  • 1. Data: 2022-01-01 16:18:40
    Temat: Re: Niebezpieczna koreańska lina ratunkowa na wypadek pożaru w bloku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.12.2021 o 20:49, a a pisze:
> [...]
    linki, umieszczonej pod ramionami, gdy ramiona uniesie wysoko do góry, nad głowę
    > to badziewie się nazywa
    > Fire Escape Device
    > i Konrad podał linka do filmiku
    >
    > https://youtu.be/zywo5GTcK_c

    No więc linka w nie widziałem. Co do urządzenia, to po prostu nie należy
    podnosić rąk do góry. W ratownictwie (zwłaszcza wodnym) jest tzw. węzeł
    ratowniczy i on też nie zadziała, jak podniesiesz ręce do góry. Z
    instrukcji rysunkowej wynika, że mają rąk nie podnosić.

    Natomiast, czy ten hamulec zadziała, to już trzeba by było wziąć do ręki
    i to "obadać", ale ale wydaje mi się, że mogłoby zadziałać. Przy braku
    innego wyjścia pewnie zwiększa szansę ratunku. "Majtki" pewnie były
    bezpieczniejsze, ale podparcie "od dołu", to ryzyko, że ratujący obróci
    się i poleci na dół głową. Ja bym pomysłu bez zbadania nie krytykował.

    --
    Robert Tomasik

  • 2. Data: 2022-01-01 18:02:39
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 1 January 2022 at 16:18:43 UTC+1, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > bezpieczniejsze, ale podparcie "od dołu", to ryzyko, że ratujący obróci
    > się i poleci na dół głową. Ja bym pomysłu bez zbadania nie krytykował.

    tam nic nie działa to jest syf, nikogo nie ratujący

    Jak można miec ręce w dole gdy musimy się trzymać górą liny aby nie obrócic się głową
    w dól
    Zsuwamy się szybko w dół i ręce łapią coraz wyżej aby wyhamowac spadek.

    Ale to badziewie i tak nikogo nie ma uratowac, to fake na wypadek trzęsienia ziemi, a
    nie pożaru.
    |Wtedy windy w wieżowcu zostają wyłączone, schody zablokowane drzawiami
    przeciwpożarowymi i jedyny ratunek to wyskoczenie oknem, jak w Nowym Jorku czy
    Londynie

    Ale wyjasniono, dlaczego w Korei jest tak dużo pożarów w mieszkaniach.,

    Tam są instalowane elektryc zne kuchenki załączane dotykowo
    i ludzie trzymaja w domu koty
    i kot cchodzi po kuchni, po kuchence i łapą włącza kuchenkę i ona się grzeje, grzeje
    i zapala jakies papiery w pobliżu

    i wielki pożar w mieszkaniu i katastrofa, bo kot nie zna instrukcji i nie potrafi
    zjechac na linie na ziemię

  • 3. Data: 2022-01-01 18:58:22
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-01-01 o 18:02, a a pisze:
> [...]
    grzeje i zapala jakies papiery w pobliżu

    > i wielki pożar w mieszkaniu i katastrofa, bo kot nie zna instrukcji i nie potrafi

    Im wyżej tym lepiej dla kota.

    https://www.bbc.com/news/magazine-17492802

    WM

  • 4. Data: 2022-01-01 19:18:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.01.2022 o 18:02, a a pisze:

    > tam nic nie działa to jest syf, nikogo nie ratujący

    Tam, to tak konkretnie gdzie?

    > Jak można miec ręce w dole gdy musimy się trzymać górą liny aby nie
    > obrócic się głową w dól Zsuwamy się szybko w dół i ręce łapią coraz
    > wyżej aby wyhamowac spadek.

    Większość ludzi środek ciężkości ma około 3 cali poniżej pępka.
    Spokojnie da się linę chwycić dłońmi powyżej tego miejsca bez
    podnoszenia rąk. Za hamowanie odpowiada ten krążek. Zakładam, że ma on
    spowodować na tyle małą prędkość opadania, by się nie połamać.

    > Ale to badziewie i tak nikogo nie ma uratować, to fake na wypadek
    > trzęsienia ziemi, a nie pożaru.

    Czym w szczegółach różni się ewakuacja z wysokich pięter przy trzęsieniu
    ziemi od tej z pożaru?

    > drzawiami przeciwpożarowymi i jedyny ratunek to wyskoczenie oknem,
    > jak w Nowym Jorku czy Londynie

    I tam były trzęsienia ziemi?

    > Ale wyjasniono, dlaczego w Korei jest tak dużo pożarów w
    > mieszkaniach.,

    Dlatego opracowują sposób ewakuacji na wypadek trzęsień ziemi, bo mają
    dużo pożarów?

> [...]
    > trzymaja w domu koty i kot cchodzi po kuchni, po kuchence i łapą
    > włącza kuchenkę i ona się grzeje, grzeje i zapala jakies papiery w

    To może wy7starczy nie składować na kuchenkach makulatury?

    > i wielki pożar w mieszkaniu i katastrofa, bo kot nie zna instrukcji
    > i nie potrafi zjechac na linie na ziemię

    A ja głupi myślałem, że uważasz człowiek z niego nie może skorzystać. Po
    prostu trzeba opracować system do ewakuacji kotów.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-01-01 23:39:05
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 1 January 2022 at 19:19:43 UTC+1, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Robert Tomasik
    --Czym w szczegółach różni się ewakuacja z wysokich pięter przy trzęsieniu

    Różn i się tym, że trzęsienie ziemi to zdarzenie losowe,
    nie podlegające ubezpieczeniu

    A pożar nigdy nie jest zdarzeniem losowym, bo zawsze ma znaną przyczynę
    i dlatego prowadzone jest śledztwo aby poznac przyczynę i wypłacic odszkodowanie

    Ta lina nikogo nie uratuje ani z pożaru, ani trzęsienia, ale została objęta wymogiem
    polisy ubezpieczeniowej,
    na zasadzie:

    była lina ?

    = była

    Zenek zginął >?
    \
    zginął

    To dlaczego nie skorzystał z liny ?

    Bo powiedział, że ta lina do d..py sie nadaje

  • 6. Data: 2022-01-03 13:28:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 1 Jan 2022 14:39:05 -0800 (PST), a a wrote:
> [...]
    [...]
    > --Czym w szczegółach różni się ewakuacja z wysokich pięter przy trzęsieniu
    > ziemi od tej z pożaru?
    >
    > Różn i się tym, że trzęsienie ziemi to zdarzenie losowe,
    > nie podlegające ubezpieczeniu

    A ja tam myslalem, ze przy trzesieniu to czesto budynek sie zawala i
    problem ewakuacji znika.
    A jak jednak stoi bez pozaru, to jest czas na spokojne dzialania.

    Jest to jakis argument.

    J.