  • 11. Data: 2013-06-03 18:18:14
    Temat: [OT]Re: Karta sieciowa za stara dla Windows 7?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj PiteR

    Widzę, że używasz Xnewsa i Mime. Czy np. w tym poście <0fb5402f-560c-
    4f98-a216-7f1113bfe759@googlegroups.com> widzisz krzaki w cytowanym
    tekście?
    Bo nie wiem, czy to taki feler, czy coś muszę zmienić w konfiguracji?
    Generalnie wszystko bangla, tylko jak ktoś cytuje przez google to w
    cytowanym są krzaki, choć jego tekst jest ok.

  • 12. Data: 2013-06-03 18:55:39
    Temat: Re: Karta sieciowa za stara dla Windows 7?
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-02 23:42, animka pisze:

    > Skoro mialeś kabel od internetu odpięty to system Windows nie widział i
    > nie zainstalował Ci karty. Teraz wejdż w Sieć-dostep do internetu i
    > skonfiguruj sobie nowe połączenie z internetem. Jak znasz numer MAC
    > karty to tez wpisz.

    Co ma wpięty kabel do rozpoznania i zainstalowania driverów w systemie?
    MAC ma wpisać? A gdzie i po co?

  • 13. Data: 2013-06-03 19:02:39
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-03 12:12, miab pisze:

    > Może być problem w W7. To stara karta na stareńkim chipie przejętym
    > przez Intel-a od DEC-a:
    > http://docs.oracle.com/cd/E19455-01/806-1053/6jac7o6
    b5/index.html
    > Chyba prościejj kupić jakąś 20zł kartę od Tp-Link czy na Realtek-u.
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/46/filtr/_0_0_0_0_0_0
    _0_0_0_0
    > Przy okazji może to być od razu 1000 Mbps.
    Dokładnie. Tylko pytanie, po co mu karta 1Gbps?
    Na tej maszynie z przed 10 lat to szkoda inwestycji. Niech kupi używkę,
    popularną 100 Mb i tyle. Tanią :) To chyba jedyne kryterium które bym
    brał pod uwagę. Chyba, że to maszyna na serwer jakiś domowy, ale po co
    wtedy W7? ;)
    Przy utylizacji w przyszłości będzie choć odrobinę mniej szkoda.
    A poza tym, przy tym CPU i 2GB RAM i tak bym pozostał przy XP.

  • 14. Data: 2013-06-03 19:14:57
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Jawi" napisał:

    > Co ma wpięty kabel do rozpoznania i zainstalowania driverów w systemie?

    Niektóre karty tak mają, że bez podłączenia kabla Ethernet (czy, jak kto
    woli, tego "od internetu"), karta znika z listy urządzeń. Nie wiem, czy się
    wyłącza, czy usypia, czy może "poszła do lasu", ale nie istnieje dla
    windzianego MU. Sam tak mam w swoim notebooku.
    Oczywiście wątpliwe, że tak jest w tym przypadku, dość zaawansowany wiek
    owej karty raczej wyklucza ten "fiuczer", a i objawy też na to nie wskazują
    (wszak karta jest widoczna), ale Kaja tym razem się nie wygłupiła.

    JoteR

  • 15. Data: 2013-06-03 19:21:13
    Od: "Piotr B. (pb2004)" <p...@n...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    > uruchomieniu "siódemki" okazało się, że nie mam dostępu do internetu:
    > system ma problem z moją kartą sieciową (wykrzyknik w menedżerze). Pod
    > XP karta ta jest widoczna jako
    > "Karta Intel 21041-Based PCI Ethernet (rodzajowa)", jedyny plik
    > sterownika to dc21x4.sys. Wygląda na to, że ten sterownik nie jest
    > instalowany razem z Windows 7. Jest szansa, że jeśli po ponownej
    > instalacji Windows 7 ręcznie skopiuję wspomniany plik do odpowiedniego
    > folderu, to wszystko zadziała czy może moja karta sieciowa jest za
    > stara i Windows 7 po prostu jej nie obsłuży?

    Windows Vista,7,8 nie mają sterowników do tej karty. Sterowniki sieciowe
    pod XP raczej nie zadziałają[1] bo choć jest częściowa kompatybilność,
    pakiet sterowników musiałby być przygotowany dla odpowiedniej wersji
    systemu i podpisany. Prościej będzie kupić wspieraną kartę sieciową.

    1. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff564701.asp
    Piotr Borkowski

  • 16. Data: 2013-06-03 19:28:19
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-03 19:14, JoteR pisze:

> [...]
    > owej karty raczej wyklucza ten "fiuczer", a i objawy też na to nie
    > wskazują (wszak karta jest widoczna), ale Kaja tym razem się nie wygłupiła.

    Przecież ma w menedżerze wykrzyknik, co tu pomoże wpięty kabel? Już OS
    próbował instalować stery i nie zainstalował.
    A ta karta i tak by była, tylko by ją zobaczyć to trzeba z "menu"
    kliknąć pokaz ukryte chyba?

  • 17. Data: 2013-06-03 20:06:28
    Temat: Re: [OT]Re: Karta sieciowa za stara dla Windows 7?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pueblo pisze tak:

    > widzisz krzaki w cytowanym tekście?

    tak widzę

    > jak ktoś cytuje przez google to w cytowanym są krzaki, choć jego
    > tekst jest ok.

    tak, bo google koduje całego posta w quoted printable
    zamiast kodować tylko nagłówki.

    Łatwo to rozróżnisz po tych linijkach:

    dobrze X-Original-Content-Transfer-Encoding: 8bit
    źle X-Original-Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

    pjes im mordę lizał

    --
    Piter

  • 18. Data: 2013-06-03 21:01:39
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj PiteR, 03 cze 2013 w news:XnsA1D4CC8C41183elektronik@localhost.net
    napisałeś/aś:

> [...]
    >
    > dobrze X-Original-Content-Transfer-Encoding: 8bit
    > źle X-Original-Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

    dokładnie
    z drugiej strony wysłałem parę postów na pl.test z google i jakoś
    wszystko u mnie dobrze widać
    tylko te posty mają

  • 19. Data: 2013-06-03 22:46:54
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    On 3 Cze, 19:21, "Piotr B. (pb2004)" <p...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    > pakiet sterowników musiałby być przygotowany dla odpowiedniej wersji
    > systemu i podpisany. Prościej będzie kupić wspieraną kartę sieciową.

    spx
    > --
    > Piotr Borkowski

    Kurczę, trochę szkoda. Doskonale wiem, że sprzęt jest stary, ale
    miałem
    nadzieję, że wsparcie sięga trochę bardziej wstecz i tamten sterownik
    z XP jednak się "dogada" z kartą pod Win 7 tym bardziej, że świeższe
    systemy dają sobie radę (po odpaleniu live CD z Ubuntu 12.04
    nie było problemu).

  • 20. Data: 2013-06-03 23:43:31
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-06-03 18:55, Jawi pisze:

    > Co ma wpięty kabel do rozpoznania i zainstalowania driverów w systemie?
    > MAC ma wpisać? A gdzie i po co?

    Windows przy instalacji rozpoznaje urządzenia i je instaluje.
    MAC wpisuje sie we właściwościach karty sieciowej (w Połączeniach
    Internetowych (czy w Windows: Sieć, Dostęp do internetu-ikona na pasku).

    --
    animka