eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa tesląRe: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.67.74!n
    ot-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Date: Thu, 9 Jan 2025 11:14:03 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <h...@4...net>
    References: <vl9h00$krl$1@news.chmurka.net> <vl9k6s$2u18$1@dont-email.me>
    <63ia7p4w52rf.1b7ido1j9nrh4$.dlg@40tude.net>
    <vlb1gr$dlm0$1@dont-email.me> <vlb2qu$aiv$2@news.chmurka.net>
    <vlb3pt$dlm0$2@dont-email.me> <vlb4ne$d1bf$1@news.icm.edu.pl>
    <vldfga$p1$2@news.chmurka.net> <vlmt65$4vtb$1@news.icm.edu.pl>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="157.25.67.74"; logging-data="17034";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:kXtVvsdVr+oXaPXvVgcEnyepoKk=
    sha256:oqkCqECXzqNoFNLuBPEyhA+wRHEV4Kzhejm4B4YBq0c=
    sha1:5L12T8y8mrF1H+zkaoNQGUn8sgU=
    sha256:PVYklmmMyygw4hr+KT886FG1nehAtXQgJKGXiYr2QdU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727777
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 8 Jan 2025 23:11:13 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 05.01.2025 o 09:22, Cavallino pisze:
    >>>> Niedaleko mnie jest kierownik Tesli. Tej zimy popłakał się, że
    >>>> lawetowali mu wozidło z Zakopca gdzieś bliżej Krakowa, bo nie mógł
    >>>> dostać się do ładowarki, a hotel złośliwnie nie powolił mu użyć
    >>>> przedłużacza. Skandal, przecież te kilka kilowat to by w koszta
    >>>> hotelu poszło, jak biznesowo zauważył.
    >>>
    >>> Tak w sumie idzie przewidzieć zimą, że zostawiasz auto na parkingu z
    >>> możliwością 20-30km jazdy, przychodzisz rano a tu ci prąd wyciekł.
    >>
    >> Ale tak to tylko w Tesli i wtedy, gdy użytkownik głąb o auta nie wyłączy.
    >> Normalnie po miesiącu jest tyle, ile było.
    >> Może i 1% mniej, bo auto jakiś czas ma aktywną łączność, więc musi
    >> doładowywać aku 12v.
    >
    > Ty nie rozumiesz spadku pojemności baterii. To nie tak, że masz latem
    > 100% a zimą 80% w sensie pojemności jak ze zbiornikiem wody, że tyle
    > wchodzi i zawsze tam jest. Właśnie jest tak, że mając "mało prądu" w
    > sensie, że możesz przejechać 20km to po staniu na mrozie 10h
    > przejedziesz 15km. Po prostu reakcja chemiczna zwalnia i spada
    > radykalnie napięcie, czyli energii ubywa. Energii nie wystarczy już na
    > podgrzanie a jeszcze bardziej zdrenuje baterię w tym stanie. Możesz się
    > przekonać z każdym urządzeniem zasilanym przez akumulator, czy to laptop
    > czy telefon. Naładuj i zostaw na mrozie a po 10h go użyj. Nie raz miałem
    > taki przykład z laptopem i nie chodzi tutaj specjalnie o rodzaj baterii
    > bo to czysta chemia i fizyka. Naładowany w cieple działa 4h a naładowany
    > i pozostawiony w aucie, na mrozie działa 2h.

    Ale też kiepsko tłumaczysz, bo materiał na elektrodach ciągle jest.
    Spadek napięcia może być - raczej niewielki.
    Spadek napięcia pod dużym obciążeniem może być już spory.
    Co może spowodować, ze auto więcej prądu bierze, i szybciej elektrody
    rozładowuje.
    Może też spowodować, że auto wolniej jedzie.
    I że szybciej się wyłącza, bo myśli, że bateria rozładowana.

    No ale skoro są takie straty w baterii, to powinna się rozgrzać od
    poboru prądu ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: