  • 11. Data: 2011-03-23 16:15:50
    Temat: Re: Klawiatury z N-Key Rollover?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "hubert depesz lubaczewski" <d...@d...com> wrote in message
    news:f1cp58-q94.ln1@depesz.com...

    > nie. test dwushiftowy jest po prostu pierwszym z brzegu testem. sa tez
    > inne testy - np. wcisnij a, potem dodaj s i potem sprawdz czy np. e
    > dziala (przy nadal wcisnietych a i s).
    >
    > to wszystko sa testy pokazujace, ze klawiatura nie obluguje
    > jednoczesnych wcisniec. przy szybkim pisaniu mam czesto tak, ze nie
    > zdaze puscic jednego klawisz i juz wciskam nastepny (plus czasem
    > modyfikatory) i to generuje problemy.

    Kapuję. Dzięki za wytłumaczenie.

    To z ciekawości zapytam, ile słów jesteś w stanie pisać bezbłędnie na
    minutę?

  • 12. Data: 2011-03-23 17:50:34
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    On 2011-03-23, Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > "hubert depesz lubaczewski" <d...@d...com> wrote in message

    > Kapuję. Dzięki za wytłumaczenie.
    >
    > To z ciekawości zapytam, ile słów jesteś w stanie pisać bezbłędnie na
    > minutę?

    nie mam pojęcia. nigdy nie mierzyłem.

    poza tym - słowo słowu nierówne.

    jak np. piszę program czy sqlki, to piszę relatywnie wolno. ale jak np.
    wpisuję hasła, które znam i wpisuję od dawna, to robię to wystarczająco
    szybko by problemy z klawiaturą stały się istotne.

    depesz

    --
    The best thing about modern society is how easy it is to avoid contact with it.
    http://depesz.com/

  • 13. Data: 2011-03-23 18:40:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > wpisuję hasła, które znam i wpisuję od dawna, to robię to wystarczająco
    > szybko by problemy z klawiaturą stały się istotne.

    Może powinieneś zmieniać co jakiś czas te hasła? ;-)

  • 14. Data: 2011-03-24 11:31:16
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> zwrócił błąd:

    >>> dzięki. popatrzę. ale tak na oko - olbrzymia większość nie działa

    > tak, ale:
    > 1. wolę nowe, nie używane
    > 2. logitech logitechowi nie równy - zobacz choćby na wyniki testów g15.
    > część przechodzi, część nie. w dodatku - starsze przechodzą, a nowsze
    > nie.
    >
    > poza tym to tylko jeden z testów.
    >
    > inny, relatywnie prosty:
    > połóż palce lewej dłoni na "asdf", a prawej na "uiop". a potem
    > jednocześnie wszystkie 8 klawiszy wciśnij.
    > czy wszystkie 8 ci się pojawiły na ekranie? czy tylko część?

    Ja mam G19 i tego testu co podałeś nie przechodzi. Ale to jest dla niej
    (i większości klawiatur) normalne. G19 obsługuje do 6 klawiszy
    wciśniętych jednocześnie, a nie 8. Większość klawiatur ma 3 niezależne
    klawisze. Te sześć w G19 to pełny rollover. Przy czym jak sprawdziłem
    nie liczą się tu zmieniacze, np. shift, jak masz dość palców to możesz
    nacisnąć dwa shifty i nadal sześć klawiszy literek będzie działało, np.
    ASDFUI. Ciekaw jestem czy tak klawiatura którą wybrałeś będzie to
    przechodziła.

    Ponoć USB dopuszcza max 6 klawiszy. Nie wiem czy to prawda, ale jeśli
    tak, to klawiatury USB z interesującymi Cię możliwościami nie da się
    zrobić.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 15. Data: 2011-03-24 14:25:04
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    On 2011-03-24, Saiko Kila <f...@b...cy> wrote:
> [...]

