  • 81. Data: 2019-01-03 00:23:09
    Temat: Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Od: yabba <g...@g...com>

    > Raczej masz wade wzroku. Ktos napisal ze led swieci ale nie oswietla. Cos w tym
    moze byc. Jak masz cos dobrze oswietlone to przyslona w oku ma duza wartosc, taka
    analogia do aparatu fotograficznego. Mala dziurka przez ktora wpada swiatlo powieksza
    zakres odleglosci w ktorym obraz jest ostry. Duza dziura w oku powoduje zawezenie
    zakresu odleglosci ostrego widzenia. Jak zakres odleglosci nie pokrywa sie z zakresem
    ostrego widzenia jakie ma oko, wynikajace z ogniskowej soczewki, to przy slabym
    oswietleniu bedzie nieostre widzenie. Ale przy silnym oswietleniu bedzie dobrze bo
    zakres ostrego widzenia wynikajacy z duzej przeslony wejdzie w zakres ogniskowej
    soczewki oka.

    Ja potrzebuję silniejszego oświetlenia przy LED niż przy żarówce. Dla
    mnie właśnie LED jasno świeci, ale dobrze nie oświetla.
    Mam nad stołem lampę na dwie żarówki po 60W - było dobre oświetlenie do
    czytania, lutowania, naprawiania itp. Wymieniłem na LED (odpowiedniki
    60W) i było kiepsko, czyli niby płaszczyzna stołu była jaśniejsza, ale
    szczegóły trudno było dostrzec. Potem włożyłem odpowiedniki 75W i jest
    możliwie.
    Dodatkowo żarówki świeciły na wszystkie strony, czyli część swiatła
    uciekała w sufit, a LED-y świecą głównie tylko na dół.

    yabba

  • 82. Data: 2019-01-03 00:55:37
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 30-12-2018 o 21:39, yabba pisze:

> [...]
    > barwowa od Osram.
    > - Diall standardowy - gorsza temperatura barwowa i odwzorowanie kolorów
    > od OSRAM.
    >
    > Była jeszcze jakaś chińszczyzna pod różnymi markami, ale to była
    > przepaść do powyższych.
    >
    > Osramy okazały się bardziej awaryjne niż się spodziewałem. Na około 10
    > kupionych sztuk Osram różnych mocy, dwie lub trzy się uszkodziły.
    > Na około 10 Philipsów, w jednym odkleiła się bańka od trzonka, ale
    > świeci nadal przykryta kloszem lampy.
    >
    > Philipsy widziałem jako odpowiedniki żarówki 150W, nie pamiętam ile

    Teraz poszukałem dokładniej i na stronie Philipsa są schowane LED-y o
    CRI=90 w dziale Dla Profesjonalistów:
    http://www.lighting.philips.pl/prof/zrodla-swiatla-i
    -swietlowki-led/zarowki-led/master-ledbulb/929001351
    402_EU/product

    A tu są LED-y do fotografii o CRI 95+
    https://monitory.mastiff.pl/led-a60-3000k.html

    yabba

  • 83. Data: 2019-01-03 02:53:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Thursday, January 3, 2019, 12:23:09 AM, you wrote:

> [...]
    > 60W) i było kiepsko, czyli niby płaszczyzna stołu była jaśniejsza, ale
    > szczegóły trudno było dostrzec. Potem włożyłem odpowiedniki 75W i jest

    Ale problem nie w mocy żarówek, tylko w Twojej wierze w tę moc.
    Jeszcze nie spotkałem LEDowego odpowiednika żarówki 60W E14, który by
    świecił tak jasno jak zwykła żarówka. Po prostu napisy kłamią.
    Odprowadzenie ciepła z tak małej żarówki jest na tyle trudne, że dobre
    firmy ich w ogóle nie robią a chińszczyzna jaka jest - każdy widzi.
    Masz tu dwie możliwości - albo kupisz LED, która świeci słabiej
    albo kupisz LED, która działa krótko. Rozwiązań jest wiele ale
    wszystkie zaczynają się od ,,zmień oprawki na GU10 i zastosuj
    kierunkowe LEDy".

    > Dodatkowo żarówki świeciły na wszystkie strony, czyli część swiatła
    > uciekała w sufit, a LED-y świecą głównie tylko na dół.

    A jak potrzebujesz bardziej rozproszonego światła, to E27 załatwia
    sprawę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 84. Data: 2019-01-03 13:52:34
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 02.01.2019 o 16:08, Kris pisze:

    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-e14-8w-80w-750
    lm-swieczka-ciepla-smd-6581026284
    > Te powinny Tobie odpowiadać
    > Mam je w salonie dwa żyrandole po 5 sztuk i na korytarzach w podwójnych kinkietach.
    > Na korytarzu w sąsiedztwie sypialni dostałem rozkaz żeby zmienić na słabsze bo
    raziły w oczy jak się z sypialni wyłaziło.

    Kupiłem ostatnio na próbę te:
    https://allegro.pl/zarowka-e14-smd2835-led-8w-800lm-
    alu-swieca-i6821501038.html
    i nie są najgorsze, ale zachwycony nie jestem...

    Może sprawdzę i tamte.

