  • 1. Data: 2019-08-26 11:05:31
    Temat: Re: Numerki portów i IPv6
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-25 o 16:40, slawek pisze:
> [...]
    >
    > Przy IPv6 szczodrze dano ponad 10**38 adresów, czyli ponad 10**28
    > na łebka, więcej niż liczba Avogadro,
    > więc każdy atom obywatela może mieć własne.
    >
    > Przy portach jest po tolkienowsku shall not i kupa. Albo użyję np.
    > portu 50000 (wolno, obszar niechroniony)
    > i będę zastanawiał się co artysta chciał napisać w rfc o
    > efemerydach... Albo użyję np. 666 i będę miał głęboko
    > w [...] że IANA zarezerwowało ten numer dla gry Doom.
    >
    > Czyli po prostu ktoś przycwaniakował, żeby zrobić numerki portów
    > dobrem rzadkim?
    >
    > Jaki problem jest w tym że na serwerze xyz port 80 to np. IRC?

    nie za bardzo rozumiem problem, bo porty określa serwer. Jeśli na nim
    postawisz sobie cokolwiek , to to cokolwiek będzie działało na takim
    porcie na jakim chcesz. Wszystkich usług przecież na tym serwerze nie
    będziesz stawiał? Taka historyjka, w zamierzchłych czasach (pierwsze sdi
    od telekomunikacji) w pracy mieliśmy poblokowane większość rzeczy.
    Bramki ircowe na www działały koszmarnie, to sobie w domu postawiłem BNC
    na porcie 25 i mi ładnie tunelował komunikację. Więc można...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 2. Data: 2019-08-26 11:18:55
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Bramki ircowe na www działały koszmarnie, to sobie w domu postawiłem BNC
    > na porcie 25 i mi ładnie tunelował komunikację. Więc można...

    Do dziś się tak robi, tylko raczej nie z ircowymi bouncerami i raczej na
    443 :)