    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 21 Oct 2020 15:07:26 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Odczyt ciśnienia - analiza obrazu
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > > Wolfram:
    >
    > Niestety ciezko go wdrożyć,

    Na RaspberryPi jest już wdrożony. Akurat do gapienia się na ciśnieniomierz w piwnicy.

    > Co to w zasadzie robi? Wcześniejsze funkcje to tylko prosta obróbka
    > obrazu, ale tutaj troche niejasne, nie znam składni Wolframa. Tylko
    > arctang liczysz z pixeli? Co to za mapa?

    Z wcześniejszych obliczeń, blacks to lista pozycji czarnych punktów, np. taka
    (powiedzmy, że są 3 punkty obok siebie):

    {{42,65},{43,65},{43,66}}

    Powiedzmy, że obrazek ma 200x200, więc środek ma w punkcie {100,100}. Taką wartość
    dostajemy z ImageDimensions[img2]/2.
    Trzeba znaleźć wektor ze środka obrazka (bo wcześniejsze obliczenia były po to, żeby
    środek obrazka był w osi wskazówki) do tych czarnych punktów - to robi odejmowanie (p
    - ImageDimensions[img2]/2), jeśli p jest jednym z punktów z listy. Dalej liczymy
    normalnie ArcTan[y/x] tego wektora, ale skoro mamy {x,y}, to trzeba odwrócić
    kolejność (Reverse) i zamienić parę na dzielenie (Divide). Wynik chcemy w stopniach -
    dzielimy przez Degree, co jest stałą oznaczajacą ilość radianów w stopniu. Mapa robi
    to wszystko dla każdego punktu z listy. Na sam koniec (notacja post-fix) jest
    wybierany środkowy wynik, na wypadek gdyby trafiła się jakaś "mucha" gdzieś.
    Można się jeszcze zastanowić, w którym kwadrancie są te punkty, bo to wpływa na znak
    kąta.

    > Robiłem kilka analiz tego typu róznymi metodami i zazwyczaj proste
    > liczenie pixeli wybija sobie zęby o pierwszą muchę

    Właśnie nie. Można nawet przyjąć jakąś oczekiwaną liczbę pikseli z tej analizy. Jak
    jest ich za dużo, to masz muchę i odrzucasz pomiar. Jak jest ich tyle, co trzeba, to
    jest ok (albo się urwała wskazówka i jest mucha udająca wskazówkę - ale takiego
    sabotażu niczym się nie obsłuży).

    > Transformata [...]

    Szkoda liczenia.