  • 1. Data: 2014-05-07 21:23:15
    Temat: Na co to komu potrzebne
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem. Szukając w necie czegoś zupełnie innego, natknąłem się na
    *wzorce* rezystancji 10 TOhm do 100POhm. Jakoś nie mogę sobie
    wyobrazić, do czego można używać 100 POhm ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-05-07 22:02:52
    Temat: Re: Na co to komu potrzebne
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-07 21:23, PeJot pisze:
    > Czołem. Szukając w necie czegoś zupełnie innego, natknąłem się na
    > *wzorce* rezystancji 10 TOhm do 100POhm. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić,
    > do czego można używać 100 POhm ?

    Skoro istnieją femtoamperomierze, to muszą istnieć adekwatne rezystancje.

  • 3. Data: 2014-05-07 22:04:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Czołem. Szukając w necie czegoś zupełnie innego, natknąłem się
    > na *wzorce* rezystancji 10 TOhm do 100POhm. Jakoś nie mogę sobie
    > wyobrazić, do czego można używać 100 POhm ?

    W stanie wojennym nosiło sie w klapie oporniki. Jako symbol oporu
    przeciwko władzy. Gdyby ktoś sobie przypiął coś podobnego, to by
    był niedoścignionym *wzorcem* opozycjonisty.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2014-05-07 22:13:06
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 07.05.2014 22:02, Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Skoro istnieją femtoamperomierze, to muszą istnieć adekwatne rezystancje.

    Rzeczywiście...
    http://www.laboratoria.xtech.pl/produkty/6430-femtoa
    mperomierz-z-dodatkowym-przedwzmacniaczem-19745-2

    Co się tym mierzy? Wygląda na popularniejszą zabawkę niż
    do mierzenia uciekających przed ruchem kontynentów elektronów?
    ;)

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2014-05-07 22:16:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan bartekltg napisał:

> [...]
    >
    > Co się tym mierzy? Wygląda na popularniejszą zabawkę niż
    > do mierzenia uciekających przed ruchem kontynentów elektronów?

    Obstawiam jakieś biologiczne zastosowania -- polaryzację w komórkach
    czy inne takie.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2014-05-07 23:28:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    mperomierz-z-dodatkowym-przedwzmacniaczem-19745-2

    > Obstawiam jakieś biologiczne zastosowania -- polaryzację w komórkach
    > czy inne takie.

    Niedawno wspominałem: prądy pojedynczych kanałów jonowych w komórkach.

    P.P.

  • 7. Data: 2014-05-07 23:47:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    >>> http://www.laboratoria.xtech.pl/produkty/6430-femtoa
    mperomierz-z-dodatkowym-przedwzmacniaczem-19745-2

    > Niedawno wspominałem: prądy pojedynczych kanałów jonowych w komórkach.

    No to dobrze pamiętałem (całe szczęście, że mi się nie pomyliło z Morzem
    Jońskim i Kanałem Korynckim).

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2014-05-07 23:53:22
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 07.05.2014 23:28, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    [ciach]

    > Niedawno wspominałem: prądy pojedynczych kanałów jonowych w komórkach.

    Na jakiejś laborce na studiach nano i pikoamperomierzem mierzyliśmy
    prądy płynące po powierzchniach dielektryków. No ale to jednak różnica
    dwóch rzędów wielkości.

    Jakub Rakus

  • 9. Data: 2014-05-08 06:53:44
    Od: PeJot <P...@s...pl>

    > W stanie wojennym nosiło sie w klapie oporniki. Jako symbol oporu
    > przeciwko władzy.

    Pamiętam.

    > Gdyby ktoś sobie przypiął coś podobnego, to by
    > był niedoścignionym *wzorcem* opozycjonisty.

    Nie wiem czy by Ci klapy nie urwało :

    http://www.meratronik.pl/o/WZORCE-REZYSTANCJI-9334A

    --
    P.Jankisz

  • 10. Data: 2014-05-08 09:57:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Pamiętam.

    > Nie wiem czy by Ci klapy nie urwało :
    >
    > http://www.meratronik.pl/o/WZORCE-REZYSTANCJI-9334A

    No dobrze, to w takim razie można w klapie od czołgu.

    --
    Jarek