  • 1. Data: 2022-01-02 20:53:39
    Temat: Re: Niebezpieczna koreańska lina ratunkowa na wypadek pożaru w bloku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.01.2022 o 23:39, a a pisze:
    > --Czym w szczegółach różni się ewakuacja z wysokich pięter przy
    > trzęsieniu ziemi od tej z pożaru?
    >
    > Różn i się tym, że trzęsienie ziemi to zdarzenie losowe, nie
    > podlegające ubezpieczeniu

    Właśnie zniknąłeś ubezpieczenia od niebezpiecznych wypadków (NW). Po za
    tym to, ze w Polsce nie ma trzęsień ziemi i nie ma ubezpieczeń od tego,
    to nie oznacza, że w Azji tego nie ma. Wie ktoś?

    > A pożar nigdy nie jest zdarzeniem losowym, bo zawsze ma znaną
    > przyczynę

    Zwłaszcza te od uderzenia pioruna :-)

    > i dlatego prowadzone jest śledztwo aby poznac przyczynę i wypłacic
    > odszkodowanie

    Ale wiele tych śledztw kończy się nieustaleniem sprawcy.

    > Ta lina nikogo nie uratuje ani z pożaru, ani trzęsienia, ale została
    > objęta wymogiem polisy ubezpieczeniowej, na zasadzie:

    Takich wynalazków jest masa. Gaśnice w samochodach. AED, których nigdy
    nie ma tam, gdzie są potrzebne.

    --
    Robert Tomasik

  • 2. Data: 2022-01-02 22:48:07
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 2 January 2022 at 20:53:42 UTC+1, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Ale wiele tych śledztw kończy się nieustaleniem sprawcy.

    > Takich wynalazków jest masa. Gaśnice w samochodach. AED, których nigdy

    pewnie chciałeś napisać

    ==Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych (NNW) jest formą ubezpieczenia,
    obejmującą ochronę życia i zdrowia zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Wypłacane jest
    ono w przypadku trwałego uszczerbku na zdrowiu. Ubezpieczenie NNW obejmuje szkody
    poniesione w wyniku wypadku drogowego oraz w innych sytuacjach komunikacyjnych.

    Nie istnieje takie pojecie jak niebezpieczny wypadek

    To sytuacja może być niebezpieczna czy okoliczności,
    a w skutek ich zdarza się wypadek

    Oczywiście "nieszczęśliwy wypadek"
    \to równiez niedorzeczność, bo nie ma szczęśliwych wypadków
    szczęsliwe mogą byc jedynie przypadki

    ==> > A pożar nigdy nie jest zdarzeniem losowym, bo zawsze ma znaną
    ==> > przyczynę
    ==> Zwłaszcza te od uderzenia pioruna :-)

    rozmawiamy o pożarze w wieżowcu zabezpieczonym pierunochronem przed pożarem

  • 3. Data: 2022-01-02 23:27:55
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-01-02 o 22:48, a a pisze:

> [...]
    > Zwłaszcza
    > rozmawiamy o pożarze w wieżowcu zabezpieczonym pierunochronem przed pożarem

    Są wypadki szczęśliwe.
    To takie, w których ktoś mógł łatwo zginąć, ale szczęśliwie przeżył.

    https://podroze.onet.pl/ciekawe/pilot-wyssany-z-kabi
    ny-samolotu-british-airways-5390-wypadek-z-roku-1990
    /2e31xdw

    WM

  • 4. Data: 2022-01-02 23:57:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.01.2022 o 22:48, a a pisze:
> [...]
    > na zdrowiu. Ubezpieczenie NNW obejmuje szkody poniesione w wyniku
    > wypadku drogowego oraz w innych sytuacjach komunikacyjnych.

    My mamy na strzelnicy NNW, a tam nikt nie jeździ. Mam też takie coś przy
    ubezpieczeniu domu i dzieciom się to w szkołach wykupuje. >
> [...]
    > ==> > przyczynę ==> Zwłaszcza te od uderzenia pioruna:-)
    >
    > rozmawiamy o pożarze w wieżowcu zabezpieczonym pierunochronem przed

    Piszę ogólnie

    PS: Spróbuj jakoś normalnie cytować, bo trochę ciężko się to czyta.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-01-03 11:03:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 2 Jan 2022 23:57:57 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > My mamy na strzelnicy NNW, a tam nikt nie jeździ. Mam też takie coś przy
    > ubezpieczeniu domu i dzieciom się to w szkołach wykupuje. >

    A jaka macie kwote/sume ubezpieczenia?

