  • 1. Data: 2023-07-07 19:48:07
    Temat: Ktoś dzwonił z tego telefonu
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Smartfon Samsung (nie mój, więcej szczegółów jak się dowiem), operator
    Orange, jakiś abonament.
    W ciągu kilku dni 3 informacje od innych osób, że "z tego numeru ktoś
    do nich dzwonił". Mieli w nieodebranych, odważni oddzwonili. Chyba nie
    kanty, bo o nic innego nie pytali, nic nie wciskali, na życzenie
    podawali godzinę "dzwonienia". Na wyrywki sprawdzony któryś numer
    w serwisach typu "kto dzwonił" - bez rezultatu, nie nękający.
    Na Samsungu śladu w wychodzących nie ma, właściciel oczywiście nie
    dzwonił. Rzekomo wydzwanianych numerów w kontaktach nie miał. Po
    zalogowaniu na konto Orange w wychodzących też nie ma (nie znam zasad
    stąd pytanie: może właśnie dlatego, że niodebrane więc nie zaliczono
    połączenia?).
    Czy po zalogowaniu na konto można jednak zobaczyć wychodzące nieodebrane?
    Jeżeli nie to jaka jest procedura aby operator takie inormacje przedstawił?
    Pytanie zasadnicze - cóż to za zjawisko? Przypadkowe użycie wykluczone
    - w tym czasie telefon spokojnie leżał na stole i nikt inny go nie ruszał.

    Oczywiście ktoś mógł się podszyć pod ten numer ale czy na pewno?

    Arek

  • 2. Data: 2023-07-08 00:43:47
    Temat: Re: Ktoś dzwonił z tego teleSRAJa
    Od: watapatatabysany <w...@p...no.net.no.site.no.network>

    Arek wrote:
    > - w tym czasie telefon spokojnie leżał na stole i nikt inny go nie ruszał.

    Znany od dawna "bajer" w zasyfionym ('malware') teleSRAJu
    Wystarczy podążyć za "szkodliwym sznurkiem", dla przykładu
    już unieszkodliwionego www.paket-post.info

    Proceder na skalę międzynarodową!

    TeleSRAJ sobie dzwoni pod przypadkowo generowane numery,
    często tez wysyła SMS'y ze sznurkiem do wywołania, itd.
    Wybieranie ofiary nie jest gdziekolwiek rejestrowane, tylko
    dostawca teleSRAJni jest w stanie podać w tej sprawie dane.

    --
    watapatatabysany

    https://youtu.be/kmVLZpoTZwo https://youtu.be/MoxjZwYE60w

  • 3. Data: 2023-07-11 12:43:37
    Temat: Re: Ktoś dzwonił z tego telefonu
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Nie sądzę.
    Ciekawe, czy takie dane ma operator na wypadek zapytania z policji / prokuratury /
    sądu.

    Swoją drogą nie rozumiem, dlaczego operatorzy nie udostępniają bilingów rozmów
    przychodzących.

    -----