  • 1. Data: 2014-04-24 13:49:02
    Temat: Laptop na Core2Duo, kilka systemów - jaki dysk?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Zaczynam mieć problem z jednym z laptopów serwisowych.

    Pacjent to jeden z modeli R500 (model 2735W2C).
    Procesor: C2D T9550 / 2,66GHz
    RAM: 2x4GB
    ATI HD3400
    HDD: Toshiba MK1059GSM, 1TB

    Mam na nim kilka systemów, m.in. linux, Win XP, Win 7/64.

    Aktualny dysk zaczyna zgłaszać realokację sektorów.

    Pytanie: czy jest sens kupować "hybrydę", czy szybki HDD?

    Priorytety:
    1/ szybkość
    2/ cena do 400 zł. netto
    3/ pojemność min. 1TB

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2014-04-24 14:45:28
    Temat: Re: Laptop na Core2Duo, kilka systemów - jaki dysk?
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2014-04-24 13:49, Adam pisze:
    > Pytanie: czy jest sens kupować "hybrydę", czy szybki HDD?
    Mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie zwykly WD Caviar Black 7200 obr
    z 5 letnia gwarancja

  • 3. Data: 2014-04-24 14:50:19
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Tasiorsa nabazgrał(a):

    > Mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie zwykly WD Caviar Black 7200 obr z
    > 5 letnia gwarancja

    Nie spełnia wymagania 1TB max to chyba 750GB

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2014-04-25 00:10:58
    Temat: Re: Laptop na Core2Duo, kilka systemów - jaki dysk? (SSHD/HDD)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-24 14:50, Chris pisze:> Tasiorsa nabazgrał(a):

    > Nie spełnia wymagania 1TB max to chyba 750GB

    Zgadza się, ale częściowo ;)

    To, co widzę, to największy model jest taki:
    WD7500BPKX
    Dysk twardy WD Black, 2.5'', 750GB, SATA/600, 7200RPM, 16MB cache

    Zaś większe, to:

    WD10JPVX
    Dysk twardy WD Blue, 2.5'', 1TB, SATA/600, 5400RPM, 8MB cache
    WD20NPVX
    Dysk twardy WD Green, 2.5'', 2TB, SATA/600, 8MB cache, 15mm

    WDBMYH0010BNC-ERSN
    Dysk twardy WD Laptop, 2.5'', 1TB, SATA/300, 5400RPM, 8MB cache, BOX

    WDBMYH0010BNC-ERSN Dysk twardy WD Laptop, 2.5'', 1TB, SATA/300, 5400RPM,
    8MB cache, BOX

    Każdy z powyższych jest tylko 5400 rpm, więc odpadają.

    Jest jeszcze Black - hybryda:
    WD1001X06XDTL
    Dysk hybrydowy WD Black Dual Drive, 2.5'', 120GB SSD + 1TB HDD, SATA/600
    Tyle, że jego cena to już 520 zł. netto.

    Warto poczekać i dozbierać kasy?

    To, co teraz widzę ze spełniających moje założenia, to:

    HTS721010A9E630 0J22423
    Dysk twardy Hitachi Travelstar 7K1000, 2.5'' 1TB, SATA/600, 7200RPM,
    32MB cache

    MQ01ABD100H
    Dysk hybrydowy Toshiba SSHD, 2.5'', 1TB, Serial ATA/600, 8GB SSD, 32MB cache

    ST1000LM014 Dysk hybrydowy Seagate Laptop SSHD, 2.5'', 1TB, SATA/600,
    8GB SSD, 64MB cache

    Czytałem, iż współczesne dyski hybrydowe to nie 2 napędy (w sensie
    widoczne 2 urządzenia pamięci masowej), tylko jeden napęd, zaś SSD jest
    używane jako cache i zarządzane przez procesor dysku, niezależnie od
    systemu operacyjnego.

    Prawda li to?

    Instalował już ktoś takie wynalazki?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2014-06-06 19:14:57
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mam WD7500BPKT i go wymontowałem z laptopa, bo dla mnie był za głośny (pracuję w
    cichym środowisku), choć bardzo szybki.
    Po zamianie na bezgłośny SSD właściwie nie widzę różnicy w szybkości pracy Win XP,
    oczywiście poza wstawaniem systemu (przy SSD
    pulpit pojawia się niemal od razu).
    Pytanie, czy WD daje jeszcze 5-letnie gwarancje (trzeba sprawdzić obszar świata).

    -----