  • 41. Data: 2018-03-27 11:54:15
    Temat: Re: Lepszy kabelek USB -- różnica dramatyczna!
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    news:qc0kbdpkemth7v96439q5s18lmvjun1uio@4ax.com...
    Fri, 23 Mar 2018 10:05:55 +0100, w
    <5ab4c371$0$661$65785112@news.neostrada.pl>,
    JaNus <bez@adresu> napisał(-a):

    > Co ciekawe, ten wychwalany przeze mnie -- wcale nie ma zewnętrznej
    > średnicy jakoś większej, niż kilka z tych słabych. Ale może zamiast
    > zaciskowego łączenia żył z wtyczkami, Lenovo zastosowało ich zgrzewanie
    > / lutowanie. Np srebrem, albo jakimś własnym, patentowym stopem?

    Albo po prostu jest z miedzi a nie wyrobu miedzianopodobnego :)

    popularne jest określenie CCA- copper-clad aluminium- aluminium powlekane
    miedzią, spotkałem się też w przewodach ze stalą!! powlekaną aluminium

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 42. Data: 2018-03-27 14:32:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >A propos - co sie uzywa w powerbankach ?
    >Bo tam IMO podobnie - przetwornica jest, zeby napiecie z aku podniesc
    >do 5V na wyjsciu, ale ładowanie to juz bez przetwornicy ...

    Tak a propos ... wygrzebalem z szuflady stara ladowarke,
    z 10 lat ma, ale ciagle w ofercie
    http://sklep.lechpol.pl/towar/urz1134/ladowarka-uniw
    ersalna-tel-mp3/5561

    jakies klopoty z nia byly, wiec wyladowala w szufladzie, ale teraz
    patrze na miernik ... 6-6.3V.
    I na etykiecie, pudelku, oraz jak widac w opisie - tez 6V.

    Troche duzo jak na USB, ale prad tylko 250mA.
    Podlaczylem powerbank, pod obciazenieniem spadla do 5.2V

    ... a w trakcie tego ladowania cos diodka na powerbanku przestala
    swiecic.
    Teraz rozladowuje, moze dlatego, ze naladowany do pelna byl :-)

    J.

  • 43. Data: 2018-03-27 17:22:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 24 Mar 2018 16:58:16 +0100, w
    <1koajx3leh90f$.1lbu2s23dtvpk.dlg@40tude.net>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Mam, ale przeciez zapakowanego w sklepie nie zmierze.
    >
    > Hm, a moze by tak wysylkowo i zwrocic ?

    Na Ali też są dobre kable.
    Kupiłem jakiegoś Rocka (10zł, ma chyba z 1m).
    Nie mierzony, ale bardzo dobry, podobny (identyczny?) właśnie z takim:
    http://allegro.pl/aluminiowy-przewod-micro-usb-nylon
    owy-bardzo-mocny-i6725759443.html

    Trochę załamuje się nylon przy microUSB, ale działa.

  • 44. Data: 2018-03-27 18:00:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >Na Ali też są dobre kable.
    >Kupiłem jakiegoś Rocka (10zł, ma chyba z 1m).
    >Nie mierzony, ale bardzo dobry, podobny (identyczny?) właśnie z

    W ciemno mam kupowac ?
    I moze jeszcze zwracac do chin ...

    To juz lepiej poszukac takich z deklarowanym AWG24 ...
    hm, chinska deklaracja ...

    J.

  • 45. Data: 2018-03-28 09:51:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 27 Mar 2018 18:00:18 +0200, w <5aba6a94$0$988$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
> [...]

    Zwykle po ocenach widać, a jak poczytasz to i jakiegoś testu usera się
    doszukasz.

    PS. Mój ma 1,8m.

  • 46. Data: 2018-03-28 17:12:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> writes:

    > Zbieżność nazwisk :(

    To jeszcze bardziej mnie "zbiło z tropu".

    > W jakim?

    Nie pracuję w serwisie telefonów komórkowych, jeśli to masz na myśli.

    Czasem muszę zdiagnozować dlaczego jakaś ładowarka, przetwornica itd.
    (raczej w sensie projektu niż zepsutej sztuki, ale to drugie także)
    nie działa tak jak chcemy. Ostatnio było tego trochę. Ale przyznaję że
    to nie jest moje podstawowe zajęcie. To ostatnie to zresztą dość rozmyta
    sprawa.

    > A wystarczyło spróbować na Allegro:
    >
    > 724000 wyników w Google to też za mało?

