  • 1. Data: 2013-01-22 21:49:02
    Temat: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W TV jakiś kretyn broniący zmian tłumaczył, że skoro ktoś nie zdał, to
    znaczy, że był źle uczony i to wina szkoły. Jednak jeśli na 80 osób
    zdają 3 - to pokazuje, że winny jest system i jego twórcy.

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-01-22 21:51:14
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: "Artur Miller" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >W TV jakiś kretyn broniący zmian tłumaczył, że skoro ktoś nie zdał, to
    >znaczy, że był źle uczony i to wina szkoły. Jednak jeśli na 80 osób zdają
    >3 - to pokazuje, że winny jest system i jego twórcy.

    patrząc na to co się dzieje na naszych drogach odważę się stwierdzić, ze w
    końcu porządnie zweryfikowano umiejętności potencjalnych nowych kierowców.

    a.

  • 3. Data: 2013-01-22 22:36:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 22 Jan 2013 21:51:14 +0100, Artur Miller napisał(a):

    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > patrząc na to co się dzieje na naszych drogach odważę się stwierdzić, ze w
    > końcu porządnie zweryfikowano umiejętności potencjalnych nowych kierowców.

    Mówisz że główną przyczyną wypadków jest niedostatczna wiedza teoretyczna
    kandydatów? Dogadałbyś się z ministrem Nowakiem :)

    P.S. A Ty wiesz ile dni trzeba być na terytorium RP żeby móc ubiegać się o
    polskie prawo jazdy? (tak, tak... wiem że to z poprzedniego zestawu, ale po
    nowym nie spodziewam się nic więcej)

  • 4. Data: 2013-01-22 22:43:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:kdmttt$b83$...@n...task.gda.pl...
    > W TV jakiś kretyn broniący zmian tłumaczył, że skoro ktoś nie zdał, to
    > znaczy, że był źle uczony i to wina szkoły. Jednak jeśli na 80 osób zdają
    > 3 - to pokazuje, że winny jest system i jego twórcy.

    Jest lepiej - nie zdają nawet instruktorzy.

  • 5. Data: 2013-01-22 22:43:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-22 22:36, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > polskie prawo jazdy? (tak, tak... wiem że to z poprzedniego zestawu, ale po

    W nowym teście podobno padło pytanie, jakie trzeba mieć prawko, żeby
    jeździć quadem. Oczywiście trochę inaczej sformułowane, ale jak widać -
    bez związku z bezpieczeństwem na drodze. Równie dobrze mogliby pytać o
    uprawnienia szybowcowe.

    --
    MN

  • 6. Data: 2013-01-22 23:53:34
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2013-01-22 21:51, Artur Miller pisze:

    > patrząc na to co się dzieje na naszych drogach odważę się stwierdzić, ze w
    > końcu porządnie zweryfikowano umiejętności potencjalnych nowych kierowców.

    Takie rzeczy to chyba bardziej na egzaminie praktycznym. Ale wyniki
    testu na prawo jazdy akurat odzwierciedlają poziom nauczania w szkołach
    (albo raczej poziom wchłaniania wiedzy), że już o poziomie matur nie
    wspomnę.

    Z jednej strony rzeczywiście pytania z cyklu: "ile trzeba przebywać w
    Polsce by ubiegać się o praco jazdy" nie wydają się stosowne, ale z
    drugiej strony jest sporo opinii, że prawo jazdy to się wręcz należy
    każdemu... Ilu jest takich, którzy do egzaminu PoRD-u nie przeczytali,
    tylko testy wykuli...

    Teraz nie można nigdzie podnosić poprzeczki, bo od razu spadnie
    "zdawalność" i będzie podejrzanie, a rodzice są w stanie wyrzucić
    nauczyciela ze szkoły - skoro 70% klasy ma kiepskie oceny to przecież
    oczywiste, że to nauczyciel winny...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 7. Data: 2013-01-23 01:16:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Jan 2013 22:43:26 +0100, Marcin N napisał(a):
> [...]
    > jeździć quadem. Oczywiście trochę inaczej sformułowane, ale jak widać -
    > bez związku z bezpieczeństwem na drodze. Równie dobrze mogliby pytać o

    No nie calkiem - w obecnej UPoRD quad jest osobna kategoria pojazdow ..

    J.

  • 8. Data: 2013-01-23 01:26:28
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-01-22 21:49, Marcin N pisze:
    > to pokazuje, że winny jest system i jego twórcy.
    albo: że jesteśmy społeczeństwem debili, z których 86% NIGDY nie powinno
    zasiąść za kierownicą :)

  • 9. Data: 2013-01-23 02:50:57
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-01-22 22:43, Cavallino pisze:
    > Jest lepiej - nie zdają nawet instruktorzy.

    Pierwsza zmiana w dobrym kierunku i wyszła na jaw tajemnica poliszynela
    - kursanci przeważnie uczą się na pamięć a część instruktorów nie
    powinna mieć uprawnień. Jeszcze jak by zmienili część praktyczną tak aby
    weryfikowała realne umiejętności kursanta to wyszedł by kolejny "skandal".

  • 10. Data: 2013-01-23 07:36:07
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

    > albo: że jesteśmy społeczeństwem debili, z których 86% NIGDY nie powinno
    > zasiąść za kierownicą :)

    Pamiętam jak 15 lat temu zdawałem, z całej grupy teorię zdała połowa. Facet
    czytał kto, ile i jakie błędy zrobił. Nie pamiętam szczegółów, ale za to
    pamiętam, że zastanawiałem się kilka razy jak można być aż takim d$%*lem, żeby
    nie odpowiedzieć poprawnie nawet na te pytania, które nie wymagały nauczenia się
    czegokolwiek...

    pozdr