  • 1. Data: 2009-02-18 10:32:13
    Temat: Ladowanie pakietu 6 akumulatorkow AAA
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    W zdalnie sterowanym helikopterze mam akumulatorek
    7.2V 650mAh (jest to pakiet 6 ogniw AAA 1.2V).

    Niestety taki akumulatorek wystarcza na 10 minut lotu,
    co dzieciakowi (no i mi :) nie sprawia frajdy.

    Na allegro mozna kupic dodatkowe aku (takie samo) za 20zl,
    ale pomyslalem, ze moze zrobie lepsze :)
    z aku 6 x AAA Pentagram 1.2V 1000mAh po 4zl sztuka.
    (rozumiem, ze taki pakiet bedzie mial 7.2V / 6000mAh?)

    Chcialem kupic pojemnik 3x2 AAA i ladowac te aku
    osobno w ladowarce, ale niestety nie moge znalezc
    takiego pojemnika w Trojmiescie.

    Wychodzi, ze bede musial polutowac na stale te aku
    i ladowac oryginalna ladowarka.
    Jakie wady ma takie rozwiazanie?

  • 2. Data: 2009-02-18 10:59:01
    Temat: Re: Ladowanie pakietu 6 akumulatorkow AAA
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > z aku 6 x AAA Pentagram 1.2V 1000mAh po 4zl sztuka.
    > (rozumiem, ze taki pakiet bedzie mial 7.2V / 6000mAh?)

    Nie 6000mAh tylko 1000mAh Jedno woleć albo sumuje się napięcia albo prądy( przy
    połączeniu równoległym).

> [...]
    > osobno w ladowarce, ale niestety nie moge znalezc
    > takiego pojemnika w Trojmiescie.
    >
    > Wychodzi, ze bede musial polutowac na stale te aku

    Takie, że jedne za jakiś czas będą niedoładowane, a inne przeładowane.
    Czyli pojemność z 1000mAh spadnie np. do 800mAh

    Inne pytanie jaką rzeczywistą pojemność mają te akumulatorki.
    Nalepka przyjmie każdy napis :)

  • 3. Data: 2009-02-18 11:01:40
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Q wrote:

> [...]
    > z aku 6 x AAA Pentagram 1.2V 1000mAh po 4zl sztuka.
    > (rozumiem, ze taki pakiet bedzie mial 7.2V / 6000mAh?)

    Ogniwa laczysz szeregowo.
    Prad plynacy przez uklad nie zmieni sie.
    Twoj pakiet bedzie wiec mial pojemnosc 1000mAh!

    > Chcialem kupic pojemnik 3x2 AAA i ladowac te aku
    > osobno w ladowarce, ale niestety nie moge znalezc
    > takiego pojemnika w Trojmiescie.

    widzialem ostatnio na allegro

    > Wychodzi, ze bede musial polutowac na stale te aku
    > i ladowac oryginalna ladowarka.
    > Jakie wady ma takie rozwiazanie?

    ogniwa 'pentagram' . poza tym jest ok :)

  • 4. Data: 2009-02-18 13:50:01
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 18 Feb 2009 12:01:40 +0100,
    Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> screamed:

    > Ogniwa laczysz szeregowo.
    > Prad plynacy przez uklad nie zmieni sie.
    > Twoj pakiet bedzie wiec mial pojemnosc 1000mAh!

    Na obudowie. Weź pod uwagę pewne przeszacowanie
    pojemności tych ogniw. Pewnie zamienia 600mAh na 600mAh...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 14:49:09 user up 11987 days, 2:44, 1 user, load average: 0.94, 0.81, 0.99 ]

    This message transmitted on 100% recycled electrons.

  • 5. Data: 2009-02-18 13:52:28
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 18, 11:32 am, "Q" <n...@s...pl> wrote:
    > W zdalnie sterowanym helikopterze mam akumulatorek
    > 7.2V 650mAh (jest to pakiet 6 ogniw AAA 1.2V).

    a nie 2xLiPoly 3.6V? Aktualnie duzo czestsze rozwiazanie.

    > Niestety taki akumulatorek wystarcza na 10 minut lotu,
    > co dzieciakowi (no i mi :) nie sprawia frajdy.

    no niestety, 10-15 minut lotu to normalne dla malych koaxow.

    > Na allegro mozna kupic dodatkowe aku (takie samo) za 20zl,
    > ale pomyslalem, ze moze zrobie lepsze :)

    nie kombinuj... czytaj dalej.

    > z aku 6 x AAA Pentagram 1.2V 1000mAh po 4zl sztuka.
    > (rozumiem, ze taki pakiet bedzie mial 7.2V / 6000mAh?)

    zle rozumiesz, ale to juz Ci napisali.

    > Chcialem kupic pojemnik 3x2 AAA i ladowac te aku
    > osobno w ladowarce, ale niestety nie moge znalezc
    > takiego pojemnika w Trojmiescie.

    zapomnij o pojemniku.

    > Jakie wady ma takie rozwiazanie?