    Nie chodziło mi o istnienie scalaka, tylko o jego dostępność. Na Allegro
    dużo trudniej się kupuje, w szczególności w mojej sytuacji. Przecież
    napisałem o Chinach, chyba jasne że w kontekście produkcji/serwisu
    urządzeń elektronicznych i dostępności elementów do nich.

    > Układu Lineara też nie znalazłeś?

    Nie szukałem go, bo to tym bardziej nie układ, którym mogę pobrać 2600 mA
    z ładowarki USB.
    Tak jak napisałem, nie specjalizuję się w telefonach, ale mogę przyjąć
    do wiadomości, że te ładowane prądem do 1 A jednak często używają
    liniowych stabilizatorów ładowania (fajnie byłoby jednak znać źródło tej
    informacji). Mimo że przetwornica impulsowa jest w takim przypadku
    znacznie lepsza, bo telefon jest urządzeniem, w którym każdy -
    wydawałoby się - tracony mW jest istotny (na tyle to jednak widziałem
    telefony w środku).

    Tu mamy jednak 2.6 A. Istnieje oczywiście możliwość, że to jakiś
    nieprawdziwy wynik, nie wiemy zbyt wiele o tym pomiarze.

    > Ale doczytałeś posta, na który odpowiadasz do końca czy tylko obciąłeś
    > to co niewygodne?

    Tzn. konkretnie co było dla mnie niewygodne? I w jakim sensie coś
    w przypadkowej dyskusji w Usenecie może być niewygodne? Szczerze wydaje
    mi się, że nie przegapiłem niczego istotnego dla sprawy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 47. Data: 2018-03-28 17:54:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> writes:

    > popularne jest określenie CCA- copper-clad aluminium- aluminium
    > powlekane miedzią,

    Opisują to nawet jako "miedź CCA" :-(

    > spotkałem się też w przewodach ze stalą!! powlekaną
    > aluminium

    Tego nie widziałem, ale widziałem stal pokrywaną miedzią, w kablach UTP
    (drut do okablowania strukturalnego). A może to była linka UTP?

    Kabelek USB jest raczej miedziany - linka składająca się z cienkich
    drucików, i być może nawet nie ma z nim żadnego problemu (ew. druciki są
    za cienkie). "Zwykłe" telefony biorą ze "zwykłych" ładowarek tylko
    ok. 500 mA i to zresztą też jest umiarkowanie zgodne ze standardem USB
    (taki prąd urządzenie może pobierać tylko w stanie "configured", co
    wymaga negocjacji z ładowarką, po wykryciu jej przez jakiś np. pomiar
    rezystancji).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 48. Data: 2018-03-28 18:58:22
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Opisują to nawet jako "miedź CCA" :-(

    > Tego nie widziałem, ale widziałem stal pokrywaną miedzią, w kablach UTP
    > (drut do okablowania strukturalnego). A może to była linka UTP?

    oj miedzią miało być oczywiście. I fakt, skrętkę taką widziałem (na 100Mbit
    na krótkich odcinkach nawet działało) oraz gorącą żyłę w koncentryku
    'satelitarnym';)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 49. Data: 2018-03-28 20:10:49
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-03-28 o 18:58, tck pisze:

> [...]
    >>

    > oj miedzią miało być oczywiście. I fakt, skrętkę taką widziałem (na
    > 100Mbit na krótkich odcinkach nawet działało) oraz gorącą żyłę w

    Mam w domu kabel płaski telefoniczny 4 żyły linki pomiedziowane
    twarde chyba stalowe. Rezystancja jednej żyły 15m około 15?.
    Sam się zdziwiłem gdy dzwoniłem na teście ciągłości żyły i nic
    nie mogłem znaleźć. Zdesperowany przełączyłem na rezystancję i dopiero
    doszedłem że te żyły mają taką rezystancję.
    Inny kabel płaski telefoniczny z pl hurtowni na 15m miał bodajże
    na 15m żyle ok 3?.

    --
    pzdr, j.r.

  • 50. Data: 2018-03-29 10:17:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tck" napisał w wiadomości grup

    >oj miedzią miało być oczywiście. I fakt, skrętkę taką widziałem (na
    >100Mbit na krótkich odcinkach nawet działało) oraz gorącą żyłę w
    >koncentryku 'satelitarnym';)

    Tam sie to nawet sprawdza, bo "glebokosc wnikania" przy 100+MHz jest
    znikoma.

    Ale PoE nie zadziala :)

    J.