  • 1. Data: 2012-08-23 19:06:35
    Temat: Likwidacja szkody z AC w BRE
    Od: R <r...@p...pl>

    Hej,

    Jako, że płacę dzielnie AC dla mojej Laguny '00 od 3 lat, stwierdziłem,
    że zobaczę jak wygląda likwidacja szkody. Mam przerysowany mocno bok,
    ktoś przywalił wózkiem sklepowym w drzwi od pasażera z przodu i potem
    jechał aż do wlewu paliwa.
    Dla jasności, mam AC w BRE, udział własny 20%, naprawa na nowych
    częściach (bez amortyzacji).

    W piątek przyjechał miły pan z aparatem, dzisiaj rano dostałem maila z
    wyceną. Niestety nie jestem w stanie jej zinterpretować, ani też nigdzie
    nie podpisałem, że chcę likwidować szkodę (a przynajmniej miałem mieć
    możliwość zdecydowania czy likwiduję czy nie).
    Wycena na blacharza i lakiernika - drzwi przód, drzwi tył, wyceniono na
    ok. 1500 zł. Po wycenie dzwoniłem do BRE z pytaniem co to znaczy
    "potrącono 50%" przy opisie że trzeba lakierować drzwi, ale się nie
    dowiedziałem i mieli do mnie zadzwonić. Mniejsza z tym.

    Wycena:
    materiał lakierniczy 250 zł netto
    blacharz 450 zł netto
    lakiernik 500 zł netto

    A teraz patrzę na konto, a oni mi już przelali kasę na konto (1500-20%
    mojego udziału) - czyli wychodzi na to, że sobie sami zlikwidowali szkodę.
    Ponieważ auto jest i tak mało estetyczne, to nie mam parcia, żeby to
    naprawiać, ale jakoś mi się nie wydaje, że 1500 zł wystarczy na
    lakierowanie trzech elementów - mam rację?

    Pozdrawiam
    R.

    PS. Ale co by nie mówić, to czas realizacji mają niezły

  • 2. Data: 2012-08-23 22:15:46
    Temat: Re: Likwidacja szkody z AC w BRE
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    BRE ale ktory dokladnie to byl ubezpieczyciel?
    moze sie nudza dlatego tak szybko :)

  • 3. Data: 2012-08-23 22:41:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "sunwick" <s...@W...op.pl> napisal w wiadomosci grup
    com...
    > BRE ale ktory dokladnie to byl ubezpieczyciel?

    Pewnie BRE Ubezpieczenia, inaczej by ten wpis sensu nie mial.

  • 4. Data: 2012-08-24 08:44:36
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 23.08.2012 19:06, R pisze:
> [...]
    > naprawiać, ale jakoś mi się nie wydaje, że 1500 zł wystarczy na
    > lakierowanie trzech elementów - mam rację?

    A widzisz, Ty też się złapałeś:)

    patrz jak teraz sobie myślisz o tym bre... Fajni ludzie, nic się nie
    kłócili, kasę szybko przelali, nic się upominać nie trzeba było... No
    cud miód...

    A marketingowcy i managerzy łapki zacierają - "następny dał się wydymać"

    Działą to w ten sposób że Tobie wypłacają jakiś marnych ochłap, robią to
    szybko i bez większej papierkologii. Przeważnie, jak szkoda mała i nie
    jest planowana naprawa, to sprawa się tak kończy, wszyscy są zadowoleni.
    Jest to wypłacona tzw kwota bezsporna. Jednak jeżeli chcesz powalczyć,
    to spokojnie możesz wyciągnąć od nich zdecydowanie większą kasę. Jednak
    w takim przypadku potrzebujesz wsparcia przynajmniej ze strony warsztatu
    gdzie by auto miało być naprawiane. Najlepiej w takim przypadku auto
    oddać do ASO, oni już zadbają aby rachunek dla ubezpieczyciela był
    odpowiednio wysoki.
    Ale...
    Ty tej kasy nie zobaczysz, za mały jesteś.. Ba, dałeś się wyrolować przy
    podpisywaniu umowy, że dopłacisz ze swojej strony 20%, więc im wyższy
    rachunek tym więcej tracisz. Jak się nie odwrócisz to dupa z tyłu...
    Więc suma sumarum, albo zarabiasz marne grosze i dajesz się wydymać
    ubezpieczycielowi(pilicz ile składek zapłaciłeś przez te 3 lata) Albo
    dajesz do wydymania siebie i ubezpieczyciela jakiemuś warsztatowi, który
    to jakąś umowe z ubezpieczycielem pewnie ma.

  • 5. Data: 2012-08-24 15:14:15
    Od: "R." <n...@m...pl>

    W dniu 2012-08-24 08:44, Albercik pisze:
    > A widzisz, Ty też się złapałeś:)
    Ano :)

> [...]
    > dajesz do wydymania siebie i ubezpieczyciela jakiemuś warsztatowi, który
    > to jakąś umowe z ubezpieczycielem pewnie ma.

