  • 101. Data: 2017-08-03 20:40:31
    Temat: Re: Kto pierwszy B czy D?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 3 Aug 2017 14:34:20 +0200 Janusz <j...@o...pl> napisał:

    >Zielone oznacza pierwszeństwo na skrzyżowaniu i to przed
    >znakami. Więc kiedy się palą światła pierwszeństawa są na wprost i
    >skręcający B musi ustąpić D, jak świateł nie ma to pierwszeństwo jest
    >"łamane".

    Następny...

    >Zielone oznacza pierwszeństwo na skrzyżowaniu

    Skąd ci się to wzięło?

    Zielone oznacza pozwolenie na jazdę. Nie unieważnia znaków i nie mówi
    nic o pierwszeństwie (ok mówi tylko tyle że ma się pierwszeństwo nad
    tymi co mają zieloną strzałkę).

    Szkoda gadać, nie wiedziałem że z polskimi kierowcami jest aż tak
    źle...

  • 102. Data: 2017-08-03 20:49:50
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 3 Aug 2017 13:03:28 +0200 "Radowan" <j...@l...pl> napisał:

    >Jako kierowca B asekuracyjnie przepuszczał bym pojazd D,

    Jak w tym starym kawale - "...a jakby szwagier jechał?" :-)
    A ja uważam że nie należy w tym przypadku przepuszczać. Pierwszeństwo
    przejazdu jest właśnie po to żeby było wiadomo kto ma jechać pierwszy.
    Przepuszczanie niezgodne ze znakami/zasadami tworzy niejasną sytuację
    i obniża bezpieczeństwo. Jechać ostrożnie, jak napisałeś poniżej, ale
    wyraźnie korzystając z przysługującego pierwszeństwa.

    >lub jechał bardzo ostroznie obserwując co tamten robi.

    Fakt, ten wątek uświadamia jak wiele osób ma kłopot ze zrozumieniem
    prostych i oczywistych zasad. Trzeba być przygotowanym na spotkanie
    ich na drodze...

  • 103. Data: 2017-08-03 20:52:28
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj __Maciek, 03 sie 2017 w news:54q6oc9cjas1ferr50521p2t8uuuni3bg4@
    4ax.com napisałeś/aś:

    > Jezeli policjant ustawi sie bokiem do pojazd˘w B i D, to daje im obu
    > sygnal zezwalajacy na jazde - odpowiednik zielonego, ale pierwszenstwo
    > miedzy tymi pojazdami NADAL jest regulowane przez znaki, czyli piewszy
    > jedzie pojazd B.

    Tak to sobie wymyśliłeś? Popatrz tu, paragrag 11
    http://oskduet.pl/prawo/policjant-kierowanie-ruchem

  • 104. Data: 2017-08-03 21:18:17
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    03 Aug 2017 18:52:28 GMT pueblo <n...@n...pl> napisał:

    >Tak to sobie wymyśliłeś?

    Nie, ty sobie wymyśliłeś coś innego. A w dodatku kaszanisz pliterki.

    >Popatrz tu, paragrag 11
    >http://oskduet.pl/prawo/policjant-kierowanie-ruchem

    No i? To jest instrukcja dla policjanta, jak ma zastępować sterownik
    sygnalizacji świetlnej.

    "3.4. Otwarcia wjazdów lub wejść na skrzyżowanie można dokonać również
    w cyklu niesymetrycznym, jeżeli wynika to z sytuacji ruchowej, a w
    szczególności gdy piesi nie zdążyli opuścić jezdni."

    - wtedy mamy odpowiednik sygnalizacji z oddzielnymi fazami dla różnych
    kierunków. Oczywiście jeżeli policjant otworzy ruch tylko na wjeździe
    gdzie jest pojazd D, a tam gdzie jest B nadal podaje sygał "stój", to
    może jechać tylko D i znaki nie mają zastosowania, bo pierwszeństwa B
    vs D w ogóle wówczas nie rozpatrujemy - pojazdowi B nie wolno jechać i
    tyle.

  • 105. Data: 2017-08-03 21:41:17
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj __Maciek, 03 sie 2017 w
    news:8es6oc54bf1nkpap4la803l8tcc74jpfi0@4ax.com napisałeś/aś:

> [...]

