  • 1. Data: 2015-11-01 12:50:37
    Temat: Kable SATA
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Niektóre kable SATA mają określone parametry dopuszczalnej prędkości np.
    do 1.5Gbytes/sec lub 3Gbytes/sec. Czy zastosowanie przewodu o niższym
    parametrze faktycznie ogranicza prędkość transmisji? Nie rozumiem za
    bardzo czy prędkość transmisji jest jakoś negocjowana pomiędzy
    kontrolerem na płycie 6Gbytes/sec i takim samym dyskiem ale
    uwzględnienie kabla o niższej przepustowości powoduje niższą prędkość
    wynikową? Czy też może kontroler ciśnie 6GBytes/s ale przewód po prostu
    tego nie przepuszcza co objawia się brakiem transmisji albo błędami? Jak
    to jest?

    JaceK

  • 2. Data: 2015-11-02 08:33:42
    Temat: Re: Kable SATA
    Od: Radosław Sokół <r...@g...one.pl>

    W dniu 01.11.2015 o 12:50, JaceK pisze:
    > Czy zastosowanie przewodu o niższym parametrze faktycznie ogranicza prędkość
    transmisji?

    Może ograniczyć, a może zakłócić przy wyższej prędkości syg-
    nalizacji i doprowadzić w efekcie do spowolnienia pracy, prob-
    lemów z dyskiem lub utraty danych.

    > Nie rozumiem za bardzo czy prędkość transmisji jest jakoś
    > negocjowana pomiędzy kontrolerem na płycie 6Gbytes/sec i
    > takim samym dyskiem ale uwzględnienie kabla o niższej
    > przepustowości powoduje niższą prędkość wynikową?

    1) Kontroler (a właściwie po polsku: *sterownik*) SATA jest
    na *dysku*. Na płycie jest tylko mostek pośredniczący.

    2) Prędkość sygnalizacji jest negocjowana między sterownikiem
    dysku a mostkiem płyty.

    3) Parametry przewodu nie biorą znaczącego udziału w nego-
    cjacji prędkości (chyba, że jest wyjątkowo parszywej ja-
    kości i zakłóca transmisję po niewielkim przekroczeniu
    nominalnej prędkości sygnalizacji).

    > Czy też może kontroler ciśnie 6GBytes/s ale przewód po
    > prostu tego nie przepuszcza co objawia się brakiem transmisji albo błędami?

    I to jest częstszy przypadek.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 3. Data: 2015-11-03 10:13:07
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 02.11.2015 08:33, Radosław Sokół wrote:

> [...]
    > cjacji prędkości (chyba, że jest wyjątkowo parszywej ja-
    > kości i zakłóca transmisję po niewielkim przekroczeniu

    Dzięki za wyjaśnienie!

    JaceK