  • Data: 2020-04-23 09:10:18
    Temat: Re: [NTG]Potrzebna łączność radiowa.
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.04.2020 23:09, Mirek wrote:

    > Ale to plotki chodziły, że te satelity to zupełnie przypadkiem jeszcze
    > działają, już dawno nie powinny a wyłączyć ich nie ma jak.
    >
    > W sumie jako awaryjna łączność mogą się przydać zawsze (i każdemu).

    Wydaje mi się, że na kanale Inżynieriada był kiedyś film na ich temat
    materiał i padło w nim stwierdzenie, że wojsko USA trzyma je jako
    backup, ale nie są już używane. No i nie ma się czemu dziwić - zdjęcie
    starego satelity z orbity to droga impreza, taniej go tam po prostu
    zostawić. A skoro działa, to działa.

    No i w czasach, gdy te systemy były projektowane nikomu chyba nie
    przyszło do głowy, że zwykły obywatel za stosunkowo niewielkie
    pieniądzem będzie mógł kupić sprzęt pozwalający na uzyskanie łączności
    za jego pośrednictwem...