    From: "MC" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jakie urządzenie wielofunkcyjne (atrament)?
    Date: Sun, 18 Jan 2009 14:44:36 +0100

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:gkumji$9ij$1@inews.gazeta.pl...

    > Wymagania

    > Konieczne
    >
    > 1) Zbiornik zintegrowany z głowicą, żeby nie zaschło (mogą być przerwy
    > drukowaniu rzędu 2-3 tygodnie). To chyba ogranicza mnie do HP i Canonów z
    > PG-50/CL-51 no i Lexmarków.

    To nieprawda, że konstrukcje z wbudowaną głowicą mają jakieś szczególnie
    katastrofalne tendencje do zasychania, a nawet jeśli dysze zachną, to dają
    się bez problemu odetkać. To w ramach normalnej eksploatacji tzn. wyłączania
    wyłacznikiem a nie wyciąganiem wtyczki z kontaktu oraz używania oryginalnych
    tuszy. Niestety z zamiennikami może byc różnie.

    > 2) Automatyczny dupleks (wiem, że na atramencie to chodzi bez rewelacji,
    > bo jedna strona musi wyschnąć, zanim następna będzie się mogła
    > wydrukować)

    W laserówkach dupleks nie chodzi specjalnie szybciej.

    > 3) ADF

    To poważnie ogranicza wybór do modeli "biznesowych".

    > Na tuszach 901 "chodzi" HP Officejet J4680 z WiFi, ale to chyba nieco
    > mniej ekonomiczne rozwiązania zwłaszcza, że 901 kolor nie ma wersji XL.

    To dziwne, powinna być. Przynajmniej była wymianiona w zapowiedziach.

    > Nie znalazłem w zasadzie jeszcze żadnych opinii o najnowszym wynalazku
    > HP - F735 Advantage z "tanimi" tuszami 703. Czy jest jakiś haczyk w tej
    > ofercie?

    Haczyk polega na inym tzw. "modelu biznesowym". W 735 koszt atramentów jest
    bliższy ich realnej wartości za to drożej kosztuje sama drukarka. To jest
    eksperyment w ramach rozpoznania do wojny z producentami zamienników, którą,
    zdaje się, HP ma chęć wypowiedzieć.

    > Z Canonów to chyba w grę wchodzą tylko Pixma MX310/300 lub coś z serii
    > Pixma MP ale wychodzi mi na to, że są droższe w eksploatacji od HP.

    Canony z kartridzem zintegrowanym to moim skromnym zdaniem nieudany pomysł.
    Od samego początku.

    > Czy może jakiś ciekawy sprzęt pominąłem?

    Sporo. Jeśli nie zależy ci na jakości zdjęć zainteresuj się Lexmarkiem, w
    tym systemem nazywającym się evercolor 2. Jeśli się uprzesz, że atrament
    musi być razem z dyszami to odpada ci Epson i Brother. A ten pierwszy ma
    sporo interesujących modeli. Te lepsze drukują dużo szybciej niż kiedyś, a
    poza tym skanery Epsona to ekstraklasa na tle tego chłamu, który montują w
    kombajnach. Inna rzecz, że do OCR-u wiele nie trzeba.