  • 71. Data: 2016-07-30 23:45:07
    Temat: Re: Obiektyw makro M42 do statycznych obrazów
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Sebastian Biały wrote:
    > Body: Sony A3000. Z pierścieniem M42. M42 z powodu cen.

    Masz mirrorlessa, nie musisz sie wiec ograniczac do szkiel M42. Japonskie
    szkla manualne typu Canon FD (znienawidzone - ze wzgledu na odleglosc
    bazowa nie pasuja do dSLR), Nikon, Pentax, Olympus OM
    http://ompl.org/lens.html sa w podobnych cenach do M42, a moga byc lepszej
    jakosci.
    Redukcje do aparatu taniej kupisz na www.aliexpress.com
    PS. Posiadacze lustrzanek Canona rowniez maja dostep do szerokiej gamy
    obiektywow z innych systemow.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Flange_focal_distance
    www.bobatkins.com/photography/eosfaq/manual_focus_EO
    S.html
    http://galactinus.net/vilva/retro/
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 72. Data: 2016-07-31 19:02:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Czekam na dalsze propozycje jesli ktoś jeszcze ma jakiś pomysł jak kupić
    > coś taniego.

    http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p205
    0601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xzwischenringe+sony+e.TR
    S0&_nkw=zwischenringe+sony+e&_sacat=0

    miescisz sie w 100 zl ze wszystkim.

    masz rozwiazanie z dzialajaca przyslona a nawet autofocusem.

    pulapka m42 polega na tym , ze sie kupuje w przekonaniu, ze to niedrogo rozne
    gadgety. ciagle cos nie do konca dziala jakby sie chcialo , cigle jest sie nie do
    konca zadowolnym , ciagle dokupuje sie cos nowego.
    po czasie orientujemy sie , ze wydalismy w sumie wiecej pieniedzy , niz moznaby od
    razu wydaac, kupujac wlasciwy obiektyw w tym przypadku np uzywane dobre macro.

  • 73. Data: 2016-07-31 19:10:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-30 23:45, astro wrote:
    > Japonskie szkla manualne typu Canon FD (znienawidzone - ze wzgledu na
    > odleglosc bazowa nie pasuja do dSLR), Nikon, Pentax, Olympus OM
> [...]

    Zastanowie się, faktycznie ceny nie odstraszają. Czy to oznacza że C/FD
    będą źle współpracowały z moim A3000 czy też problem da się załatwić
    pierscieniem redukcyjnym bo problem dotyczy tylko prawdziwych lustrzanek?

    > Redukcje do aparatu taniej kupisz na www.aliexpress.com

    Kupuje tam bardzo dużo, ale:
    a) przesyłki ida grubo >3tyg wbrew zapewnieniom o 14 dniach.
    b) poczta nawet nie ma ochoty wystawić awizo [1], trzeba pytać czy coś
    nie leży.
    c) miałem już kilka wpadek z ktorych ciezko się wykręcić bo friendy sa
    tylko z nazwy i jak mówią że doślą coś brakującego to mówią.

    [1] "Jak to pan nie dostał? Upomnimy listonosza i nastepnym razem
    będzie!". I tak z 10 razy.

  • 74. Data: 2016-07-31 19:18:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 19:02, XX YY wrote:
> [...]
    S0&_nkw=zwischenringe+sony+e&_sacat=0
    > miescisz sie w 100 zl ze wszystkim.
    > masz rozwiazanie z dzialajaca przyslona a nawet autofocusem.

    Ok, to ciekawa opcja. Tylko że dalej wydaje mi się (ale tylko wydaje) że
    makro nie do końca jest wlasciwym kierunkeim ze względu na milimetrową
    tolerację głebi ostrości. Ponieważ część gadgetów przyszła juz pocztą w
    tym tyg zrobie eksperymenty z fotografowaniem mniej więcej tego co chce
    i podziele się wynikami. Czekam tylko w zasadzie na to aż wrodzone
    lenistwo pozwoli mi zrobić solidne oświetlenie.

