  • 41. Data: 2021-01-03 10:01:31
    Temat: Re: Nowości z BD
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    WM wrote:

    > Może kiedyś uda się skopiować w urządzeniach technicznych zasadę
    > działania mięśni?

    https://www.youtube.com/watch?v=zT1iDtDvx58

    Pozdrawiam, Piotr

  • 42. Data: 2021-01-03 12:58:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    https://youtu.be/r16GL3N4PdM?t=376

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2021-01-03 13:34:48
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 01.01.2021 o 13:06, Marek pisze:

    > Czy ruchy są zaprogramowane czy wynikają z własnej inwencji robota i
    > czucia muzyki? Bo jeśli to pierwsze to cóż - ruch to ruch, można spawać,
    > można się bujać, nic szczególnego.
    >
    > A tak przy okazji, ktoś może się natknął na przydatne użycie ich "psa"
    > (bo chyba komercyjnie tylko on jest dostępny)?
    > Dostało go kilku youtuberów, oczywiście powstały filmy z zachwytem ale
    > co dalej? Wygląda na to, że na drugi dzień już się tym znudzili lub
    > zapomnieli. Jak każdym gadżetem, który promują.
    > Czyli co, wysublimowany i drogi gadżet?

    Dobre pytania stawiasz.
    Terminator to to jeszcze nie jest.
    Kurna ja nie wiem. Ale dobrze że coś przynajmniej próbują robić.

    Pofilozofujmy.

    Od dawna człowiek chciał latać.
    Zrobił samolot inspirując się ptakiem.
    No i ten samolot lata, ale robi to inaczej niż ptak, nie macha
    skrzydłami, tylko za pomocą śmigiełka, którego ptak nie posiada.

    To może te roboty kiedyś też będą robić to co trzeba, ale też
    na jakiejś innej zasadzie.

  • 44. Data: 2021-01-03 14:04:51
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-03 o 13:34, robot pisze:

> [...]
    > skrzydłami, tylko za pomocą śmigiełka, którego ptak nie posiada.
    >
    > To może te roboty kiedyś też będą robić to co trzeba, ale też

    Do celów rozpoznawczych może dron udawać gołębia :)
    https://youtu.be/2Nd8BA3OHCc?t=280

    WM

  • 45. Data: 2021-01-03 14:29:06
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Film jest z 2018, a mamy 2021. Ciekawe, co w tym czasie mu dorobili.

    Przecie dałem link. :-)

    Robert

  • 46. Data: 2021-01-03 14:44:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-01-01 o 13:06, Marek pisze:

    > Czy ruchy są zaprogramowane czy wynikają z własnej inwencji robota i
    > czucia muzyki

    Pewnie motion capture. Ale z psem to nie wiem jak zrobili.
    Mnie zachwyca płynność działania.

    Robert

  • 47. Data: 2021-01-03 18:17:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Jan 2021 13:34:48 +0100, robot <r...@o...pl> wrote:
    > Zrobił samolot inspirując się ptakiem.
    > No i ten samolot lata, ale robi to inaczej niż ptak, nie macha
    > skrzydłami, tylko za pomocą śmigiełka, którego ptak nie posiada.

    Sugerujesz, że nie potrzebujemy (przykład) autonomicznego narzędzia,
    które samo wykręci śruby i zmieni koło ale wystarczy nam tylko
    "głupi" klucz do ręki?

    --
    Marek

  • 48. Data: 2021-01-03 18:18:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Jan 2021 14:04:51 +0100, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Do celów rozpoznawczych może dron udawać gołębia :)
    > https://youtu.be/2Nd8BA3OHCc?t=280

    Można się nabrać.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2021-01-03 18:31:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 Jan 2021 14:44:25 +0100, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Pewnie motion capture. Ale z psem to nie wiem jak zrobili.

    Ale co z psem zrobili? Co masz na myśli?

    Jeśli chodzi o spota (psa), to jak na razie można wyguglac użyte
    zastosowanie:
    - gdzieś w Nowej Zelandia próby (nie wiadomo czy kontynuowane) do
    pasania owiec
    - w jednym mieście USA w policji, jako narzędzie wspierające
    interwencje

    Można też znaleźć dokument (zdaje się raport owej policji) opisujący
    problemy ze spotem. Generalnie ton jego jest taki, że spot nie jest
    tak "mądry" i autonomiczny jakiego obraz rysuje BD w swoich
    promocyjnych filmach. Jest w zdecydowanej większości zdalnie
    sterowanym robotem pod pełną kontrolą operatora (którego
    działania/ruchy musi zaprogramować operator) z niewielką szczyptą AI
    użytą do omijania przeszkód lub radzenia sobie z nimi. Przynajmniej
    na razie.

    --
    Marek

  • 50. Data: 2021-01-03 19:27:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 4 January 2021 at 02:32:15 UTC+9, Marek wrote:
> [...]
    > działania/ruchy musi zaprogramować operator) z niewielką szczyptą AI
    > użytą do omijania przeszkód lub radzenia sobie z nimi. Przynajmniej

    Wiele takich wynalazków potrzebna jest tylko po to żeby ktoś popatrzył i zrobił coś
    mądrzejszego. Na dzisiaj i na bliską przyszłość ludzkość potrzebuje robotów do
    pielęgnowania starzejącej się populacji, do taniej produkcji dóbr konsumpcyjnych i do
    eksploatacji Księżyca/Marsa. Plus jakieś niszowe zastosowania, ale to margines (seks
    lalki itd). Zanim te trzy obszary nie mają taniego źródła robotów, to znaczy że
    wyścig nawet się nie zaczął.