  • 11. Data: 2012-07-24 23:41:01
    Temat: Re: Łożyska - wyjasnijcie prosze
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2012 23:08:43 +0200, Ikselka napisał(a):

    (...)

    Nie opowiadaj bzdur. Plastikowe bieznie lozysk robi sie z ertalonu itp.
    tworzyw o wlasnosciach samosmarownych, ktore nie rozpuszczaja sie w
    kontakcie z byle towotem.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 12. Data: 2012-07-24 23:58:22
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-07-24 23:08, Ikselka pisze:

    > Generalnie: taczki z plastikowym łożyskiem to raczej zabawka, a nie poważne
    > narzędzie - obliczone są na krótki okres trwałości i niewielkie obciążenia,
    > jak większość sprzętu (ogrodniczego?) dla amatorów. Umyj łożysko i niczym
    > nie smaruj. Tak czy inaczej długo nie posłuży.

    Raczysz żartować - wałeczki są narażone na korozję i pozostawienie ich
    suchych owocuje piękną rdzą :( - szczególnie jeśli całość często ma
    kontakt z wodą.
    Miałem do czynienia z takimi łożyskami, które właśnie blokowane były
    płatkami rdzy i wżerami w suchych wałeczkach.
    W kilku wózkach łożyska zostały natychmiast po zakupie nasmarowane
    (ŁT-43) i tam nie występowała właśnie korozja :) pomimo regularnego
    zanurzania całych kółek (powyżej osi!) w wodzie (również morskiej).

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 13. Data: 2012-07-25 00:20:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2012 23:58:22 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

> [...]
    > (ŁT-43) i tam nie występowała właśnie korozja :) pomimo regularnego
    > zanurzania całych kółek (powyżej osi!) w wodzie (również morskiej).

    Nie kijem go, to pałką. Piasek w smarze też może.
    --
    XL

  • 14. Data: 2012-07-25 08:10:47
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Ikselka" <i...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > plastików może uszkodzić (czyt. rozpuścić) koszyczek, który tym szybciej
    > się rozleci. Ponadto do smaru przyklei się piasek i tam pozostanie, co
    > spowoduje dodatkowo mechaniczne uszkodzenia (wytarcie i pęknięcie
    > koszyczka).
    >
    > Generalnie: taczki z plastikowym łożyskiem to raczej zabawka, a nie
    > poważne
    > narzędzie - obliczone są na krótki okres trwałości i niewielkie
    > obciążenia,
    > jak większość sprzętu (ogrodniczego?) dla amatorów. Umyj łożysko i niczym
    > nie smaruj. Tak czy inaczej długo nie posłuży.

    Ty weż już zajmuj się zupami i kotletami, fachowcu z bożej łaski....

  • 15. Data: 2012-07-25 09:02:37
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 24 Jul 2012 23:08:43 +0200, Ikselka napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > Nie opowiadaj bzdur. Plastikowe bieznie lozysk robi sie z ertalonu itp.

    W taczkach powiadasz...

    Marek

  • 16. Data: 2012-07-25 09:39:51
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 09:02:37 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > W taczkach powiadasz...

    Jesli juz jest tam jakis plastik, to pewnie tak. Przeciez to drogie nie
    jest, toczy sie jak metal.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 17. Data: 2012-07-25 12:02:05
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> schrieb im Newsbeitrag
    >W dniu 2012-07-24 18:23, Andy Niwinski pisze:
    >>

    > Nie przy suchych tulejach ślizgowych. :P

    Ale ja nie odnosiłem się do całokształtu problemu wszelkich łożysk, tylko
    do:

    >>> plastikowym

  • 18. Data: 2012-07-25 17:25:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 08:10:47 +0200, Andy Niwinski napisał(a):

    > "Ikselka" <i...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Ty weż już zajmuj się zupami i kotletami, fachowcu z bożej łaski....

    Widzę, że się fachowiec z wyższej łaski odezwał. Kuoię Ci łopatkę w sklepie
    z zabawkami, będzie pasowała.
    --
    XL

  • 19. Data: 2012-07-25 17:33:18
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-07-24 10:57, Majka pisze:
    > Czy składając kolo nałożyć do wnętrza łożyska, na koszyczek z wałkami i do
    > tulei smaru do łożysk?
    Nie. Ma być suche bez smaru.
    --
    Krzysiek

  • 20. Data: 2012-07-25 18:27:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 17:33:18 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Nie. Ma być suche bez smaru.

    Witaj w klubie "fachowców z bożej łaski" by Andy Niwinski, fahoffietz nad
    fahofftzami :-)
    --
    XL