  • 61. Data: 2012-05-14 17:43:22
    Temat: Re: Kogoś już z tą Leiką po****** - czarnobiała cyfrówka
    Od: Anna Niedowiarek <a...@g...pl>

    W dniu 2012-05-14 13:08, de Fresz pisze:
    > Interesują mnie realne efekty, nie szumne teorie.

    Nieprawda, nie interesują Cię efekty, bo aparat jest poza Twoim
    zasięgiem, interesuje Cię bicie piany. Jak widać jest to aparat nie dla
    Ciebie.

    --
    Anna N.

  • 62. Data: 2012-05-14 20:30:25
    Od: "FiFi" <a...@b...pl>

    > kurcze... nic :-)
    > nawet iso 400 jest ch..e ;-)
    > http://files.fotopolis.pl/download/L1020198.JPG

    Nawet hot-pixel jak byk z lewej strony. Powinni podniesc cene! Taki
    hot-pixel to dla największych juz zawodowcow przeciez ;)

    L.

  • 63. Data: 2012-05-14 20:37:05
    Od: "FiFi" <a...@b...pl>

    > Nawet hot-pixel jak byk z lewej strony. Powinni podniesc cene! Taki
    > hot-pixel to dla największych juz zawodowcow przeciez ;)
    >
    > L.

    Wlasciwie to trzy hot-pixela wypatrzylem :) Nie mowiac juz, ze ostrosc to
    jak z mojego kompaktu sprzed 10 lat :]
    Wlasciwie to ten aparat moglby w ogole nie miec funkcji robienia zdjec. Bo
    przeciez nie o to tu chodzi...

    L.

  • 64. Data: 2012-05-14 20:41:00
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-05-14 15:43:22 +0000, Anna Niedowiarek
    <a...@g...pl> said:

    > Nieprawda, nie interesują Cię efekty, bo aparat jest poza Twoim
    > zasięgiem, interesuje Cię bicie piany. Jak widać jest to aparat nie dla
    > Ciebie.

    No niestety, często z de Freszem się nie zgadzamy, ale w tym konkretnym
    miejscu ma 100% racji (IMHO).
    Kiedyś Leika oferowała swoim klientem to czego nie było u konkurencji.
    A mianowicie precyzję, niezawodność i jakość aparatu oraz topową jakość
    szkieł. No i oczywiście w późniejszym okresie pewien lans, ale taki
    zdrowy, było się czym lansować.
    Obecnie można się jedynie lansować czerwonym kółkiem, nie ma już nic
    czego by nie miała konkurencja.
    Jeszcze prościej. Kiedyś różnicę było widać na zdjęciach. Obecnie mogę
    się założyć z Tobą o tę Leikę za 7,5k$ że nie rozróżnisz zdjęcia
    zrobionego tym aparatem i konkurencji.

    BTW. Nie masz pojęcia na co kogo stać, więc raczej nie wyskakuj z
    tekstami "jest poza Twoim zasięgiem", bo się możesz zdziwić.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2012-05-14 20:45:50
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-05-13 21:23:16 +0000, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> said:

    > Ależ oczywiście, że sporo powstało. Tylko nie były to żadne przełomy - ot,
    > mniejsza skala tego, co inne kraje robiły.

    Zdecyduj się w końcu. Ustępowała, czy robiła to samo tylko w mniejszej skali?

    --
    www.skanowanie-35mm.pl

  • 66. Data: 2012-05-14 21:56:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.05.2012 08:00, Marek Dyjor pisze:

    > oooo zaprawdę powiadam że błogosławienie będą ignoranci.
    >
    > zysk będzie głównie na tym że do pixela dotrze co najmniej 3 razy tyle
    > światła (bo brak filtra) ilość pixeli zostaje ta sama.

    Jeśli już poprawiasz, gamoniu, to bądź łaskaw poprawiać merytorycznie i
    językowo poprawnie.

    Byłeś się odlać, jak o ortografii i interpunkcji uczyli?

    No i oczywiście _liczba_ pikseli, a nie ilość.

    A co do meritum to nie, po zdjęciu filtra nie pozostanie taka sama -
    wszak jeden piksel kolorowy tak na prawdę składa się z czterech
    sub-pikseli.

    Tak, tak... Dochodzą jeszcze interpolacyjne czary-mary, ale to
    aproksymacja - informacja jest tracona na etapie rozdzielania na kolory.

    No i faktycznie warto było wspomnieć o świetle traconym na filtrach (i
    tym samym przetwarzanym na zakłócające odczyt ciepło).

  • 67. Data: 2012-05-14 22:20:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > No i faktycznie warto było wspomnieć o świetle traconym na filtrach

    Niewatpliwie.

    > (i tym
    > samym przetwarzanym na zakłócające odczyt ciepło).

    Ale tak się wzburzyłes, że z lekka zaczałes przesadzać :>
    Jesli ciepło od pochłonietego przez filtry *swiatła* ma znaczenie,
    to jakos tak marnie widzę owo "zakłócanie".
    A jesli z kolei ilosc pochłanianej energii jest sladowa, to
    jak poprzednio (bo nie nagrzeje).

    Swiatłem z żarówki 100W matrycę nagrzejesz, niewatpliwie, ale
    pod warunkiem że robisz ujęcie makro żarnika, wtedy zas trzeba
    będzie się zastanawiac co zrobic z za wysoka ekspozycja, a nie
    z szumami ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2012-05-14 23:59:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ale tak się wzburzyłes, że z lekka zaczałes przesadzać :>

    Może tak, może nie... Liczyłeś? ;->

    > Jesli ciepło od pochłonietego przez filtry *swiatła* ma znaczenie,
    > to jakos tak marnie widzę owo "zakłócanie".

    Ciepło rozłazi się na boki.

> [...]
    > pod warunkiem że robisz ujęcie makro żarnika, wtedy zas trzeba
    > będzie się zastanawiac co zrobic z za wysoka ekspozycja, a nie

    Wiesz, nie wnikam, czy w realnych warunkach będzie to jakiś
    statystycznie zauważalny skutek. Potencjalnie wpływ jest i może być
    tylko negatywny. Czy jest pomijalny czy nie - policz, nie będę się
    upierał ;)

  • 69. Data: 2012-05-15 00:22:37
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Monday, May 14, 2012 2:41:00 PM UTC-4, JA wrote:

> [...]
    >
    > BTW. Nie masz pojęcia na co kogo stać, więc raczej nie wyskakuj z
    > tekstami "jest poza Twoim zasięgiem", bo się możesz zdziwić.

    Napisz kogo na co stac skoro masz pojecie.
    Jeszcze nigdy, nikt na tej grupie nie zdziwil chyba nikogo, pytaniem: jaki najlepszy
    aparat kupic, nie ograniczajac sie finansowo.
    To, ze nie stac was na drogie aparaty fotograficzne, to widac tu od zawsze.
    Wiec nie wydalaj takich tekstow, bo sie osmieszasz.

    Slon.

  • 70. Data: 2012-05-15 00:30:54
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, May 11, 2012 2:49:10 PM UTC-4, Marek Dyjor wrote:

    > hm...
    >
    > jesteś fotografem?
    >
    > bo pomijając cenę to jest aparat dla którego wielu by się dało zabić.
    >
    > od dawna pojawiały się pytania czemu nie ma cyfrówki b&W bez filtrów bez
    > antyaliasów.
    >
    > dodam że swego czasu kodak w swojej seri dcs'ów miał monochroma.

    Czy w Polsce została wprowadzona jakaś nowa ortografia?

    Slon.