  • Date: Sun, 18 Jan 2009 14:47:07 +0100
    From: "Zbig T." <z...@z...net>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jakie urządzenie wielofunkcyjne (atrament)?

    Przemysław Kowalik pisze:
    > 1) Zbiornik zintegrowany z głowicą, żeby nie zaschło (mogą być przerwy
    > drukowaniu rzędu 2-3 tygodnie). To chyba ogranicza mnie do HP i Canonów

    A zaschła Ci kiedyś w ten sposób głowica współczesnej, prawidłowo
    eksploatowanej (nie wyłączanej z zasilania przed zaparkowaniem głowicy)
    drukarki? Mi nie, chociaż swoją Pixmę 4000 mam od ok. 4 lat a używam jej
    raczej sporadycznie. Chyba większość drukarek do półprofesjonalnych i
    profesjonalnych wydruków foto, włącznie z drogimi i solidnymi
    urządzeniami formatu A3+, posiada wymienne pojedyncze zbiorniczki z
    tuszem kolorowym i stałe lub wymienne w ramach czynności serwisowej
    głowice. Gdyby ten sprzęt też zasychał co 2 tygodnie, podejrzewam, że
    producent szybko by się wycofał z takiego rozwiązania i coś z tym
    zrobił. Ja osobiście zasychanie głowic niezintegrowanych z tuszem
    wkładam między legendy miejskie. Zaufaj producentom, że wiedzą co robią
    a tańsze modele z wymiennym wszystkim na raz nie są lepsze od droższych,
    gdzie rozwiązano to odmiennie.

    > z PG-50/CL-51 no i Lexmarków.

    A oglądałeś na żywo te Lexmarki? Pytam poważnie, bo moje doświadczenia z
    produktami tej firmy opieram na drukarce, którą miałem ładnych parę lat
    temu i zastanawiam się, czy coś się zmieniło. Kosztowała ona mniej niż
    komplet tuszy do niej, ale jakość wykonania była zdecydowanie
    "jednorazowa" i przypominała chińską zabawkę. Po pierwszym rzucie okiem
    na jakość użytych plastików, ich spasowanie, wyginające się "od
    dmuchnięcia" podajniki, nie sposób było się oprzeć wrażeniu, że to
    tandeta. Nie przyglądałem się współczesnym ich produktom, bo Lexmark
    raczej nie ma większego znaczenia na rynku drukarek foto, które mnie
    interesują, ale jeżeli w kwestii jakości nic się nie zmieniło, to nie
    brał bym ich drukarki nawet za dopłatą. Niezależnie od tego, czy razem z
    nowym tuszem przychodziłaby nowa głowica czy nawet nowe pół drukarki.

    Zbig T.

    (Trzy dolary w temacie sprawią, że email dojdzie)