  • 1. Data: 2014-03-20 15:16:14
    Temat: Nie cierpię jak Microsoft wie lepiej
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Jakieś 20 lat temu, w czasach, gdy do jednego kontaktu można było przypisać
    tylko jeden numer i nie było żadnych grupowań kontaktów itp. przyjąłem sobie
    system pozwalający mieć na początku listy (alfabetycznej) najczęściej
    używane kontakty, potem mniej ważne, potem jeszcze mniej ważne a potem całą
    resztę.
    Te pierwsze grupy oznaczyłem rozpoczynając nazwę kontaktu od aa, ab, ac.
    Potem jak zaczęli rozdzielać nazwę na Imię Nazwisko itp. wyszło, że wszystko
    co ja wpisuję to Imię.
    No i miałem sobie spokojnie np.:
    ac Ala dom
    ac Ala kom
    ac Basia dom
    ac Basia kom
    ac Celina dom
    ac Celina kom
    itd..
    Importując kontakty (z karty) do Nokii 625 Windows wprowadził swój własny
    podział (on wie lepiej - nie przyjął tego co jest na karcie) i teraz mam
    kontakty:
    Imię: ac; Drugie Imię: Ala; Nazwisko: dom; itd.
    A moja lista kontaktów wygląda tak:
    ac dom
    ac dom
    ac dom
    ac dom
    ac dom
    ac kom
    ac kom
    ac kom
    ac kom
    ac kom

    Znalazłem opcję pozwalającą mi to zamienić na równie ciekawe:
    dom ac
    dom ac
    dom ac
    .... itd

    Jestem przyzwyczajony do swojego systemu i nie bardzo mi pasuje zostać
    gwałtem przymuszonym do innego.
    Nie chce mi się też ręcznie teraz przepisywać wszystkich kontaktów.

    Czy ktoś może wie jak ten durny system zmusić do pokazywania też Drugiego
    Imienia na liście kontaktów ?
    Skoro wymyślił sobie, że ma takie pole to powinno dać się je pokazywać.
    A może jak wczytać kontakty, aby to co było oznaczone jako Imię dalej było
    Imieniem ?

    Miałem pomysł, że może fragment kodu pobierający przez Bluetooth pisał kto
    inny i zachowa się inaczej.
    Rzeczywiście zachowuje się inaczej - połączenie z Galaxy mini 2 zrywa mniej
    więcej po sekundzie po połączeniu i tak cały czas - więc nie wyszło.
    P.G.

  • 2. Data: 2014-03-20 21:12:50
    Temat: Re: Nie cierpię jak Microsoft wie lepiej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
> [...]
    >przypisać tylko jeden numer i nie było żadnych grupowań kontaktów
    >itp. przyjąłem sobie system pozwalający mieć na początku listy

    Nie przejmuj sie - nie tylko MS wie lepiej.
    Kazdy uwaza ze wie lepiej :-(

    Nie tam gdzies opcji importu z plikow vcf ?

    J.

  • 3. Data: 2014-03-20 21:40:58
    Od: tomek <t...@m...info>

    W dniu 2014-03-20 15:16, Piotr Gałka pisze:
    > Czy ktoś może wie jak ten durny system zmusić do pokazywania też
    > Drugiego Imienia na liście kontaktów ?
    > Skoro wymyślił sobie, że ma takie pole to powinno dać się je pokazywać.

    Prawdopodobnie nie da się tego zrobić. Drugie imię to raczej w celach
    informacyjnych po otwarciu karty kontaktu.

    > A może jak wczytać kontakty, aby to co było oznaczone jako Imię dalej
    > było Imieniem ?

    Ostatecznie możesz spróbować synchronizacji kontaktów z kontem
    outlook.com przy użyciu spreparowanego pliku CSV.

  • 4. Data: 2014-03-21 00:50:05
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 20.03.2014 21:40, tomek pisze:

    > Prawdopodobnie nie da się tego zrobić. Drugie imię to raczej w celach
    > informacyjnych po otwarciu karty kontaktu.

    A jak wstawi zamiast spacji myślnik, podkreślnik, kropkę?
    W Androidzie nie jest wcale lepiej.

  • 5. Data: 2014-03-21 10:43:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jak wstawi zamiast spacji myślnik, podkreślnik, kropkę?

    To pewnie mogę zrobić, ale chyba muszę to ręcznie w wielu kontaktach.
    Nie wykluczam, że jak ręcznie powpisuję ze spacjami to też będzie OK (na
    najbliższe dwa lata do następnych przenosin).

    > W Androidzie nie jest wcale lepiej.
    W Androidzie mi to wszystko działało. Miałem starą kartę na której się już
    nie mieściły wszystkie kontakty, ale że ten nowy telefon wymaga mniejszej
    karty to mi wymienili kartę (na mniejszą/większą :) ). Zadbałem, aby
    wszystkie kontakty były w pamięci telefonu z Androidem. Włożyłem tam nową
    kartę. Przegrałem wszystko na kartę. Obejrzałem je już po nagraniu na kartę
    (tam umiałem włączyć, czy chcę widzieć kontakty zapisane w pamięci telefonu,
    karty czy jedne i drugie) i było OK.
    Przełożyłem kartę do nowego (coś jakoś chyba importował - już nie pamiętam)
    i zrobił jak zrobił. Niech go jasny gwint.
    Tamten telefon już został zasępiony przez syna więc kontakty w postaci
    oryginalnej mam tylko na karcie, chyba, że Windows je już zsynchronizował
    :).

