eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRe: Niebezpieczna koreańska lina ratunkowa na wypadek pożaru w bloku › Re: Niebezpieczna koreańska lina ratunkowa na wypadek pożaru w bloku
    Date: Sat, 1 Jan 2022 19:18:51 +0100
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Niebezpieczna koreańska lina ratunkowa na wypadek pożaru w bloku

    W dniu 01.01.2022 o 18:02, a a pisze:

    > tam nic nie działa to jest syf, nikogo nie ratujący

    Tam, to tak konkretnie gdzie?

    > Jak można miec ręce w dole gdy musimy się trzymać górą liny aby nie
    > obrócic się głową w dól Zsuwamy się szybko w dół i ręce łapią coraz
    > wyżej aby wyhamowac spadek.

    Większość ludzi środek ciężkości ma około 3 cali poniżej pępka.
    Spokojnie da się linę chwycić dłońmi powyżej tego miejsca bez
    podnoszenia rąk. Za hamowanie odpowiada ten krążek. Zakładam, że ma on
    spowodować na tyle małą prędkość opadania, by się nie połamać.

    > Ale to badziewie i tak nikogo nie ma uratować, to fake na wypadek
    > trzęsienia ziemi, a nie pożaru.

    Czym w szczegółach różni się ewakuacja z wysokich pięter przy trzęsieniu
    ziemi od tej z pożaru?

    > drzawiami przeciwpożarowymi i jedyny ratunek to wyskoczenie oknem,
    > jak w Nowym Jorku czy Londynie

    I tam były trzęsienia ziemi?

    > Ale wyjasniono, dlaczego w Korei jest tak dużo pożarów w
    > mieszkaniach.,

    Dlatego opracowują sposób ewakuacji na wypadek trzęsień ziemi, bo mają
    dużo pożarów?

    > Tam są instalowane elektryc zne kuchenki załączane dotykowo i ludzie
    > trzymaja w domu koty i kot cchodzi po kuchni, po kuchence i łapą
    > włącza kuchenkę i ona się grzeje, grzeje i zapala jakies papiery w
    > pobliżu

    To może wy7starczy nie składować na kuchenkach makulatury?

    > i wielki pożar w mieszkaniu i katastrofa, bo kot nie zna instrukcji
    > i nie potrafi zjechac na linie na ziemię

    A ja głupi myślałem, że uważasz człowiek z niego nie może skorzystać. Po
    prostu trzeba opracować system do ewakuacji kotów.

    --
    Robert Tomasik