  • Data: 2014-02-06 09:52:21
    Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-02-06, Mirek Ptak <n...@n...pl> wrote:

    > A ja do końca przekonany nie jestem.
    > Po pierwsze silnik się dobrze nie rozgrzeje, co spowoduje, że z czasem
    > resztki z paliwa spływające po gładzi cylindrów rozrzedzą olej. Będzie
    > się tez skraplać woda i produkować "masło". Dobre rozgrzanie silnika
    > zapobiega takim efektom.

    Watpie. To, ze woda nie ma 90 st nie znaczy, ze w srodku nie ma cieplejszego
    miejsca - benzyna jest lotna i spokojnie odparuje. Faktycznie problemem,
    moze byc skraplajaca sie woda po zgaszeniu silnika

    > Druga sprawa to smarowanie - potrafię sobie wyobrazić miejsca do których
    > nie dotrze olej zwłaszcza w zimie - kolejne odpalania na zimno spotęgują
    > ten efekt - dłuższa trasa pozwala na pełne przepłukanie silnika gorącym
    > olejem.

    He? Olej jest juz wszedzie po paru sekundach od uruchomienia, nawet przy
    mrozach -20.

    --
    Artur
    ZZR 1200