    > pulapka m42 polega na tym , ze sie kupuje w przekonaniu, ze to niedrogo rozne
    gadgety.

    Może i pulapka, ale musze przyznać że po kilku godzinach fotografowania
    byle czego byle jakim Heliosem jestem bliżej pojmowania jak operować
    przesłoną żeby uzyskać to co chce. Wiem już ze kręcąc kółkiem nastaw w
    moim obiektywie kitowym tego bym się nie nauczył. Zakładam więc, że o
    ile M42 traktuje jako tani eksperyment to jednocześnie wiedza ogólna
    jaką wyniosę jest bezcenna.

    Przypominam że zdjęcia mają być dla mnie a nie na konkursy. Więc na
    super jakości optyki chyba mi aż tak bardzo nie zależy.

  • 75. Data: 2016-07-31 19:33:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Przypominam że zdjęcia mają być dla mnie a nie na konkursy. Więc na
    > super jakości optyki chyba mi aż tak bardzo nie zależy

    tym lepiej

    tutaj masz pomiary swojego obiektywu
    rozdziclzcs w cenrtum pola - excelent , najwyzsza nota.
    nie znejstzisz obiektywu , ze bedziesz mogl zobaczyc wyraznie lepsza jakosc
    obtrazowania. wynik jaki uzyskasz bedtzie zalezal od Ciebi tzn techniki
    fotografowania i umiejetnosci obrobczych.

    obiektyw . ktor posuiadasz + pierscienie da mozliwosc wygodnej pracy , z automatyczna
    przyslona , a nawet autofocusem. Jest to rozwiatzanie najtansze z mozliwych i b.
    wygodne. Wyghodniejsza jest talko nasadka macro , ale jakosc odwzorowania moze byc
    ciut slabsza.

    to wszystko sugeruje biorac pod uwage m ze chcesz wydac mozliwie malo pieniedzy .
    fotografia nie jest tutaj celem samym w sobie.
    Gdybys chcial osiganac poziom wystawowoy , to propozycje bylyby zupeknie inne , ale i
    drozsze.

    Zainwestuj w dobry , wygodny program do obrobki zdjec , zamiast wydawac pieniadze na
    zlom w postaci heliosow & co.
    tak intuicyjnie w oparciu o doswiadczenie wynik zalezy w 10 - 20 % od obiektywu ,
    20-30 % od matrycy , 50-70& od obrobki. Kazdy pojedynczy pixel musi byc wyliczony .
    od jakosci tych wyliczen zalezy wynik ostateczny - tutaj kryja sie najwieksze reserwy
    , tutaj mozna poplenic spore bledy.

  • 76. Data: 2016-07-31 19:56:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 19:33, XX YY wrote:
    > tym lepiej
    > tutaj masz pomiary swojego obiektywu

    Gdzies się zgubił link jesli miał być.

    > rozdziclzcs w cenrtum pola - excelent , najwyzsza nota.

    No tak, ale nie o to chodzi :D Chodzi oto aby uzyskać głebię ostrości
    najlepiej "nieskończoną", rozdzielczość pozwalającą odczytać elementy i
    orientować się gdzie lecą kable, szumy na tyle małe żeby odrózniać kable
    itd. To daleko odległe chyba od jakości odwzorowania na srodku kadru :D

    > obiektyw . ktor posuiadasz + pierscienie da mozliwosc wygodnej pracy , z
    automatyczna przyslona , a nawet autofocusem.

    Ide o zakład że autofocus się nie sprawdzi.

    > Jest to rozwiatzanie najtansze z mozliwych i b. wygodne. Wyghodniejsza jest talko
    nasadka macro , ale jakosc odwzorowania moze byc ciut slabsza.

    Pierścienie + soczewke makro przetestuje w pierwszej kolejności. Jednak
    eksperymenty "z ręki" pokazują że nawet jednego scalaka nie jestem w
    stanie złapać w pełnej ostrości a co dopiero całe PCB. A to tylko 1cm
    różnicy.

