  • 51. Data: 2010-04-21 18:31:59
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo [img]
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Krzysiek Kielczewski pisze:
    (...)
    > Co to potrzeby sensownego oznakowania już się zgodziliśmy. Teraz pytałem
    > jakie to będzie sensowne.

    Tego to ja nie wiem :) Zbyt mało danych, by coś tu sugerować :)

    > Poza rzutem z góry był również opis ;-P

    Ano właśnie :)

    > Na drodze trzeba brać pod uwagę to co na niej jest.

    I to czego nie ma też :)

    > Oczywiście potem
    > można coś zrobić celem poprawy, ale to już trochę osobny temat.

    Wiesz, trochę może i tak, ale związek jest bardzo bliski, szczególnie
    jak będziesz miał okazję trafić do sądu dochodzić swoich praw.

    > Jak również do szefa osoby zatwierdzającej tej projekt w sprawie zmian
    > kadrowych...

    A kto jest tym szefem?

    > Na wysokości przystanku na lewym pasie jeszcze się mieszczą dwie
    > osobówki (i tak ludzie jeżdżą)

    Ja wiem, że się zmieszczą :)

    > Zamka jako takiego w naszych przepisach nie ma i nie wiadomo kiedy
    > będzie.

    A jak się pojawi, to też nie wiemy jak go jakiś baranek zdefiniuje
    i jak zostanie później poprawiony na 'lepsze' ;)

    > A bez tego nie da się zrobić zgodnego z przepisami sprawnego
    > złączenia dwóch pasów.

    Czy ja wiem? Wiele takich zamków jest wymuszanych konstrukcją
    i oznakowaniem - tyle, że tego ktoś powinien pilnować. Inna
    sprawa, że większość ludzi jednak zachowuje się poprawnie
    i kulturalnie. Kmiota trafisz zawsze i wszędzie, ponieważ się
    nie boją Policji, mandatów, konsekwencji. Gdyby z tym też było
    inaczej, to bardzo szybko wiele zachowań 'cfaniaczych' by
    zniknęło z naszych dróg (jak trafią za nasze granice, to są
    grzeczni, ponieważ tam Policja niewidzialna, szybka i skuteczna).

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 52. Data: 2010-04-21 22:12:16
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-04-21, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Tego to ja nie wiem :) Zbyt mało danych, by coś tu sugerować :)

    Dokładną mapę masz, która droga powinna być uprzywilejowana wiesz, czego
    Ci jeszcze do szczęścia brakuje?

    > Wiesz, trochę może i tak, ale związek jest bardzo bliski, szczególnie
    > jak będziesz miał okazję trafić do sądu dochodzić swoich praw.

    To tym bardziej należy jechać zgodnie z istniejącym oznakowaniem, bez
    względu jak źle by było ustawione :)

    > A kto jest tym szefem?

    Nie wiem, ale pracownika powinien zwolnić.

    > Ja wiem, że się zmieszczą :)

    Tylko kawałek dalej już się nie mieszczą i tam jest problem. Która
    osobówka wg. Ciebie powinna mieć pierwszeństwo?

    > Czy ja wiem? Wiele takich zamków jest wymuszanych konstrukcją
    > i oznakowaniem - tyle, że tego ktoś powinien pilnować.

    Możesz jakiś przykład podać?

> [...]
    > zniknęło z naszych dróg (jak trafią za nasze granice, to są
    > grzeczni, ponieważ tam Policja niewidzialna, szybka i skuteczna).

    U nas też policja czasem potrafi skutecznie zadziałać[1], ale ponieważ
    to nie przynosi mandatów i nie poprawia statystyk policyjnych to
    niestety bardzo rzadko to robią...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

    1 - w jedym miejscu widziałem (kilkukrotnie) jak dwugodzinna akcja
    jednego radiowozu poprawiała sytuację na tydzień...

  • 53. Data: 2010-04-22 16:53:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 21 Apr 2010 18:21:54 +0200, w <hqn8nm$qas$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
    <f...@p...com> napisał(-a):

    > (...)

    > Od nigdy. Wiele osób tak uważa, ale to błędna interpretacja.

    Od zawsze.

    > Tymczasem to nie jest żadne rondo, a C-12 jak najbardziej
    > może być uzasadnione, choć być może są jakieś inne uwarunkowania,
    > które temu przeczą.

    Jeżeli pojawi się C-12, to już to będzie rondo.
    Ale po obejrzeniu zdjęć uważam, że na rondo to nie kwalifikuje się zupełnie.