    1. model heli na 7.2V (niezaleznie od producenta) ciagnie z accu prad
    rzedu 4A srednio, 8-10A w szczycie. Akumulator musi tyle dostarczyc
    bez znacznego spadku napiecia. Byle gowno marki Pentagram sie nie
    nadaje, no i niestety z akku jest tak, ze albo pojemnosc, albo
    wydajnosc pradowa (w danej objetosci ogniwa mozna elektrode zrobic
    albo cienka o duzej powierzchni, albo gruba o malej, nie oba naraz).

    2. z tego samego powodu zapomnij o koszykach na bakterie, bo nie ma
    takich porzadnych, ktore wytrzymaja 10A i beda mialy dobry kontakt.

    3. jesli chodzi Ci po glowie zamontowanie wiekszego (fizycznie) akku,
    to zapomnij, bo taki akku heli musi uniesc. Zeby uniesc wiecej musi
    pobrac wiecej mocy. Kolko sie zamyka, bo wprawdzie masz wiekszy akku,
    ale jest szybciej zarty, wiec czas lotu sie nie zwieksza, a wrecz
    przeciwnie, bo motorki robia sie goretsze i spada im moment, a poza
    tym zajezdzisz je szybciej.

    4. Male modele nie maja elektroniki i silnikow obliczonych na ciagla
    prace, przy dluzszej pracy beda sie przegrzewac (ale to troche zalezy
    od tego, co z tym heli wyczyniasz).

    Rozwiazania masz dwa:
    1) kupic drugi (trzeci) komplet akku - przerwy w lataniu skrocic do
    ostygniecia heli, aku ladowac normalnie
    2) przesiasc sie na heli spalinowe, ale tu juz klania sie ccpm i tym
    sie nie lata tak latwo, jak malym koaxem.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 6. Data: 2009-02-18 14:17:50
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Nie 6000mAh tylko 1000mAh Jedno woleć albo sumuje się napięcia albo
    > prądy( przy
    > połączeniu równoległym).

    cos mi nie pasowalo dlatego zapytalem :)

    > Inne pytanie jaką rzeczywistą pojemność mają te akumulatorki.
    > Nalepka przyjmie każdy napis :)

    przy ich wyborze sugerowalem sie cena (4zl / sztuka),
    dostepnoscia (sklep mam po drodze) i tym, ze zdobyly:

    "Chip ECONO" - Chip 08/2008
    Akumulatory PENTAGRAM Infinity 1000 nie miały sobie równych przy porównaniu
    wydajności i pojemność do ceny. Redaktorzy Chipa napisali:
    "Pentagram po raz drugi okazuje się mistrzem w konstruowaniu akumulatorów,
    które będą oferowały najlepszy stosunek wydajności i pojemności do ceny. W
    przypadku mniejszych akumulatorków, używanych częściej w odtwarzaczach MP3,
    jak największa pojemność nie ma aż tak dużego znaczenia, więc to naprawdę
    atrakcyjna propozycja."

    http://www.pentashop.eu/35-pentagram-infinity-.html

  • 7. Data: 2009-02-18 14:19:50
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Na obudowie. Weź pod uwagę pewne przeszacowanie
    > pojemności tych ogniw. Pewnie zamienia 600mAh na 600mAh...

    na oryginalnym jest 650mAh, wiec pewnie ma 400mAh? :)

    tak czys siak te pentagramy sa bardziej pewne,
    albo dali w lape chipowi za 'promocje przez testy i tipy' :)

  • 8. Data: 2009-02-18 14:27:13
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > 2) przesiasc sie na heli spalinowe, ale tu juz klania sie ccpm i tym
    > sie nie lata tak latwo, jak malym koaxem.

    maly (to nie ten styropianowy picolo tylko 2x wiekszy),
    ale nie lata sie tym az tak latwo: masz tylko 2 'dzwignie':
    - gora - dol
    - lewo - prawo (wokol wlasnej osi)

    no i polec takim czyms, i pamietaj,
    ze kierunek lotu 'ustawia sie' losowo podczas startu :)

  • 9. Data: 2009-02-18 15:16:53
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 18, 3:17 pm, "Q" <n...@s...pl> wrote:
    > przy ich wyborze sugerowalem sie cena (4zl / sztuka),
    > dostepnoscia (sklep mam po drodze) i tym, ze zdobyly:
    >
    > "Chip ECONO" - Chip 08/2008

    srutututu.
    Pentagram nie ROBI ogniw, jak ktos testuje cokolwiek, powinien
    wiedziec, kto jest producentem, a kto tylko naklejaczem nalepek. To
    primo.
    A secundo: owszem, pewnie maja rewelacyjny _stosunek_ wydajnosci do
    ceny: za gowno pieniadz gowno akumulator to tez jest dobry stosunek.

  • 10. Data: 2009-02-18 15:18:35
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 18, 3:27 pm, "Q" <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > - lewo - prawo (wokol wlasnej osi)
    >
    > no i polec takim czyms, i pamietaj,
    > ze kierunek lotu 'ustawia sie' losowo podczas startu :)

    Zakladalem, ze latacie przynajmniej czyms pokroju Lama/E-Flite CX/
    Walkera 5#8/Dauphin 22/Co-Comanche etc (cyclic pitch, head speed/FP,
    tail).