  • 1. Data: 2011-07-13 11:42:16
    Temat: NETGEAR - co za gowniana firma...
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Z cyklu dla potomnych, bo sie przejechalem -
    - nie kupujcie / nie polecam:

    Netgear DGN3500 (router, ADSL, wifi 300Mbit, USB, switch gigabit)
    +
    Netgear WN604 (ap z funkcja klienta, wifi 150Mbit, switch 4 x 100Mbit/s)

    Plusy:
    - dzialaja jakos / w ogole
    - ap ma switcha 4 portowego i tryb klienta

    Minusy:
    - wpa maja tylko w tkip'ie (brak aes'a) a wpa2 tylko aes (brak tkip)
    btw: tak ubogiego menu jakie ma DGN3500 nie ma nawet moj stary
    nic-nie-majacy router tp-link'a
    - ap wykrywa sieci aes jako tkip i ...po prostu nie laczy sie
    - router nie wykrywa pendrive 16GB (ale 4GB juz wykryl)
    - dysk 2.5" 500GB podlaczony do router'a przez USB osiaga zawrotne transfery
    (przez switch 1Gbit/s):
    - zapis: 1-2 w porywach 2.5-3 [MB/s]
    - odczyt: 3 w porywach 4-5 [MB/s]
    (czy fat32 cz ntfs nie robi roznicy - exFAT'a nie widzi)
    czy taka szybkosc to norma dla routerow z USB (storage)?
    czy nie ma takich z r/w na poziomie 8-10 MB/s?

    Pierwszy raz widzialem, zeby cos bylo tak gowniane i tak drogie.
    Jednak trza bylo wziac tp-linka z 'n' (router + ap + ew. switch do ap'ka)
    i pojechac thinclientem z hdd po ethernecie.

    Skad do jasnej anielki DGN3500 wzial sie na drugiej pozycji
    w "Elektrodowym rankingu routerów":
    ???

    I co za kretyn to pisal skoro DGN2200 ma taka sama wydajnosc USB jak
    DGN3500:
    "DGN3500 [..]. Od starszego modelu DGN2200 różni go między innymi to, że ma
    dwie anteny wewnętrzne, dzięki czemu sygnał ma być jeszcze silniejszy, a
    dzięki szybkiemu wbudowanemu procesowi urządzenie ma działać bardziej
    wydajnie. Ta ma być potrzebna na przykład w trakcie korzystania z pamięci
    zewnętrznej."
    http://pclab.pl/news42285.html

    Polak madry po szkodzie.

  • 2. Data: 2011-07-13 13:11:23
    Temat: Re: NETGEAR - co za gowniana firma...
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-13 13:42, Q pisze:
> [...]
    > i pojechac thinclientem z hdd po ethernecie.
    >
    > Skad do jasnej anielki DGN3500 wzial sie na drugiej pozycji

    To trzeba było najpierw czytać informacje co ten ruter obsługuje, a
    czego nie.
    Ja mam Pentagram Cerberus (n) i obsługuje wszystko. Nie ma tylko
    gniazdka USB.

    --
    animka

  • 3. Data: 2011-07-13 13:48:10
    Od: z <z...@g...pl>

    Animka pisze:

    > To trzeba było

    ciąć cytaty!!!

  • 4. Data: 2011-07-13 14:20:08
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    >Z cyklu dla potomnych, bo sie przejechalem -
    > - nie kupujcie / nie polecam:

    nie narzekam chociaż faktycznie konfiguruje się je troszkę odmiennie
    podobnie jak Belkiny itp wynalazki. W jednym przypadku faktycznie przestało
    działać szyfrowanie i jedyna metoda na wifi to puszczenie bez zabezpieczeń i
    filtr na mac. Zarówno wep czy też wpa1-2 aes i tkip nie pozwala na
    połączenie bo nie przyjmuje żadnych haseł. Próbowałem resetować ale nic to
    nie daje. Router u klienta ale po gwarancji ma już 3 lata.

  • 5. Data: 2011-07-13 18:30:55
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-07-13 15:11, Animka pisze:
    > Ja mam Pentagram Cerberus (n) i obsługuje wszystko. Nie ma tylko
    > gniazdka USB.
    Twój przedpiśca wspomina o problemach z USB, a Ty odpisujesz, że Twój
    obsługuje wszystko tylko nie ma USB?
    Piszesz dla jakiegoś rankingu, czy dla jaj? A może nie rozumiesz co czytasz?

  • 6. Data: 2011-07-13 18:38:54
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > ???
    >
    > I co za kretyn to pisal skoro DGN2200 ma taka sama wydajnosc USB jak

    Po pierwsze - meritum, nie oceniajmy routera po wydajnosci na porcie
    USB, a np. drukarki po tym jak przetwarza grafike 3d.

    Po drugie - post napisał sobie "jakiś gosciu" na "jakims forum", nic
    dodać nic ująć. Proponuje kupować po uprzedniej zgodzie sprzedawcy na zwrot.

    BTW. nie sprzedaje netgear'ow.

  • 7. Data: 2011-07-13 19:22:36
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Animka pisze:

    > Piszesz dla jakiegoś rankingu, czy dla jaj?

    jakich jaj? ;)

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2011-07-13 20:18:26
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    > Po drugie - post napisał sobie "jakiś gosciu" na "jakims forum", nic dodać
    > nic ująć.

    I na dodatek nie wiedział co kupuje :)

    --
    marfi

  • 9. Data: 2011-07-13 23:53:37
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-13 20:30, Jawi pisze:
    > Twój przedpiśca wspomina o problemach z USB, a Ty odpisujesz, że Twój
    > obsługuje wszystko tylko nie ma USB?
    > Piszesz dla jakiegoś rankingu, czy dla jaj? A może nie rozumiesz co
    > czytasz?

    Nie, wspominał o tym, że router nie jest n, nie ma bodajże apn2 itp.
    Tym się zasugerowałam.
    Zresztą po co w routerze USB jak się ma pewnie parę gniazdek w
    komputerze. W moim komputerze jest 6 plus Wireles (czy jak mu tam, ale
    nie wiem co do niego podłaczyć).

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-07-13 23:54:36