  • 31. Data: 2021-10-04 13:49:23
    Temat: Re: Niemcy na ratunek
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 04.10.2021 11:44, J.F wrote:

    > Ogolnie "i racja", ale jak rozumiem - wczesniej im to jakos nie
    > przeszkadzalo. A samolot 2h leci :-)

    wcześniej nie odwoływali lotów ani nie zamykali granic

    > No i w Niemczech przydaloby sie znac po niemiecku ..

    przydałoby się, ale jak ktoś ma fach w ręku, to i tak w Niemczech zarobi
    więcej niż w Polsce, gdzie i tak (jako np. budowlaniec) będzie wysyłany
    na delegacje

    > A nie wiem, czy tak nie kontrolują.

    nawet jeśli skontrolują, to na kwarantannie możesz wyjść z domu, nie
    masz też obowiązku czekać na dzwonek do drzwi i spać / nie otwierać
    nikomu / nie odbierać telefonów.

    > A na jaką fuchę? Kierowanie ciezarowki np ? :-)

    wszystko co możesz zrobić w prywatnym mieszkaniu (budowlanka, elektryka,
    plumbing) lub w zaprzyjaźnionej firmie, która wypłaci pod stołem...

    > Ja tam z kolei slyszalem, ze sie zabrali za aktywne zwalczanie
    > przyjezdnych. Bo w pewnym okresie np przyjezdzajacy z Polski podlegali
    > kwarantannie. To ludzie zaczeli deklarowac, ze przyjechali z Niemiec
    > czy Francji.
    > Co zreszta takim wielkim klamstwem nie bylo, bo trudno przyjechac z
    > Polski :-)
    >
    > Ale zaczeto ich scigac ... ciekawe - pomogly raporty z telefonow, w
    > jaki roaming kto trafil, czy np z banku - gdzie kto karty uzywal ...

    póki co, wystarczy zarezerwować jakikolwiek lot w ciągu 24h od przybycia
    i do systemu cię nie wpisują...

    > Za duzo zarabiasz, czy nie chcesz darmowego urlopu ? :-)

    za dużo zarabiam ;) oczywiście że bym z tego korzystał - w końcu rozdają
    moje pieniądze :/ póki co szykuję się na przejście na LTD - wtedy
    łatwiej zoptymalizować podatki..

    Lukasz

  • 32. Data: 2021-10-04 14:28:43
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/10/2021 12:14, J.F wrote:

    > No ale przeciez przyjechal z Niemiec.
    > Polska, Niemcy, Francja :-)

    Ta, a samochod ma pelen polskich produktow spozywczych oraz alku i fajek
    z polskimi znakami akcyzy :)

    > Zadzwoniliby i sprawdzili?

    Pewnie nie, ale jak nie potrafi tego udokumentowac to wiadomo, ze
    klamie. Celnicy to nie sa debile.

    > Jak przyjechal, to pewnie jakis za tankowanie ma ...

    Czyli oznacza, ze jechal tranzytem.

    > Czy tak pelno ... ponoc tam taniej :-)

    Zalezy co, wielu rzeczy nie kupisz albo mozesz mieszkac w takim zadupiu,
    ze wycieczka do polskiego sklepu to wyprawa na caly dzien. Fajki i
    alkohol nadal tansze w Polsce.

    > No ale z samolotem latwiej - wiadomo czy z Warszawy, czy z Berlina.

    No, a mimo to kombinuja.

    > A jak z Berlina?

    Nie wiem, nie lecialem. Zreszta od dzis sie mocno na plus pozmienialo.

    > Ale moze mial racje - kierowcą ciezarowki jest, a oni zwolnieni :-)

    No ale on byl kierowca ciezarowki jakiejs lokalnej, a nie
    miedzynarodowej co zreszta wynikalo z kwitow ktore pokazywal.

  • 33. Data: 2021-10-10 17:29:13
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-10-04 o 11:17, Cavallino pisze:

    > Może ci w cysternach jeżdżą chętniej, bo np. lepiej im płacą.
    > Ale faktycznie ludzi brakuje, samochodów chyba też, próbuję zlecić
    > transport - bez powodzenia od tygodnia....

    Samochodów jest już o wiele za dużo. Gdyby przetopić 3/4 z nich w hucie
    na łyżeczki, to zrobiłoby się o wiele przyjemniej na tym Bożym świecie.

  • 34. Data: 2021-10-10 19:42:00
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 10.10.2021 o 17:29, Poldek napisał:

    > Samochodów jest już o wiele za dużo. Gdyby przetopić 3/4 z nich w hucie
    > na łyżeczki, to zrobiłoby się o wiele przyjemniej na tym Bożym świecie.

    Jak mówią, łyżeczkowanie przyjemne nie jest.