    > Ponoć USB dopuszcza max 6 klawiszy. Nie wiem czy to prawda, ale jeśli
    > tak, to klawiatury USB z interesującymi Cię możliwościami nie da się

    dokładnie. z tym, że część klawiatur usb, jak podłączysz poprzez
    przejściówkę usb->ps i podłączysz przez złącze ps/2 - ma już wtedy pełny
    nkro.

    co do klawiatury którą wybrałem. ma złącza i usb (do huba) i ps/2, i
    podłączenie sygnałowe oczywiście robi się przez ps/2.

    swoją drogą - w ramach robienia researchu zrozumiałem parę ciekawych
    rzeczy. np. klawiatury podłączane przez usb są z definicji wolniejsze,
    bo komputer co jakiś czas sprawdza stan klawiatury i pobiera dane o
    wciśniętych klawiszach. dzieje sie to często - np. co 5ms, ale to nie
    jest natychmiast.

    natomiast klawiatury ps/2 same wysyłają dane do kompa.

    ogólnie - biorąc pod uwagę to co się dowiedziałem, wychodzi na to, że
    złącze ps/2 jest sporo lepsze od usb (jeśli chodzi o klawiaturę!), z tym
    że większość ludzi tego co lepsze i tak nie potrzebuje.

    depesz

  • 16. Data: 2011-03-24 15:50:37
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

> [...]

    > dokładnie. z tym, że część klawiatur usb, jak podłączysz poprzez
    > przejściówkę usb->ps i podłączysz przez złącze ps/2 - ma już wtedy pełny

    A tak, bo to ograniczenie leży w USB-HID. Kiedy klawiatura jest podpięta
    przez złączkę PS/2 to będzie działać jako PS/2 i nie będzie używać
    USB-HID (nawet tak kiedyś podłączałem G19). Chociaż klawiatura musi to
    obsługiwać, w sensie jej kontroler. Klawiatury serii G Logitecha nie
    instalują żadnych sterów do obsługi części "standardowej", więc po
    podpięciu działają tak jak sterowniki systemowe (i chipset na płycie
    głównej) pozwalają.

    > co do klawiatury którą wybrałem. ma złącza i usb (do huba) i ps/2, i
    > podłączenie sygnałowe oczywiście robi się przez ps/2.

    PS/2 ma chyba limit częstotliwości próbkowania niższy niż USB. Może da
    się pisać za szybko wtedy?

> [...]
    > jest natychmiast.
    >
    > natomiast klawiatury ps/2 same wysyłają dane do kompa.

    Właśnie nie wiem jak to z klawiaturą, ale mysz podczepiona na PS/2 ma
    próbkowanie 100 Hz, czyli co 10 ms. Ta sama mysz na USB standardowo to
    125 MHz (co 8 ms), ale USB sczytuje dane co 1 ms (1000 Hz) i
    częstotliwość próbkowania myszy można ustawić programowo na taką
    wartość. Albo niższą, u mnie bez problemów chodzi na 500 Hz (2 ms), na
    1000 Hz były jakieś problemy. Częstotliwość próbkowania PS/2 da się
    ustawić też, ale nie jestem pewien czy powyżej 200 Hz (ponoć standard to
    80 Hz, a przedział to 20-200 Hz, przy czym jak pisałem u mnie standard
    był zawsze 100 Hz, pewnie Windows tak ustawia).

    Co do wysyłania danych, to jeśli nikt na nie nie czeka, to nie sądzę
    żeby były wykorzystane :) Pewnie siedzą w buforze, który się przepełnia
    i wypadają z drugiej strony w NIL.

    > ogólnie - biorąc pod uwagę to co się dowiedziałem, wychodzi na to, że
    > złącze ps/2 jest sporo lepsze od usb (jeśli chodzi o klawiaturę!), z tym
    > że większość ludzi tego co lepsze i tak nie potrzebuje.

    Na pewno udostępnia pełny roll-over a nie tylko 6KRO. W tym sensie jest
    lepsze. Ma też mniejsze zapotrzebowanie na moc CPU i mostka
    południowego, czy też jego odpowiednika. W innych to IMO jednak USB jest
    lepsze, a przynajmniej sprawa jest dyskusyjna.

    --
    Saiko Kila
    The bot has been shut down. That's strange.