  • 1. Data: 2018-03-30 11:44:29
    Temat: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Znane są już stawki ładowania samochodów elektrycznych w sieci GreenWay
    Koszt jednej kWh został określony na 1,89 zł w przypadku ładowania
    prądem stałym i mocą do 50 kW oraz 1,19 zł kWh przy ładowaniu prądu
    zmiennego z mocą do 22 kW.

    Zatem dla przykładu - naładowanie nowego (w sensie większej obecnie
    pojemności - 40 kWh) akumulatora Nissana Leaf to koszt ok. 75 zł
    (teoretycznie, bo nikt nie będzie ładował od zera). Czyli przejechanie
    100 km w lecie tym autem to ok. 30 zł. Jest to obecnie koszt 6,9 l
    paliwa. Tej wielkości auto spalinowe zwykle pali między 5 a 6 l przy
    jeździe w mieście. W trasie to jeszcze mniej.
    Zatem takie autko elektryczne - droższe o ok. 50 tys. zł, opłaci się
    ładować wyłącznie w domu.
    Co ciekawe - mam wrażenie, że na stacjach wzdłuż autostrad ceny
    ładowania jeszcze pójdą w górę, bo właściciele zauważą, że w długiej
    trasie kierowca jest skazany na taką właśnie stację. No chyba że pojawi
    się konkurencja obok, ale jakoś na razie nie widzę tłoku...
    T.

  • 2. Data: 2018-03-30 11:49:53
    Temat: Re: Koszt ładowania elektryka w trasie
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-03-30 11:44, T. wrote:

> [...]
    > trasie kierowca jest skazany na taką właśnie stację. No chyba że pojawi
    > się konkurencja obok, ale jakoś na razie nie widzę tłoku...

    A jak sie komus wyczerpia akumulatory, to pewnie pozostanie laweta,
    bo pradu w wiaderku raczej nikt nie przywiezie, a mobilnych stacji
    doladowania, i ktore by doladowaly awaryjnie blyskawicznie na tyle
    aby dojechac do najblizszego punktu, pewnie jeszcze nie ma.

    Znajac spoleczenstwo ktore potrafi jezdzic na oparach, moze byc
    ciekawie ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2018-03-30 12:00:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >(teoretycznie, bo nikt nie będzie ładował od zera). Czyli
    >przejechanie 100 km w lecie tym autem to ok. 30 zł. Jest to obecnie

    z klima czy bez ?

    >paliwa. Tej wielkości auto spalinowe zwykle pali między 5 a 6 l przy
    >jeździe w mieście. W trasie to jeszcze mniej.

    Hm, dawaj takie auto, mysle, ze w trasie bedzie 5-6, a w miescie
    jeszcze wiecej :-

    >Zatem takie autko elektryczne - droższe o ok. 50 tys. zł, opłaci się
    >ładować wyłącznie w domu.

    A w miejskich ladowarkach ?

    No coz, nie od dzis wiadomo, ze w trase to sie kiepsko nadaje, bo kto
    by chcial godzine czekac ...

> [...]
    >trasie kierowca jest skazany na taką właśnie stację. No chyba że
    >pojawi się konkurencja obok, ale jakoś na razie nie widzę tłoku...

    Konkurencja sie pojawi, ale bedziesz musial zaplacic za posilek :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-03-30 13:02:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nareszcie niektorzy beda mieli dobry pretekst zeby zjadac trzy obiady dziennie.

  • 5. Data: 2018-03-30 13:51:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.03.2018 o 11:49, elmer radi radisson pisze:

    > A jak sie komus wyczerpia akumulatory,
    generator prądotwórczy dieslowski o mocy 10kW. teraz większość aut ma
    dpfy, jaieś badania. a generatorki dieslowsie nie musza spełniać żadnych
    norm.

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-03-30 14:14:51
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-03-30 o 11:44, T. pisze:
> [...]
    > trasie kierowca jest skazany na taką właśnie stację. No chyba że
    > pojawi się konkurencja obok, ale jakoś na razie nie widzę tłoku...

    W domu niewiele mniej. Wszyscy jakoś dziwnie zapominają że prąd w Polsce
    to jedno z najdroższych źródeł energii.  W swoim czasie robiliśmy
    obliczenia i wyszło że elektryk to tylko troszeczkę tańsze przejazdy od
    np. benzyniaka z gazem.

  • 7. Data: 2018-03-30 14:23:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pomiedzy polowa a jedna czwarta to faktycznie niewiele mniej.

  • 8. Data: 2018-03-30 14:52:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Polsce to jedno z najdroższych źródeł energii. W swoim czasie
    >robiliśmy obliczenia i wyszło że elektryk to tylko troszeczkę tańsze

    Z gazem. Benzyne przelicz.
    1 litr ma ~9.5kWh, i kosztuje obecnie mniej niz prad.
    Ale sprawnosc silnika to jakies 30%, uzytkowa jeszcze mniejsza, wiec
    samochod na prad jest tani.

    Oczywiscie mozna kupic tani na LPG ... ale potem zakaza wjazdu do
    centrum :-)

    J.

  • 9. Data: 2018-03-30 14:55:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >generator prądotwórczy dieslowski o mocy 10kW. teraz większość aut ma
    >dpfy, jaieś badania. a generatorki dieslowsie nie musza spełniać
    >żadnych norm.

    Z rura do kabiny - prosze bardzo :-)

    Tylko na 10 kW szybko nie pojedziesz ... ale 90 za ciezarowka moze sie
    uda :-)

    Dziwi mnie, ze nie kombinuja z hybrydami.
    Po miescie na pradzie, w trasie na silniczku, i nie ma sie co bac
    braku pradu.

    Za malo radykalne ?

    J.

  • 10. Data: 2018-03-30 15:51:54
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-03-30 o 14:55, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Dziwi mnie, ze nie kombinuja z hybrydami.
    > Po miescie na pradzie, w trasie na silniczku, i nie ma sie co bac braku

    Ale kto nie kombinuje ?