  • 1. Data: 2012-05-04 13:02:12
    Temat: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    Wg onet: http://tinyurl.com/bogmvvv

    Majowy weekend: od piątku na drogach zginęły 54 osoby

    cyt:

    "54 osoby zginęły, 867 zostało rannych w 682 wypadkach - to bilans
    pierwszych siedmiu dni wydłużonego weekendu majowego na polskich
    drogach. Od 27 kwietnia do 3 maja policjanci zatrzymali też aż 3701
    pijanych kierowców. "

    Oznacza to że w ciągu każdego dnia na polskich drogach ginęło ponad 7
    osób. Gdyby taka średnia była w ciągu całego roku to zginęło by 2555
    osób w ciągu roku. Tymczasem w zeszłym roku zgineło ponad 4000 osób.
    Oznacza to więc że w ciągu tego okresu zgineło ponad 35% mniej osób niż
    średnia!

    Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę fakt że iliczba ofiar nie rozkłada się
    równomiernie i w okresie letnim ginie 3 krotnie więcej osób niż zimą.
    Można więc przyjąć że w bilansie ostatnich 7 dni mamy o 50% mniejszą
    liczbę ofiar niż normalnie na drogach.

    I nich mi ktoś powie że policja nie manipuluje faktami o wypadkach...

    Rafał

  • 2. Data: 2012-05-04 13:23:02
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2012-05-04 13:02, The_EaGle pisze:
> [...]
    > liczbę ofiar niż normalnie na drogach.
    >
    > I nich mi ktoś powie że policja nie manipuluje faktami o wypadkach...

    No to trzeba jeszcze statystycznie wziąć pod uwagę jakie puste drogi
    teraz są. Wczoraj na zazwyczaj mocno obciążonej trasie prawie 400 km
    tylko 3-4 razy byłem wyprzedzany na podwójnej ciągłej i tylko 2 razy
    musiałem zjechać przed wyprzedzającym na trzeciego. W dni powszednie
    trzeba by prawie non stop poboczem jechać.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 3. Data: 2012-05-04 13:40:44
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-04 13:02, The_EaGle wrote:

    > I nich mi ktoś powie że policja nie manipuluje faktami o wypadkach...

    Ciekawe jak wyjdą statystyki "pijanych kierowców" w stosunku do
    "długiego sylwestrowego". I czy podadzą rozróżnienie na paragrafy;)

    Shrek.

  • 4. Data: 2012-05-04 13:41:26
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-04 13:23, Miroo pisze:

> [...]
    > musiałem zjechać przed wyprzedzającym na trzeciego. W dni powszednie
    > trzeba by prawie non stop poboczem jechać.

    Ja wczoraj wracałem z weekendu z okolic Roztocza - przez Sandomierz,
    Radom do Wawy to ruch był więcej niż spory. Ekspresówka z Radomia do
    Grójca była wręcz pełna samochodów. Ruch był na pewno zdecydowanie
    większy niż w normalny dzień. Natomiast policji z radarem na całej
    trasie w ciągu kilku dni ponad 800km nie widziałem ANI RAZU nie licząc
    mijanych radiowozów. Na pewno będą stać w krzakach w niedzielę.

    Z kolei zwróć uwagę na wydźwięk wiadomości w mediach. ZGINĘŁO AŻ 54
    osoby! No niestety zginęło ale przydało by się dodać że normalna średnia
    to 11 osób na dzień a w lecie ponad 15 osób dziennie.

    Rafał

  • 5. Data: 2012-05-04 13:47:59
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-04 13:40, Shrek pisze:

    > Ciekawe jak wyjdą statystyki "pijanych kierowców" w stosunku do
    > "długiego sylwestrowego". I czy podadzą rozróżnienie na paragrafy;)

    Na forum prawnym kilka osób już pisało o zatrzymaniu przez policję po
    wypiciu po 24h a jedna po płukaniu jamy ustnej płynem na bazie alkoholu.
    Najgorsze jest to że taki jednorazowy pomiar na miejscu i koniec gadania
    - nie chcieli już zrobić drugiej próby na posterunku. Jakaś masakra.
    Sam używam płynu na płukania ust na bazie alkoholu i jak by mnie
    zatrzymała policja zaraz pod domem rano to bym po takich opiniach kazał
    im zawieść się na krew pomimo wiążących się z tym upierdliwości - to
    lepsze niż zakaz prowadzenia. Normalnie alkohol spożywam 1-2 razy do roku...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 6. Data: 2012-05-04 14:07:14
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-04 13:47, The_EaGle wrote:

> [...]
    > policja zaraz pod domem rano to bym po takich opiniach kazał im zawieść
    > się na krew pomimo wiążących się z tym upierdliwości - to lepsze niż

    Ano, ale akurat nie o to mi chodziło;) Z tym, że jak po 24h alkomat
    wykaże, to krew tym bardziej.

    Shrek.

  • 7. Data: 2012-05-04 15:40:03
    Temat: Re: zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    The_EaGle pisze:
    > Majowy weekend: od piątku na drogach zginęły 54 osoby

    A żałoby narodowej jak nie było, tak nie ma, a zginęło więcej ludzi niż
    w katastrofie kolejowej.

    Może w poniedziałek ogłoszą.
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2012-05-04 16:50:15
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-05-04 13:23, Miroo pisze:
    > W dniu 2012-05-04 13:02, The_EaGle pisze:
    (ciach)

> [...]
    > musiałem zjechać przed wyprzedzającym na trzeciego. W dni powszednie
    > trzeba by prawie non stop poboczem jechać.

    Za wolno jeździsz. Trzeba cały czas środkiem, 2x tyle, ile przepisy
    pozwalają. A jak jakiś samobójca jedzie na wprost Ciebie i wyprzedza
    na trzeciego środkiem, to Ty na czwartego trawnikiem z lewej :)

    oczywiście jajca sobie robię.

  • 9. Data: 2012-05-04 18:54:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 04 May 2012 13:02:12 +0200, The_EaGle wrote:

> [...]
    > pierwszych siedmiu dni wydłużonego weekendu majowego na polskich
    > drogach. Od 27 kwietnia do 3 maja policjanci zatrzymali też aż 3701

    Ogólnie to z kiedy by nie publikowali danych cząstkowych, to zawsze
    wychodzi mi poniżej średniej rocznej - niezależnie czy to jakieś majówki,
    weekendy, czy pojedyncze dni.
    I wychodzi zazwyczaj grubo poniżej średniej - a im krótszy okres czasu tym
    bardziej poniżej średniej.

    Myślę że po prostu część dokumentów z tymi danymi krąży gdzieś jeszcze
    między szpitalami, komendami policji czy prokuraturami i po prostu nie
    trafiły jeszcze do oficjalnej statystyki.

  • 10. Data: 2012-05-04 19:10:36
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-04 18:54, Tomasz Pyra wrote:

    > Myślę że po prostu część dokumentów z tymi danymi krąży gdzieś jeszcze
    > między szpitalami, komendami policji czy prokuraturami i po prostu nie
    > trafiły jeszcze do oficjalnej statystyki.

    Myślę, że prawda jest troszkę bardziej nieprzyjemna, a mianowicie
    jeszcze nie wszyscy zeszli:(

    Shrek.