    Bo to czesto jakas smieszna oferta jest - jak na moj gust, to
    nastawiona na wyciaganie pieniedzy.

    > Piszę ogólnie
    >
    > PS: Spróbuj jakoś normalnie cytować, bo trochę ciężko się to czyta.

    Ale jesli to wieżowiec ma placic, to zaczyna sie ubezpieczenie OC.

    J.

  • 6. Data: 2022-01-03 12:02:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 2 Jan 2022 20:53:39 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Właśnie zniknąłeś ubezpieczenia od niebezpiecznych wypadków (NW). Po za
    > tym to, ze w Polsce nie ma trzęsień ziemi i nie ma ubezpieczeń od tego,
    > to nie oznacza, że w Azji tego nie ma. Wie ktoś?

    Zapewne sa ... no chyba, ze ubezpieczyciele wola nie ryzykowac ...
    masowych wyplat.

    A w Polsce nie ma?
    Raz, ze skoro nie ma, to warto skladke pobierac,
    dwa, ze chodzi mi po glowie, ze sie zdarzaja.
    No i szkody gornicze - ale tu kopalnia placi.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Trz%C4%99sienia_ziemi_
    na_ziemiach_polskich

    https://rankomat.pl/nieruchomosci/ubezpieczenie-nier
    uchomosci-od-osuniecia-zapadania-i-trzesienia-ziemi
    czytac polise ... dokladnie.

    J.

  • 7. Data: 2022-01-03 13:24:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 3 January 2022 at 12:02:28 UTC+1, J.F wrote:

> [...]
    na_ziemiach_polskich

    > https://rankomat.pl/nieruchomosci/ubezpieczenie-nier
    uchomosci-od-osuniecia-zapadania-i-trzesienia-ziemi

    ubezpieczyć się można od wszystkiego i wszędzie, tyle że nie ma to nic wspólnego z
    wyplata odszkodowania

    W Hameryce się masowo ubezpieczaja od uderzenia meteorytu od 50 lat
    ale jeszcze nikt kasy nie zobaczył

    A jak uderzy prawdziwy metreoryt to właśnie w siedzibe ubezpieczalni i też nie
    wypłacą

  • 8. Data: 2022-01-03 14:00:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 04:24:02 -0800 (PST), a a wrote:

> [...]
    wyplata odszkodowania

    > W Hameryce się masowo ubezpieczaja od uderzenia meteorytu od 50 lat

    A byly jakies przypadki?
    Bo jak sie ubezpieczaja, to pewnie by i wyplacili, tylko ze zjawisko
    rzadkie. A w dodatku ... meteoryty podobno w USA drogie, mozna dobrze
    zarobic po trafieniu, o ile sie oczywiscie przezyje.

    > A jak uderzy prawdziwy metreoryt to właśnie w siedzibe ubezpieczalni i też nie
    wypłacą

    Jest takie ryzyko.

    Ale ja o czym innym - jestes ubezpieczony np od zalania, ale od
    powodzi nie - bo zalanie to przez sasiada.

    Jestes od trzesienia ziemi, ale nie - to zwykle osuwisko bylo, od
    osuwiska pan nie byl ubezpieczony itp.
    Garaz sie zawalil? Za odbudowe zaplacimy (albo i nie), ale samochod w
    garazu nie jest ubezpieczony.

    J.

  • 9. Data: 2022-01-03 14:11:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-01-03 o 14:00, J.F pisze:

    uchomosci-od-osuniecia-zapadania-i-trzesienia-ziemi

    > A byly jakies przypadki?

    Były.
    Zarekwirowano jej meteoryt, co jest dziwne. Może to był pocisk nie meteoryt?
    https://facet.wp.pl/najwieksi-pechowcy-swiata-600221
    3923103361g/7

    WM

  • 10. Data: 2022-01-03 14:58:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 14:11:29 +0100, WM wrote:

> [...]
    >
    > Były.
    > Zarekwirowano jej meteoryt, co jest dziwne. Może to był pocisk nie meteoryt?

    To na razie jeden przypadek i stosunkowo malo kosztowny.

    Jak widac - metoryt jej oddano, tylko nie bardzo rozumiem tego zakazu
    sprzedazy :-)

    No ale skoro "nalezy do Panstwa", to Panstwo powinno placic za szkody
    :-)

    Przypadkow o ile pamietam bylo troche wiecej, ale malo kosztowne

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sylacauga_(meteorite)

    Jesli dobrze widze - dom był wynajęty, wiec mamy problem nr 1
    wlasnosci.
    A ciekawe ile zaoszczedzila na tej darowiznie w podatkach.

    J.