  • 71. Data: 2012-05-15 00:32:59
    Temat: Re: Kogoś już z tą Leiką po****** - czarnobiała cyfrówka
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Sunday, May 13, 2012 1:47:57 AM UTC-4, Marek Dyjor wrote:

    > wiesz co...
    >
    > ten aparat kosztuje dość sporo kasy i zwykła przyzwoitość oraz uczciwość
    > nakazywałaby producentowi sprzedawać produkt z najlepszych wnętrzem.
    > Oczywiscie że prawdziwy user Leiki nie potrzebuje wyraźnego ekranu o dużej
    > rozdzielczości ale z drugiej storny jakbym miał wydać taką kasę to czułbym
    > sie lekko oszukany dostając taki ekranik.
    >
    > To nie jest malkontenctwo tylko dyskusja.

    Czy w Polsce została wprowadzona jakaś nowa ortografia?

    Slon.

  • 72. Data: 2012-05-15 00:33:27
    Od: Slon <z...@g...com>

  • 73. Data: 2012-05-15 08:45:13
    Temat: Re: Kogo? ju? z t? Leik? po****** - czarnobia?a cyfrówka
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-15 00:33, Slon pisze:
    > Czy w Polsce została wprowadzona jakaś nowa ortografia?

    Język jest żywy, należy do ludzi a nie do urzędnika, który mógłby
    cokolwiek "wprowadzić" ;-)

  • 74. Data: 2012-05-15 10:34:11
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-14 21:56:28 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> said:

    > wszak jeden piksel kolorowy tak na prawdę składa się z czterech sub-pikseli.

    Bzdura.

    de Fresz

  • 75. Data: 2012-05-15 10:46:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.05.2012 10:34, de Fresz pisze:

    > Bzdura.

    Nie chcesz mi chyba wmówić, że dla każdego piksela za każdym kolorem
    filtra jest odtwarzana pełna informacja dotycząca także barwy w tym
    miejscu, hmm?

  • 76. Data: 2012-05-15 10:57:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-14 17:43:22 +0200, Anna Niedowiarek
    <a...@g...pl> said:

    > Nieprawda, nie interesują Cię efekty,

    To fajnie że wiesz lepiej ode mnie, co interesuje moją skromną osobę.
    Może w takim razie jeszcze mi napisz na co dziś mam ochotę na obiad, bo
    może sam sobie nie poradzę z wyborem?

    > bo aparat jest poza Twoim zasięgiem,

    Czyżbym powinien zastrzec karty i na gwałt zmieniać hasła do kont?

    > interesuje Cię bicie piany.

    Nie, omlet dzisiaj zdecydowanie nie.

    > Jak widać jest to aparat nie dla Ciebie.

    Pewnie tak, gdyż mój starannie pielęgnowany snobizm ma swoje wymagania
    funkcjonalne, których ten luksusowo-lansiarski gadżet nie spełnia.
    Niemniej chętnie podyskutuję o jego możliwościach w praktycznych
    zastosowanich, w zupełnym oderwaniu od otoczki ekskluzywności i ceny z
    sufitu.

    de Fresz

  • 77. Data: 2012-05-15 11:40:05
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-15 10:46:20 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> said:

    > Nie chcesz mi chyba wmówić, że dla każdego piksela za każdym kolorem
    > filtra jest odtwarzana pełna informacja dotycząca także barwy w tym
    > miejscu, hmm?

    Weźże poczytaj jak działa filtr Bayerowski, co?

    de Fresz

  • 78. Data: 2012-05-15 12:25:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jeśli już poprawiasz, gamoniu, to bądź łaskaw poprawiać merytorycznie
    > i językowo poprawnie.
    >
    > Byłeś się odlać, jak o ortografii i interpunkcji uczyli?

    ciach pierdoły nie merytoryczne...

    jak widać z innych grup postanowiłeś iść w tematy ortograficzno stylistyczno
    werszozawijaniowe.

    co jest dość zrozumiałem w sytuacji gdy nie masz nic mądrego ani
    merytorycznego do napisania w temacie :)

    co do spraw merytorycznych:)

    "A co do meritum to nie, po zdjęciu filtra nie pozostanie taka sama -
    wszak jeden piksel kolorowy tak na prawdę składa się z czterech
    sub-pikseli."
    nie składa sie gamoniu. nie trzeba być nawet magistrem aby tę wiedze posiąść
    wystarczy sie interesować daną dziedziną, albo poszukać w googlach.

    temat przetwarzania obrazów z matryc był tysiące razy wałkowany i wyszło że
    efektywnie algoytmy sobie radzą tak dobrze że rozdzielczość obrazu odpowiada
    pojednyńczym pixelom.

  • 79. Data: 2012-05-15 12:28:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    de Fresz wrote:

    > Weźże poczytaj jak działa filtr Bayerowski, co?

    czy nie za dużo wymagasz od trolla Lawy? miałby czytać, musiałby jeszcze
    rozumieć co czyta a to już zbyt wielkie wymagania.

    zresztą zaraz nas przygwoździ ortografią i zawijaniem wierszy na tym sie zna
    doskonale.

  • 80. Data: 2012-05-15 12:31:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.05.2012 11:40, de Fresz pisze:

    > Weźże poczytaj jak działa filtr Bayerowski, co?

    A może ty poczytaj, hmm?

    Bo najwyraźniej nie chwytasz, o czym piszę.

    Jest sobie mozaika bayerowska... Co drugi filtr nad fizyczną pojedynczą
    fotokomórką jest zielony, co czwarty jest czerwony, podobnie niebieski
    (zwykle).

    Statystycznie pełną informację dotyczącą barwy masz z takich czwórek.

    OK, algorytmy przerabiające RAW na coś "ładnego" usiłują sobie
    interpolować barwę dla każdej pojedynczej fotokomórki, ale jest to tylko
    interpolacja - informacja jest tracona/rozmywana, bo jest składana z
    luminacji sąsiednich pikseli i wiedzy o ich filtrach.