-
Data: 2010-07-26 16:41:07
Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 24.07.2010 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:
>
> Brnij dalej w swych imaginacjach. Póki co żaden z Twoich argumentów
> o negatywnych skutkach ograniczenia prędkości nie został racjonalnie
> uzasadniony oraz udowodniony - ja mam za sobą statystyki. To mi
> wystarczy. Będziesz musiał poszukać lepszych argumentów niż opowieści
> z mchu i paproci, że ograniczenia prędkości powodują usypanie
> kierowców i wzrost niebezpieczeństwa na drogach.
>
Czy nie zauważyłeś nigdy zależności pomiędzy prędkością a tym jaki
procent uwagi kierowcy zaprząta prowadzenie pojazdu?
Czy w tej zapoznając się ze statystyką (która jest za Tobą) nie
miałeś nigdy wątpliwości odnośnie wiarygodności podawanych przyczyn
wypadków?
Nie mam zamiaru niczego udowadniać, jednak nie zgadzam się z tanią
demagogią że to tylko nadmierna prędkość i/lub pijaństwo jest przyczyną
wypadków.
"Nadmierną prędkość" zwyczajnie najłatwiej wykrywać i za nią karać.
A że jest powszechnie przekraczana to i dochody z wykrywania są.
Jeśli przekroczenie dopuszczalnej prędkości byłoby tak niebezpieczne jak
usiłują to media, policja i Ty przedstawiać, to albo większość kierowców
by wyginęła, albo fotoradary, czy kina objazdowe byłyby ekonomicznie
nieopłacalne.
Tymczasem wypadki zdarzają się wielokrotnie rzadziej niż kolizje, tych
znowu jest nieporównywalnie mniej, od wykrytych wykroczeń przekroczenia
dozwolonej prędkości. Warto się zastanowić na koniec, najlepiej na
własnym przykładzie jaki procent wykroczeń polegających na przekroczeniu
dozwolonej prędkości jest wykrywany?
Prędkość w chwili wypadku ma oczywiście wpływ na skutki. Prędkość jazdy
ma wpływ na drogę jaka jest potrzebna do zatrzymania. Upowszechnienia
się przekonanie że wystarczy jechać wolno, by było bezpiecznie. Skoro
mam bezpieczne auto, jadę wolno, jest więc bezpiecznie, to po co się tak
beznadziejnie gapić ciągle na tą drogę, przecznice, przejścia, światła,
lusterka, inne pojazdy, itp. Ale skutki wypadku podobno będą mniejsze,
może taki powszechnie rozjeżdżany pieszy, będzie mniej rozjechany.
Zastanawiałeś się może kiedyś ile wypadków nigdy by się nie wydarzyło,
gdyby uczestnicy na kilka chwil przed wykazali odrobinę większe
zainteresowanie tym co dzieje się wokół nich na drodze?
--
kakmaratgmaildotcom
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- I lewacka ideologia poszła się JEBAĆ
- Dla UTRWALENIA: jak działają "EKO" ZBRODNIARZE
- Emisyjność BEV
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
- Re: Leżakujące SSD gubią po roku dane
- Taką elektromobilność należy promować i wspomagać
- #motodziennik 356 - 3.0TDI wraca, Tesla z PRZYCISKAMI, Fiat 500 z ceną, OPŁATA DROGOWA od ELEKTRYKÓW
- DRL tylne
- tankuj na MOL
- konpederacki debil o fotelikach
- Elektryki to jednak smrody
Najnowsze wątki
- 2025-12-15 I lewacka ideologia poszła się JEBAĆ
- 2025-12-15 Zgłoszenie uprowadzenia dziecka w Koszalinie. Policja zatrzymała podejrzanych, 10-miesięczny chłopiec odnaleziony
- 2025-12-15 Warszawa => Fullstack PHP Developer <=
- 2025-12-15 Prezydent i Marszałek Sejmu
- 2025-12-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-12-15 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-12-15 Białystok => Programista Dynamics 365 Commerce/POS <=
- 2025-12-15 Białystok => Dynamics 365 Commerce/POS Developer <=
- 2025-12-15 Białystok => Konsultant ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce <=
- 2025-12-15 Chanuka
- 2025-12-15 Czy w RP3 prezydent może odmówić mianowania jednego ministra z gabinetu? [Czechy]
- 2025-12-15 Czas to pieniądz...
- 2025-12-15 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-12-14 Dla UTRWALENIA: jak działają "EKO" ZBRODNIARZE
- 2025-12-13 Emisyjność BEV




Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?