    No więc tak. Te 20% to świadomie wpisałem, bo auto to fura warta 7-8k,
    więc luz (chociaż teraz z perspektywy czasu widzę, że kanałem jest
    dopłacanie do rozliczania bezgotówkowo - ASO oraz 20% szkody, bo z
    jednej strony mam to gdzieś i oddaję do ASO które będzie golić TU, z
    durgiej strony im bardziej ich ogoli, tym mnie bardziej zaboli -dupa :/)

    Generalnie teraz na konto mi weszło 1.2k, czyli +/- 2 lata składek. Więc
    TŻ stwierdziła, że układ jest ok, składki i tak bym płacił, coś się
    odzyskało, auta nie naprawiamy :)

    A do TU napisałem, że z wyceną się nie zgadzam bo uważam, że
    argumentowanie "drzwi i tak były porysowane więc zaniżamy o 50% koszty
    naprawy" jest śliskie. Z ciekawości... zobaczymy co oni na to.

    R.

  • 6. Data: 2012-08-24 20:35:45
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 24.08.2012 15:14, R. pisze:

    > Generalnie teraz na konto mi weszło 1.2k, czyli +/- 2 lata składek. Więc
    > TŻ stwierdziła, że układ jest ok, składki i tak bym płacił, coś się
    > odzyskało, auta nie naprawiamy :)

    dodaj do tego to co będziesz musiał zapłacić przy następnej podpisanej
    polisie AC. Jak nie teraz - bo stwierdzisz że do tego strucla dopłacać
    nie warto, to przy nowym samochodzie.. zauważ że zwyżka za szkodę jest
    naliczana procentowo, więc jak teraz sobie nie dobijesz do maxymalnych
    zniżek to przy nowym samochodzie będziesz płacił znacznie więcej. I zaś
    Cie dymają..

  • 7. Data: 2012-08-24 22:41:08
    Temat: Re: Re: Likwidacja szkody z AC w BRE
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >Pewnie BRE Ubezpieczenia, inaczej by ten wpis sensu nie mial.

    pomyslalem o mbanku/multibanku - wiec tam jest do wyboru pare
    ubezpieczycieli...
    chcialem wiedziec ktory to taki bezproblemowy jest? :)

  • 8. Data: 2012-08-25 00:53:04
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    To co Ci przelali to jest tak zwana kwota bezsporna, czyli zupełne
    minimum. Też to z nimi przerabiałem. Sprawa nie jest zakończona. Ja po
    zgłoszeniu szkody i oględzinach dostałem na konto 1300zł - bez pytania,
    negocjacji, wyceny.
    Później pojechałem do lakiernika, przelałem mu kwotę otrzymana od mBanku
    (BRE ubezpieczenia, chyba Ergo Hestia), podpisałem oświadczenie o
    pełnomocnictwie i za kilka dni odebrałem pomalowane auto. Po 2
    miesiącach dostałem pismo, w którym było napisane, że prace blacharskie
    kosztowały coś około 3200zł i że różnicę w pierwotnej wpłacie i
    ostatecznej wycenie od blacharza przelano na jego konto.
    W skrócie: ubezpieczalnia chciała mnie wydymać na 2tys.
    Czas reakcji był również błyskawiczny - jak u Ciebie:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2012-11-19 16:44:40
    Od: n...@g...com

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2012 22:15:46 UTC+2 użytkownik sunwick napisał:
    > BRE ale ktory dokladnie to byl ubezpieczyciel?
    >
    > moze sie nudza dlatego tak szybko :)

    Czy rozliczenia bezgotówkowe są lepsze? Wiadomo, że każdy ma inne oczekiwanie.
    Niektórzy wolą mieć kasę w dłoni, a dla innych nie ma to aż takiego znaczenia. No a w
    ramach rozliczenia bezgotówkowego ty, jako poszkodowany, nie otrzymujesz pieniędzy na
    własne konto, a masz jedynie wskazać warsztat samochodowy, który dokona naprawy auta
    i likwiduje szkodę. Dla mnie to jest o tyle dobre, że zdecydowanie wymaga ode mnie
    mniej zachodu. A jeszcze jak masz sprawdzony warsztat, któremu ufasz i wiesz, że cię
    nie wykiwa to w ogóle możesz spać spokojnie i po prostu czekać na odbiór naprawionego
    wozu. Mogę ci dać namiary na fajny serwis, który specjalizuje się w likwidacji szkód
    - www.Naprawy-Nadwozi.pl Firma działa w kilku większych miastach.

  • 10. Data: 2012-11-20 22:01:44

    W dniu 19.11.2012 16:44, n...@g...com pisze:

> [...]
    wozu. Mogę ci dać namiary na fajny serwis, który specjalizuje się w likwidacji szkód

    Strona zgłoszona jako dokonująca ataków!
    lol