwojowy, jak by to w PRL nazwali. Do zniszczenia
    ośrodka produkcji seryjnej rakiet tam nie było. Robili i testowali prototypy. Wojna
    nie wyłączyła gospodarki rynkowej w Niemczech. W ośrodku pracowali na zlecenie rządu
    nad rakietami. Jak opracowali to przez przetarg, uważanie, po linii partyjnej, kto
    dał większą łapówkę, zlecenie dostawała jakaś fabryka. Fabryki były zlokalizowane z
    reguły blisko obozów koncentracyjnych bo to one odpowiedzialne były za odpłatne
    dostarczanie robotników. Poza tym nie mam powodu nie wierzyć encyklopedii. Jeśli tam
    napisali kto produkował to szansa że napisali nieprawdę jest pomijalnie mała.