  • 1. Data: 2016-02-02 22:48:57
    Temat: NUC6i5SYH kupić nie kupić zapytać warto
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    Druzja,

    Potrzebuję złożyć PC "do telewizora". Niech uciągnie youtube, vimeo,
    wymagające mp3 w FullHD, niech nie wystraszy się nadciągającego h265
    itd. Niech ma LAN 1000, parę USB i niewielki pobór mocy.

    Próbowałem sił z Intel NUC na Celeronie za 500 zł, ale ledwo odtworzył
    film, a YT już bardzo słabiutko. Patrzę zatem od drugiej strony -
    NUC6i5SYH. Podoba mi się. Szybki, ładny, estetyczny. Dość drogi niestety.

    Czy w świetle mojego zamiaru nabycia minikomputerka za blisko 2000 zł,
    może jest coś znacznie bardziej rozsądnego i dla kieszeni i
    wydajnościowo, o czym nie mam pojęcia? Szukam głosów rozsądku.

    Z góry dziękuję.

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel

  • 2. Data: 2016-02-02 22:52:03
    Temat: Re: NUC6i5SYH kupić nie kupić zapytać warto
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    On 02.02.2016 22:48, radxcell wrote:
    > wymagające mp3 w FullHD,
    literówka - mp4

  • 3. Data: 2016-02-02 23:14:40
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/02/2016 21:48, radxcell wrote:

    > Druzja,

    :D

> [...]
    > może jest coś znacznie bardziej rozsądnego i dla kieszeni i
    > wydajnościowo, o czym nie mam pojęcia? Szukam głosów rozsądku.

    Obejrzyj Gigabyte BRIX - IMO trochę tańsze (od Intela chyba wszystko
    będzie tańsze ;D)
    http://www.gigabyte.com/products/list.aspx?s=47&ck=1
    04

    BTW. Jesteś pewien, że to dobry kierunek?
    Sam jako odtwarzacz multimediów używałem ACER Veriton N282G, ale jakiś
    czas temu przestałem. Postawiłem serwer PLEX na N36L (jest też na
    praktycznie wszystkie NASy - jak brakuje mocy dla h265 a jest dużo
    miejsca można zrobić "pre-transcoding") i odtwarzacze na praktycznie
    wszystkich urządzeniach w domu. YT, Vimeo itp. mam ze SMARTA i dają radę.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 4. Data: 2016-02-02 23:24:32
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/02/16 21:48, radxcell wrote:
> [...]
    > jest coś znacznie bardziej rozsądnego i dla kieszeni i wydajnościowo, o
    > czym nie mam pojęcia? Szukam głosów rozsądku.

    A co powiesz na takie cos?

    http://m.wdc.com/en/product/1270

  • 5. Data: 2016-02-02 23:29:28
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    On 02.02.2016 23:24, 2late wrote:
    > A co powiesz na takie cos?
    > http://m.wdc.com/en/product/1270

    Dzięki, słuszna uwaga.

    Powiem, że nie pójdzie na tym serwer obsługujący monitoring IP terenu
    (program pod Windows). Czasem chciałbym również mieć możliwość puścić na
    tym kompresję video, trwającą kilkadziesiąt godzin - też jako program
    pod Windows. Czyli - chcę na tym mieć normalny system. Nie napisałem od
    razu, bo nie pomyślałem, że na grupie pecet pójdzie w tę stronę ;)

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel

  • 6. Data: 2016-02-03 06:30:15
    Od: kriters <k...@o...pl>

    On 2016-02-02 22:48, radxcell wrote:
> [...]
    > itd. Niech ma LAN 1000, parę USB i niewielki pobór mocy.
    >
    > Próbowałem sił z Intel NUC na Celeronie za 500 zł, ale ledwo odtworzył

    A u mnie któryś intel compute stick odtwarza youtube nawet dobrze ale
    inne źródła (flash h.264) to już
    tragedia.

  • 7. Data: 2016-02-03 08:23:01
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    On 03.02.2016 06:30, kriters wrote:
    > A u mnie któryś intel compute stick odtwarza youtube nawet dobrze ale
    > inne źródła (flash h.264) to już
    > tragedia.

    Czyli jak rozumiem, compute sticki odradzasz.

    Myślę sobie też tak, że gorsze firmy muszą wyceniać niżej, żeby taki sam
    produkt się sprzedał, więc może zamiast Intela warto pomyśleć o
    produkcie Gigabyte i zaoszczędzić przy podobnej mocy. Jak to według Was
    działa?

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel

  • 8. Data: 2016-02-03 13:25:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-02 o 23:29, radxcell pisze:

> [...]
    > pod Windows. Czyli - chcę na tym mieć normalny system. Nie napisałem od
    > razu, bo nie pomyślałem, że na grupie pecet pójdzie w tę stronę ;)

    Ty potrzebujesz dwu różnych maszyn.
    Jednej mocnej do kompresji video i drugiej energooszczędnej robiącej
    za Smart przy telewizorze.
    Kup jakąś miniaturkę za 1k zł do telewizora a za dwa do trzech coś
    do kompresji video.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-02-03 14:37:20
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    On 03.02.2016 13:25, RadoslawF wrote:
> [...]
    > za Smart przy telewizorze.
    > Kup jakąś miniaturkę za 1k zł do telewizora a za dwa do trzech coś

    Trudno się z tym nie zgodzić. Popatrz jednak na koszty. To co Ty
    proponujesz sumuje się powiedzmy do 3,5k.
    Ja mogę zamiast tego kupić 6i5 za 2k, a w przypadku maszyny włączonej
    non-stop, czas kompresji nie jest istotny.

    Pamiętacie te czasy, kiedy posiadanie stałego łącza sprawiało, że
    transfer nie był istotny, mogło być 0,5kb/s, byle utrzymane i stabilne?

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel

  • 10. Data: 2016-02-03 21:11:37
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 3 Feb 2016 14:37:20 +0100, radxcell napisał(a):

    > Trudno się z tym nie zgodzić. Popatrz jednak na koszty. To co Ty
    > proponujesz sumuje się powiedzmy do 3,5k.
    > Ja mogę zamiast tego kupić 6i5 za 2k, a w przypadku maszyny włączonej
    > non-stop, czas kompresji nie jest istotny.

    No niestety - nie ma siły - z wymagań ,,dobrze, wydajnie i tanio" daje się
    jednocześnie realizować tylko kombinację dwóch tych rzeczy.

    [ Pieniądze pozbawiają człowieka marzeń, a marzenia - pieniędzy... ]
    [ (znalezione w necie) ]