    > "stój", to może jechać tylko D i znaki nie mają zastosowania, bo
    > pierwszeństwa B vs D w ogóle wówczas nie rozpatrujemy - pojazdowi B

    No i co, może być w cyklu niesymetrycznym. Policjant steruje ruchem jak
    uważa za stosowne. A ty twierdzisz, że robi tylko za sygnalizator
    świetlny i dalej jeździjcie wg znaków. Przejrzałem to i nigdzie nie widzę
    nic o udziale znaków pionowych podczas kierowania ruchem przez
    policjanta. Znajduje tylko informacje, że w takim przypadku znaki ani
    światła nie obowiązują.
    W zasadzie to jest ta sama dyskusja o pierwszeństwie, co wcześniej tylko
    przeniesiona na wyższą warstwę. Ja w obu przypadkach optuję za D.

  • 106. Data: 2017-08-03 21:45:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 20:40, __Maciek pisze:

    > Szkoda gadać, nie wiedziałem że z polskimi kierowcami jest aż tak
    > źle...

    Ja to się dziwię, że ty w ogóle przeżyłeś do dziś w ruchu samochodowym.
    Masz dużo szczęścia, albo nie jeździsz po nietypowo oznakowanych
    skrzyżowaniach,
    bo byłbys "ofiarą" kilkanaście razy :-)

  • 107. Data: 2017-08-03 21:57:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-03 o 21:45, cef pisze:

    > Ja to się dziwię, że ty w ogóle przeżyłeś do dziś w ruchu samochodowym.
    > Masz dużo szczęścia, albo nie jeździsz po nietypowo oznakowanych
    > skrzyżowaniach,
    > bo byłbys "ofiarą" kilkanaście razy :-)

    Wystarczy być czujnym i nie być idiotą.
    A idiota to taki co zamiast się rozejrzeć skorzystał z przysługującego
    mu pierwszeństwa.

    Pozdrawiam

  • 108. Data: 2017-08-03 22:55:41
    Od: "Radowan" <j...@l...pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

    > Jeżeli policjant ustawi się bokiem do pojazdów B i D, to daje im obu
    > sygnał zezwalający na jazdę - odpowiednik zielonego, ale pierwszeństwo
    > między tymi pojazdami NADAL jest regulowane przez znaki, czyli piewszy
    > jedzie pojazd B.

    Nalezałoby zacząć od tego "co ustawodawca miał na myśli".
    Art. 5.3 PoRD
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    pierwszeństwo przejazdu.

    Mozna sie domyślać, że chodzi o to, aby o pierwszeństwie nie decydowały
    znaki drogowe, tylko pierwszeństwo ma okreslac sygnalizacja świetlna.

    Paradoksem jest to, że w Rozporzadzeniu sygnalizacja swietlna nie określa
    pierwszeństwa.
    Trzeba stosować regułe prawej strony, aby określić kto ma pierwszeństwo.

    Przy takiej interpretacji PoRD pierwszenstwo ma kierowca D.

    Ciekaw jestem czy zapadł jakiś prawomocny wyrok sądowy
    w związku z powyzszym przepisem ?

  • 109. Data: 2017-08-03 23:05:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 20:49, __Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Fakt, ten wątek uświadamia jak wiele osób ma kłopot ze zrozumieniem
    > prostych i oczywistych zasad. Trzeba być przygotowanym na spotkanie

    Łomatko! Następny, według którego zapis "Sygnały świetlne mają
    pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo
    przejazdu." oznacza, że pierwszeństwo mają znaki drogowe.
    Chciałem dać jakiś uśmieszek, ale to przecież tragedia jest.
    Przypomniał mi się jeden pytający przed egzaminem:
    - Jeśli z parkingu cofam tyłem w prawo, to który kierunkowskaz
    powinienem włączyć?
    Rozpacz, że tacy poruszają się samochodami po drogach publicznych. :/

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 110. Data: 2017-08-03 23:09:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Radowan"

> [...]

    Mozna sie domyślać, że chodzi o to, aby o pierwszeństwie nie decydowały
    znaki drogowe, tylko pierwszeństwo ma okreslac sygnalizacja świetlna.
    ---
    Bajdurzenie.