    > Zainwestuj w dobry , wygodny program do obrobki zdjec , zamiast wydawac pieniadze
    na zlom w postaci heliosow & co.

    GIMP myślę że wystarczy.

    > Kazdy pojedynczy pixel musi byc wyliczony . od jakosci tych wyliczen zalezy wynik
    ostateczny

    E tam. U mnie liczy się nie tyle pixel co rozmycie obrazu i męka z
    robieniem wielu zdjeć z różnym fokusem i ręcznym składaniem.
    Programatorzy firmware z Sony i innych firm nie dostarczają biblitek ani
    nawet możliwości sterowania swoimi wynalazkami a jako programista
    mógłbym proces robienia wielu zdjęć i składania ich zautomatyzować
    sterując aparatem. Mógłbym gdyby nie fakt że oprogramowanie do aparatow
    projektują księgowi i marketoidy ...

  • 77. Data: 2016-07-31 20:00:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 31. Juli 2016 19:56:05 UTC+2 schrieb Sebastian Biały:

    > Gdzies się zgubił link jesli miał być.

    przepraszam , przeoczylem

    http://www.photozone.de/sony-alpha-aps-c-lens-tests/
    573-sony1855f3556?start=1

  • 78. Data: 2016-07-31 20:08:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > orientować się gdzie lecą kable, szumy na tyle małe żeby odrózniać kable
    > itd. To daleko odległe chyba od jakości odwzorowania na srodku kadru :D

    glebie ostrosci da tylko komapkt/hybryda.
    dlatego proponowalem , nawet pokazalem przyklady z reki.
    stosuje dokladnie w tym celu jaki opisales.
    mam do makro wszystko co trzeba a nawet wiecej , jesli mam dokumntowac polaczenia w
    ukladzie elektronicznym czy mechanicznym nawet nie biore lustrzanki do rak - kompakt
    jest bezkonkurencyjny .

    focusstacking ma swoje ograniczenia i to dosc powazne.
    zmieniajac odlegsc fotografowania zmienia sie skala odwzorwania .
    w niewielkim zakresie roznica w wielkosci odwzorowania jest niewielka , mozna zlozyc
    zdjecia . jesli chcialbyc pokryc wiekszy zakres , to wymagaloby przeskalowania zdjec
    , co wlasciwie nie jest tez mozliwie ze wzgledu na zmieniajaca sie dystorcje. jesli
    mam robic focustacking w macro , to juz wole hybryde. Aby ukryc niedoskonalosci
    zlozenia zdjec , nalezy redukowac i to znacznie ich wielkosc . W sumie oczywiscie
    jest to jakas metoda , ale nie panaceum na kazdy przypadek.

  • 79. Data: 2016-07-31 21:26:47
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Sebastian Biały wrote in <news:nnlbe6$tgt$1@node1.news.atman.pl>
    > Zastanowie się, faktycznie ceny nie odstraszają. Czy to oznacza że C/FD
    > będą źle współpracowały z moim A3000 czy też problem da się załatwić
    > pierscieniem redukcyjnym bo problem dotyczy tylko prawdziwych lustrzanek?

    Z mirrorlessami beda wspolpracowac bez problemu. Zobacz na odleglosc bazowa
    Sony E-mount - 18 mm
    Canon FD-mount - 42 mm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Flange_focal_distance

    Te szkla nie dzialaja (przynajmniej bez soczewki korekcyjnej maja ogromna
    krotkowzrocznosc) z "rasowymi lustrzankami" (czyli z "prawilnym" lustrem),
    sa wiec bardzo tanie.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 80. Data: 2016-07-31 21:38:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-07-31 21:26, astro wrote:
    > Te szkla nie dzialaja (przynajmniej bez soczewki korekcyjnej maja ogromna
    > krotkowzrocznosc) z "rasowymi lustrzankami" (czyli z "prawilnym" lustrem),
    > sa wiec bardzo tanie.

    Hmm... kolejny + dla bezlusterkowców. A jak kupowałem to mowili ze tylko
    frajerzy biorą takie zabawki :D