    MJ

  • 85. Data: 2019-01-03 14:10:28
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 29.12.2018 um 17:32 schrieb Sebastian Biały:
> [...]
    > najjaśniejszego w rozmiarze żarowki.
    >
    > Świetlówki spiralne mają niestety zbyt często duży wymiar przy dużej

    https://www.amazon.de/s/ref=sr_nr_p_n_feature_two_br
    ow_4?fst=as%3Aoff&rh=n%3A227261031%2Ck%3A150+watt+le
    d+e27%2Cp_n_feature_two_browse-bin%3A249228031&keywo
    rds=150+watt+led+e27&ie=UTF8&qid=1546520826&rnid=249
    209031

    Niemiecka strona Amazona, ale masz tam do wyboru i do koloru (znaczy
    temperatury barwowej)

    Waldek

  • 86. Data: 2019-01-03 14:36:39
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > kierunkowe LEDy".

    > A jak potrzebujesz bardziej rozproszonego światła, to E27 załatwia

    Cały czas opisuję wrażenia z oświetlenia LED z gwintem E27. Ktoś inny
    pytał się o 60W E14.

    yabba

  • 87. Data: 2019-01-03 14:38:22
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 02.01.2019 um 23:46 schrieb HF5BS:

    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:q0icrh$j3h$1@node2.news.atman.pl...

    > W pierdziworku... śpiworze znaczy się, też to w środku występowało. Wiec
    > całkowicie wyklucza ściany, bo tak słabe światło, dodatkowo stłumione
    > materiałem śpiwora, nie było by w stanie wywołać wrażenia.

    > Nie rozkminiałem, możze tak, możże nie...?

    Badałem kiedyś charakterystykę widzenia. Nie tyle z przymusu badawczego,
    ale raczej z ciekawości. Chodziło nam o dobranie takiego oświetlenia, by
    można było obserwować ruchy gałek ocznych, ale by te oczy nie widziały
    najlepiej nic.
    Po pierwsze primo: siatkówka jest czuła na bliską podczerwień do ok
    1100nm. Czułość jednak jest na poziomie -80 -100dB w porównianiu z
    maksimum (zieleń).
    po drugie primo: siatkówka reaguje na ultrafiolet i kolor niebieski
    bardzo dobrze, ale zarówno ciało szkliste, jak i źrenica są filtrami
    dolnoprzepustowymi z częstotliwością odcięcia w okolicy niebieskiego.
    Dlatego czułość na niebieski jest mała.
    Po pierwsze secundo: po czasie adaptacji (do 2h robiliśmy) próg czułości
    jest zależny od całki mocy przy tej samej częstotliwości. Na skróty:
    impulsy po 1W z wypełnieniem 10%, czy 100mW CW dawały to samo.
    Po drugie secundo: daltoniści mieli wyższy (znacznie) próg czułości.
    Efektywnie 50% testowanych osób widziało LEDy 940nm przy gęstości mocy
    na źrenicy 1mW/cm^2 po ok 10 minutach adaptacji. Przy powtarzaniu
    eksperymentu czas się skracał. Zauważalność LEDów zależała od gradientu
    mocy, czyli LED rozproszony matówką (tu konkretnie dyfuzorem
    holograficznym, czyli bardzo precyzyjną matówką) był zauważany jako
    poświata dopiero przy >2mW/cm^2.

    Widzienie ręki tylko dzięki jej promieniowaniu termicznemu uważam za
    mało prawdopodobne.

    Waldek

  • 88. Data: 2019-01-03 14:45:06
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 31.12.2018 um 16:21 schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > Bez problemów można kupić halogeny montowane w E27.
    https://www.ceneo.pl/Zarowki_halogenowe/Gwint:E27.ht

    Adaptery z G4 na E27 też można kupić. Mam parę takowych do LEDów z G4 ;-)

    W.

  • 89. Data: 2019-01-03 14:51:34
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    w artykule <news:4241814172$20190103025341@squadack.com> pisze:

> [...]
    > Jeszcze nie spotkałem LEDowego odpowiednika żarówki 60W E14, który by
    > świecił tak jasno jak zwykła żarówka. Po prostu napisy kłamią.

    Prędzej podają wartość mierzoną bez mlecznej osłony. Chcesz coś bardziej
    zbliżonego do prawdy, wybieraj osłonę bardziej przezroczystą, matową.

    > A jak potrzebujesz bardziej rozproszonego światła, to E27 załatwia
    > sprawę.

    Można sprawdzić kąt rozsyłania światła, większość sprzedawców to podaje.
    Bez zmieniania klosza lampy można wypróbować inną konstrukcję LED - już
    zamiana kulistej na świecową może dać właściwy rezultat. Oczywiście E27
    daje większy wybór konstrukcji.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 90. Data: 2019-01-03 15:28:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 13:52:41 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Kupiłem ostatnio na próbę te:
    > https://allegro.pl/zarowka-e14-smd2835-led-8w-800lm-
    alu-swieca-i6821501038.html
    > i nie są najgorsze, ale zachwycony nie jestem...
    >
    > Może sprawdzę i tamte.

    Ciekawe czy to nie to samo
    W opisach różnice są jednak
    Lumeny: 750 moja, 800 Twoja
    Kat świecenia: obie 270
    Barwa: Moja 2900K, Twoja 3000K
    Te moje przychodzą pod marką LUMENIX cokolwiek to znaczy