    Date: Sun, 20 Nov 2022 10:18:35 +0100
    Subject: Re: Mostek z jednego USB na kilka dysków SATA
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 18.11.2022 o 09:21, Atlantis pisze:
    > I tutaj główne pytanie: czy istnieją jakieś mostki USB2SATA, które
    > umożliwiałyby podpięcie kilku dysków do pojedynczego portu USB? Dyski
    > raczej nie będą używane jednocześnie, a przepustowość nie jest
    > priorytetową cechą. Niby mógłbym użyć huba USB i kilku przelotek
    > USB-SATA, ale wydaje mi się to mniej eleganckim rozwiązaniem.
    > Zależy mi też na stabilności.

    Kiedyś na ali były do dostania PCB od stacji dokujących 2xHdd - USB3.
    Na bazie tego i RPI4 stworzyłem sobie NASa który ma naprawdę przyzwoite
    parametry.
    Siedzi tam przyzwoity mostek USB-SATA który nie ma problemów ze
    standardami, z wydajnością ani sam ze sobą.

    Wszystkie tanie przejściówki USB-SATA gorąco odradzam, nie spotkałem
    jeszcze takiej która by nie zmieniała geometrii dysku, nie wiem
    dlaczego, nie wiem po co ale te tanie chińskie wynalazki tak mają.
    Pewnie Chińczyk co kopiował jakieś przyzwoite rozwiązanie wpisał gdzieś
    2 zamiast 3 i teraz wszyscy to klonują bez przebłysku jakiejkolwiek myśli.

    --
    AWa.