    Ogólnie sobie jakoś poradzę. Tylko już od dawna solidnie mnie wpieniają
    wszystkie urządzenia które "wiedzą lepiej" no i chciałem się podzielić tym
    uczuciem :).

    Na przykład Automapa. Dlaczego oni uważają, że ja mam obowiązek pobierać co
    rusz nową wersję i jak mi się zdarzy potrzeba wygrzebania jej z szafy i
    użycia to mi zaraz na cały ekran wywala komunikat, że jest nieaktualna. To
    jeszcze pół biedy bo to prawda. Ale jak mi pisze, że licencja wygasła (co
    jest nieprawdą) to już mnie denerwuje. Nie wie a udaje, że wie - jak
    politycy. Idzie się załamać.
    P.G.

    P.G.

  • 6. Data: 2014-03-24 01:31:47
    Od: Konrad Grochal <g...@g...pl>

    W dniu 2014-03-21 10:43, Piotr Gałka pisze:

    > To pewnie mogę zrobić, ale chyba muszę to ręcznie w wielu kontaktach.
    > Nie wykluczam, że jak ręcznie powpisuję ze spacjami to też będzie OK (na
    > najbliższe dwa lata do następnych przenosin).

    Nie wiem czy to pomoże, i czy w ogóle jest możliwe (nie mam telefonu z
    systemem MS), ale może Cię zainspiruje.

    Sposób 1

    Jeżeli system pozwala podpiąć i synchronizować kontakty z książką
    adresową GMAIL-a to zwyczajnie to zrób i edytuj wpisy z poziomu
    przeglądarki internetowej.

    Sposób 2

    Jak pierwszy sposób nie zadziała to może taka procedura:

    1) Wyeksportować książkę adresową do formatu vcf i przesłać vcf do komputera
    2) Zaimportować vcf do kontaktów w GMAIL (stworzyć grupę coby nie
    namieszać w istniejących kontaktach) - przez przeglądarkę
    3) Wyedytować jak sugerowali Koledzy - przez przeglądarkę
    4) Wyeksportować książkę z GMAIL-a do vcf
    5) Przesłać nowy vcf do telefonu

    Mi ten drugi sposób pomógł na telefonie z Androidem, który nijak nie
    chciał mi przepisać kontaktów z telefonu na GMAIL-a (taki felerny był
    jakiś). Droga okrężna, ale okazała się skuteczna :-)

    Powodzenia!

    --
    Konrad

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-03-24 01:37:38
    Od: Konrad Grochal <g...@g...pl>

> [...]

    2) Zaimportować vcf do kontaktów w GMAIL (stworzyć grupę coby nie
    namieszać w istniejących kontaktach) - przez przeglądarkę
    3) Wyedytować jak sugerowali Koledzy - z poziomu komputera
    4) Wyeksportować książkę z GMAIL-a do vcf
    5) Przesłać nowy vcf do telefonu

    Mi ten drugi sposób pomógł na telefonie z Androidem, który nijak nie
    chciał mi przepisać kontaktów z telefonu na GMAIL-a. Droga okrężna, ale
    okazała się skuteczna :-)

    Powodzenia!

    --
    Konrad

  • 8. Data: 2014-03-24 10:18:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Konrad Grochal" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chciał mi przepisać kontaktów z telefonu na GMAIL-a (taki felerny był
    > jakiś). Droga okrężna, ale okazała się skuteczna :-)

    Dzięki.
    Ostatnie pół roku charakteryzują się u mnie przybywaniem rzeczy "do
    załatwienia" w większym tempie niż jestem w stanie je załatwiać.
    Dodatkowo wpadają rzeczy w trybie przerwaniowym opóźniające normalny program
    zdejmowania zadań z rejestru FIFO.
    Obecnie realizuję tematy, które pojawiły się kilka miesięcy temu, więc
    kontakty sobie poczekają na swoją kolej (nie nadałem im statusu przerwania).
    W moim przypadku lista kontaktów mailowych jest praktycznie rozłączna z
    listą kontaktów telefonicznych.
    Nie mam zamiaru Googlowi dawać telefonów moich znajomych.
    Przerzucenie kontaktów przez plik na PC rozważę jak do tematu dojdę.
    P.G.

  • 9. Data: 2014-03-24 18:58:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Konrad Grochal" <g...@g...pl>

    > ---
    > Ta wiadomość e-mail ...

    Wyłącz ten syf

  • 10. Data: 2014-03-25 02:05:35
    Od: Konrad Grochal <g...@g...pl>

    W dniu 2014-03-24 18:58, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Konrad Grochal" <g...@g...pl>

    > Wyłącz ten syf

    Zrobiłem to tuż po tym jak wysłałem poprzedniego posta i zauważyłem, że
    owy syf jest...
    --
    Konrad