  • 11. Data: 2010-02-18 15:26:53
    Temat: Re: Nowy sportster w 2010
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    W dniu 2010-02-18 14:43, Magic pisze:
    > Fabryczny bobber.

    co to jest bobber? Jaka jest roznica pomiedzy b. a chopper?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bobber_%28motorcycle%29

    juz przeczytalem, ale dalej nie kumam, bo sa kontrowersje

    --
    pozdr
    pj

  • 12. Data: 2010-02-18 15:29:39
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    W dniu 2010-02-18 16:26, (pj) pisze:

    > co to jest bobber?

    p.s. jak uciąłem w 1983 roku w MZ TS 150 wyjątkowo brzydki długi tylny
    blotnik, to ją "zboberkowałem"?

  • 13. Data: 2010-02-18 16:15:20
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 18 Feb 2010 16:29:39 +0100, (pj) <j...@g...com>
    wrote:

    > p.s. jak uciąłem w 1983 roku w MZ TS 150 wyjątkowo brzydki długi tylny
    > blotnik, to ją "zboberkowałem"?

    Jakbyś jeszcze dał niskie siodło od Ukrainy i sztywne pręty
    zamiast amortyzatorów, to by było blisko ;)

    r.
    _____________

  • 14. Data: 2010-02-18 18:05:12
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-02-18 15:53, RadoslawF pisze:

    > Jesteś pewny że sie sprzedaje ?

    Tak

    > Ubiegły rok budżetowy HD zakończył ze spora stratą.

    A ktora firma motoryzacyjna zamknela go z zyskiem ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 15. Data: 2010-02-18 18:19:27
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-18 19:05, Użytkownik Kuczu napisał:

    > Tak

    To widać w za małej liczbie egzemplarzy.

    > A ktora firma motoryzacyjna zamknela go z zyskiem ?

    Chińskie to chyba wszystkie. :-)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-02-18 18:34:11
    Od: LukeB <g...@o...pl>

    On 18 Lut, 12:39, Laphroaig <m...@v...pl> wrote:
    > W 2010 ma byc dostepny sportster w stylu retro.http://tinyurl.com/ydxexgp
    > Te sportstery coraz ciekwsze sie robia (patrz Iron)

    To niech zrobia zeby tez zabrzmial w stylu retro. Na ostatnim Topieniu
    Burej Suki podjechal jakis H-D i stanal obok Varadero. Tak sie zlozylo
    ze obydwaj kierownicy odjezdzali razem. Przy miesistym gangu Viadra
    ten kult Harley brzmial naprawde cieniuuuutko. Pryk pryk pryk pryk...
    Identyczne wrazenia na jazdach testowych w Liberatorze, gdzie czar HD
    prysl do reszty. Ale moze kwestia gustu...

    Pozdro,
    L.
    --
    Lukasz B
    Transalp XL650V, WAW

  • 17. Data: 2010-02-18 19:03:38
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-02-18 19:34, LukeB pisze:

> [...]
    > ze obydwaj kierownicy odjezdzali razem. Przy miesistym gangu Viadra
    > ten kult Harley brzmial naprawde cieniuuuutko. Pryk pryk pryk pryk...

    Varadero na oryginalnym kominie ? Watpie :)

    > Identyczne wrazenia na jazdach testowych w Liberatorze, gdzie czar HD
    > prysl do reszty. Ale moze kwestia gustu...

    Bo nikt normalny nie jezdzi na oryginalnych wydechach. Albo sie grzebie
    w elektronice klapy (te nowsze) albo wymienia kominy.

  • 18. Data: 2010-02-18 20:22:04
    Od: Magic <m...@w...pl>

    (pj) pisze:

    > co to jest bobber? Jaka jest roznica pomiedzy b. a chopper?
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Bobber_%28motorcycle%29
    >
    > juz przeczytalem, ale dalej nie kumam, bo sa kontrowersje

    Generalnie ta definicja zgadza się z tym co wcześniej czytałem. W
    najnowszym ŚM jest to całkiem ładnie napisane przy okazji opisu jednego
    customa, acz pominęli faktycznie istotny element czyli niemodyfikowaną
    ramę. Bobber powstał z seryjnej WL czy Chiefa odchudzonych o zbędne
    elementy, czasem z przerobionym tyłem ramy, ale generalnie układ
    motocykla pozostawał niezmieniony. Dopiero potem chłopaki zaczęli ciąć
    (chop) ramy i dłubać inne zawieszenia. Dla mnie wyznacznikiem bobbera są
    tak naprawdę dwie rzeczy - normalna pozycja za sterami i przednie
    zawieszenie o "normalnym" kącie główki i normalnym, pełnowymiarowym
    kole. Resztę cech dość swobodnie stosuje się i w bobberach i w
    czoperach. I jeśli będę robił jakiegoś customa, to będzie to bobber.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 19. Data: 2010-02-18 20:25:39
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Kuczu pisze:

    > Ale nie uwazasz ze to fascynujace ? Sprzedac to samo po raz kolejny, z
    > minimalnymi zmianami, i znowu na tym zarobic ?

    No przecież mówię że dobrzy są. I Iron, XR oraz ten 48 rzeczywiście im
    wyszły. Może dlatego że zaczęły wyglądać jak motocykle do jazdy a nie do
    lansu.

  • 20. Data: 2010-02-19 07:29:00
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    "Kuczu" <q...@g...com> wrote in message

    > Ale nie uwazasz ze to fascynujace ? Sprzedac to samo po raz kolejny, z
    > minimalnymi zmianami, i znowu na tym zarobic ? Japonce sie przescigaja na
    > konie, momenty, predkosci i wydaja fortune na prace badawczo rozwojowe. A
    > tu sie kleci bobberka z czesci ktore leza na polkach, dodaje nowy
    > oldskoolowy lakier i sie sprzedaje jak swieze bulki. To samo bylo z
    > Ironem. Zdjeli wszystko co zbedne, dali czarny proszek zamiast chromu
    > (ladniej i taniej) i polecieli na modzie na odskool sprzedajac straszne
    > ilosci Irona. Ktory japonski producent tak potrafi ?

    Piotrze, z calym szacunkiem, coz mozna sadzic o lotnosci intelektu klientow
    ktorzy biora sie na mode i 'numery' marketingowe? Klient zasobny, owszem,
    lecz do kupowania moto podchodzi podobnie jak do nabywania czipsow i proszku
    do prania. Dla nas to bedzie kontrowersyjne by nie rzec obrzydliwe. Przeciez
    lubimy sobie pomitologizowac, z motocyklizmu czynic religie, produkowany na
    masowa skale kawal zelastwa przedmiotem kultu, a wyzbawcow najwazniejszymi
    uzytkownikami drog.
    Inna rzecz ze Japsy tez tak proboja tylko im slabiej wychodzi, zmaczy nie z
    ta religia tylko z konstrukcjami wykorzystujacymi nadwyzki magazynowe.

    weFAQ&v=qvj