    > Obecnej formy czego? Rondo na każde skrzyżowanie o ruchu okrężnym, czy
    > też nazywanie rondem każdego skrzyżowania z wyspą centralną/środkową?

    Zachowanie obecnej formy skrzyżowania. Oczywiście po poprawieniu oznaczeń.

> [...]
    > podstawie dowolnie sobie podstawiać każde rozwiązanie tak, by
    > teoretycznie pasowało do definicji. Wystarczy poczytać Art.2 i jasno
    > widać, że na poszczególnych węzłach w ogóle nie można traktować
    > całości jako jedno, tylko jako odrębne 'drogi' i odrębne skrzyżowania.
    > Stąd też powinno być stosowne oznakowanie - biorąc pod uwagę Twoją
    > argumentację, to na dwóch odrębnych jezdniach (teoretycznie tej samej
    > drogi) nie mogły być być ustalane różne zasady pierwszeństwa
    > - ba, na nawet na różnych rozwidleniach je samej jezdni.

    Węzły akurat nijak mają się do tego skrzyżowania, zwłaszcza że sam zauważyłeś,
    że są traktowane jako oddzielne drogi.

    Tutaj masz jedno skrzyżowanie -- przynajmniej dopóki nie przedstawisz jakichś
    argumentów, że ul. Jankego to tak naprawdę dwie drogi 1-jezdniowe, a te
    łączniki to osobne drogi, a nie rozwidlenia :). (I tak samo Pienista).

  • 54. Data: 2010-04-22 18:29:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    r...@k...pl pisze:

    > Od zawsze.

    Skoro tak, to najpierw odszukaj co oznacza C-12, a później
    ewentualnie podyskutujemy.

    (...)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 55. Data: 2010-04-22 18:40:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 22 Apr 2010 18:29:27 +0200, w <hqpthq$lje$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
    <f...@p...com> napisał(-a):

    > Skoro tak, to najpierw odszukaj co oznacza C-12, a później
    > ewentualnie podyskutujemy.

    To raczej Ty najpierw poszukaj różnic pomiędzy rondem a skrzyżowaniem o ruchu
    okrężnym.

  • 56. Data: 2010-04-23 08:19:31
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    r...@k...pl pisze:

    > To raczej Ty najpierw poszukaj różnic pomiędzy rondem a skrzyżowaniem o ruchu
    > okrężnym.

    Skieruj tę uwagę do siebie - jak już znajdziesz te różnice, to sam
    dojdziesz do wniosku (mam przynajmniej taką nadzieję), że C-12 wcale
    nie oznacza ronda, a rondo nie jest tożsame z oznakowaniem C-12.

  • 57. Data: 2010-04-23 09:09:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> writes:

    > dojdziesz do wniosku (mam przynajmniej taką nadzieję), że C-12 wcale
    > nie oznacza ronda, a rondo nie jest tożsame z oznakowaniem C-12.

    Nie ma innej definicji ronda niż "potoczne określenie skrzyżowania o
    ruchu okrężnym". Prawo o ruchu drogowym pojęciem ronda nie posługuje
    się.

    MJ

  • 58. Data: 2010-04-23 10:30:04
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Michal Jankowski pisze:

    > Nie ma innej definicji ronda niż "potoczne określenie skrzyżowania o
    > ruchu okrężnym". Prawo o ruchu drogowym pojęciem ronda nie posługuje
    > się.

    Znaczy chciałeś potwierdzić, czy zaprzeczyć stwierdzeniu, że
    "C-12 od zawsze oznacza rondo"?

  • 59. Data: 2010-04-23 15:03:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 23 Apr 2010 10:30:04 +0200, w <hqrlq5$8uo$1@inews.gazeta.pl>, Artur
    'futrzak' Maśląg <f...@p...com> napisał(-a):

    > Znaczy chciałeś potwierdzić, czy zaprzeczyć stwierdzeniu, że
    > "C-12 od zawsze oznacza rondo"?

    C-12 oznacza rondo (zwane w polskim PoRD skrzyż. o ruchu okr.).

  • 60. Data: 2010-04-23 22:12:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Znaczy chciałeś potwierdzić, czy zaprzeczyć stwierdzeniu, że
    > "C-12 od zawsze oznacza rondo"?

    Czego nie rozumiesz? 'Rondo' to jest potoczne okreslenie skrzyzowania o
    ruchu okreznym, zatem znak 'ruch okrezny' oznacza rondo.

    MJ