  • 31. Data: 2018-09-22 18:14:57
    Temat: Re: Mb/s
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie jesteś sama.
    Na łączu ponoć 150 (sami podnieśli w ramach promocji) jeszcze nie dostałem testu
    lepszego niż 60 (upload 10).
    Nie przejmować się, no chyba że naprawdę za wolno (bo oglądasz jednocześnie trzy
    filmy 4k na raz).
    Swoja drogą dziwi mnie, że do smart tv 4k uhd Samsung wstawia karty też 100-megowe, a
    nie gigabitowe.

  • 32. Data: 2018-09-22 18:18:39
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Sep 2018 18:00:47 +0200
    doszła do mnie wiadomość <po5pdq$ddv$1@node2.news.atman.pl>
    od Animka <a...@t...nieja.wp.pl> :

    >Nie wiem gdzie miałabym ją wsadzić. Ta , którą mam jest zintegrowana.

    Jeśli to nie jest laptop i posiada wolne złącze Pci-e, to możesz kupić
    kartę gigabitową na Pci-e, zamontować, zainstalować sterowniki i
    przepiąć do niej kabel ethernet.
    Ot i cała robota.
    W przypadku laptopa z Usb gen3 lub złączem expresscard też można
    zastosować odpowiednią gigabitową kartę.

  • 33. Data: 2018-09-22 18:21:04
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-22 o 18:06, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 21 Sep 2018 17:25:07 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <po334t$vmb$1@node1.news.atman.pl>
    > od Animka <a...@t...nieja.wp.pl> :

    > To, co mierzysz, to nie szybkość internetu, tylko szybkość transmisji
    > od konkretnego serwera.
    > Internet to system naczyń połączonych, z jednego serwera poleci 60, z
    > drugiego 90, a z trzeciego tylko 10Mbit.

    A to co to jest?
    http://app.upc.pl/asystent-predkosci-lacza/
    http://www.speedtest.pl/
    Chodzi mi właśnie o szybkość połączenia na co zawarłam umowę.
    Mam już mętlik w głowie.

    --
    animka

  • 34. Data: 2018-09-22 18:54:31
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 22 Sep 2018 18:21:04 +0200
    doszła do mnie wiadomość <po5q76$e8b$1@node2.news.atman.pl>
    od Animka <a...@t...nieja.wp.pl> :

    >A to co to jest?

    >http://app.upc.pl/asystent-predkosci-lacza/

    Test połączenia z jakimś serwerem UPC.

    >http://www.speedtest.pl/

    Test połączenia z serwerem, który można sobie wybrać z listy.

    >Chodzi mi właśnie o szybkość połączenia na co zawarłam umowę.
    >Mam już mętlik w głowie.

    Musisz zrozumieć, że te testy są tylko orientacyjne, nigdy za ich
    pomocą nie wysycisz łącza na 100%(obstawiam, że max na 80-90%), poza
    tym masz słabą kartę sieciową.

  • 35. Data: 2018-09-22 20:58:33
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-22 o 18:54, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > od Animka <a...@t...nieja.wp.pl> :

    > Test połączenia z jakimś serwerem UPC.

    > Test połączenia z serwerem, który można sobie wybrać z listy.

    O matko! To ja już żadnych takich testów nie będę robiła.
    Dziękuję.

    > Musisz zrozumieć, że te testy są tylko orientacyjne, nigdy za ich
    > pomocą nie wysycisz łącza na 100%(obstawiam, że max na 80-90%), poza
    > tym masz słabą kartę sieciową.

    Skoro karta gwarantuje 100 Mb/s to powinno być chociaż 79, czy 89 Mb/s,
    a nie 59 Mb/s. W umowie mam 120 czy 150 Mb/s (nie chce mi się teraz
    szukać umowy) i płacę więcej niżbym wybrała sobie do umowy np. 80 Mb/s.
    O tym, że nie będzie takiej szybkości połączenia jakie powinno być bo
    powinnam mieć w tym przypadku kartę sieciową 1 GB dowiedziałam się po
    fakcie. Nie chodzi mi o pieniądze na ten cały pakiet, ale o fakt.

    --
    animka

  • 36. Data: 2018-09-22 21:11:46
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-22 o 18:18, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > Ot i cała robota.
    > W przypadku laptopa z Usb gen3 lub złączem expresscard też można
    > zastosować odpowiednią gigabitową kartę.

    Dla Ciebie - fachowca to drobiazg. Dla mnie problem, bo sama nie
    potrafię. Ponadto nie mam zamiaru wykosztowywać (:D) się, słono placić
    za czyjąś robotę w moim komputerze. Lepiej już kupić nowy komputer,
    tylko, że nie zamierzam, bo mam sentyment do tego jaki mam. Działa ok,
    nie miał nigdy awarii. Raz tylko baterię wymieniałam (niedawno).
    Zamierzałam kupić kartę sieciową na USB, ale te karty podobno są bardzo
    kiepskie.
    Zresztą to i tak nie ma sensu, bo wszystko zależy od UPC.

    --
    animka

  • 37. Data: 2018-09-22 21:35:13
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-09-22 o 03:10, Animka pisze:

    > Nie mam dwóch komputerków. Nie chodzi o połączenie domowe tylko o
    > internet szerokopasmowy. Umowę mam na 120 czy 150 Mb.s. Jesli chodzi o
    > szybkość transmisji, to nie mam nawet w podobie tylke ile wyciąga moja
    > karta sieciowa.

    Po co masz umowę (i zapewne płacisz) za 150 skoro karta jest 100Mbit/s

  • 38. Data: 2018-09-22 22:01:21
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > A czy komputer wykonujący test robił tylko i wyłącznie to? Żadnych
    > programów w tle które mogłyby cokolwiek działać w sieci?
    > Albo może drugi komputer domowy coś jednocześnie działa? TV wyłączone (bo
    > rozumiem że TV streamuje od ISP)?

    1 komputer włączony. Z ciekawości wyłączyłam teraz telewizor i ponownie
    zrobiłam test szybkości. Wyszło jeszcze mniej. Było 59, a w tym
    przypadku 55, więc telewizor nie ingeruje.

    > Z tym że w umowie ISP zapewne mówi o prędkości "do xxx Mbps", bez żadnej
    > minimalnej gwarantowanej prędkości :)

    To fakt, ale dawniej było szybciej-jakieś 80 Mb/s.
    Pewnie podłączyli mi jakiegoś sąsiada w skrzynce na korytarzu.

    --
    animka

  • 39. Data: 2018-09-22 22:09:05
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-22 o 21:35, t-1 pisze:

    > Po co masz umowę (i zapewne płacisz) za 150 skoro karta jest 100Mbit/s

    Nie poinformowano mnie o tym przy zawieraniu umowy (ze 2 lata temu).
    Miły, bardzo inteligentny pan, który mi wszystko instalował w mieszkaniu
    nie pytał jaką mam kartę sieciową. On tylko wykonywał zlecenie.

    --
    animka

  • 40. Data: 2018-09-22 22:24:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/22/2018 10:09 PM, Animka wrote:
    > Nie poinformowano mnie o tym przy zawieraniu umowy (ze 2 lata temu).
    > Miły, bardzo inteligentny pan, który mi wszystko instalował w mieszkaniu
    > nie pytał jaką mam kartę sieciową.

    Ze 2 lata temu znalezienie dzialającego komputera z kartą 100MBit/s
    bywało już zagadnieniem archeologicznym. Przypuszczalnie z tych samych
    powodów nie pytał o napęd taśmowy i obecność FPU w CPU.