  • 1. Data: 2014-02-17 10:54:45
    Temat: Obraz testowy dla CRT 4:3
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Potrzebuję nieco skorygować geometrię w Panasonicu 29'' 4:3 Quintrix.
    Jaki polecicie obraz testowy?
    Sygnał mogę wpuścić z odtwarzacza DVD (po sVideo Scart) lub z odbiornika DVB-T (po
    RGB Scart) przez czytnik USB (jakiś plik jpg czy
    png?).
    Słyszałem o jakichś wręcz płytach (CD, DVD) do ustawiania obrazu, ale nie potrafię
    znaleźć, linki (głównie z niemieckich stron)
    nieaktualne.

  • 2. Data: 2014-02-17 12:58:04
    Temat: Re: Obraz testowy dla CRT 4:3
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mała uwaga:

    Wrzuciłem obrazki kontrolne (Philips PAL, SECAM) ściągnięte ze strony dxradio_pl, ale
    nie wychodzi to idealnie, gdyż WIWA nieco
    przycina te obrazki jpg, w dodatku niesymetrycznie (przycina z góry i z dołu, a na
    dodatek bardziej przycina z prawej - tej
    czarnobiałej szachownicy z prawej srony obrazu kontrolnego w ogóle na ekranie nie ma
    - niż z lewej).

    Czy któraś stacja z MUX-ów w Warszawie nadaje pełny obraz kontrolny (zapewne w środku
    nocy ;)) ?

    Na TVP1 tylko pionowe kolorowe pasy widziałem.

    -----

    > Jaki polecicie obraz testowy?
    > Sygnał mogę wpuścić z odtwarzacza DVD lub z odbiornika DVB-T przez czytnik USB.
    > Słyszałem o jakichś wręcz płytach do ustawiania obrazu, ale nie potrafię znaleźć,
    linki nieaktualne.

  • 3. Data: 2014-02-21 21:51:24
    Od: jędrek <w...@p...onet.pl>

    ja zapodałem ten:
    http://www.youtube.com/watch?v=xIc1iFoVTv0 :)
    odpaliłem jako plik mp4 720p
    Może być czy lipa?
    Nic lepszego nie zlokalizowałem do ustawienia geometrii.

  • 4. Data: 2014-02-22 17:13:55
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Mam taką planszę:
    http://piotrne.republika.pl/plansza1.png
    Planszę 16:9:
    http://piotrne.republika.pl/Philips_Pattern_PM5644.p
    ng
    i prawdziwe nagranie planszy z TV analogowej (z 2003 roku):
    http://www18.zippyshare.com/v/61266687/file.html

    P.

  • 5. Data: 2014-03-01 14:15:08
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Wpadłem na pomysł:
    Odpalę program Nokia Monitor Test (nieco zapomniany od czasu monitorów analogowych) i
    zrzucę obrazy w formacie 1600x1200 do plików
    (*.png lub *.gif).

    -----