  • 11. Data: 2012-12-14 14:49:24
    Temat: Re: Odpalanie diesla w zimie
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 14 Dec 2012 11:21:20 +0100, LEPEK <n...@n...net> wrote:

    >Zastanawia mnie jeszcze jedno - kontrolka świec świeci się tylko 1-2
    >sekundy i to niezależnie od temperatury. Może po prostu ona za szybko
    >gaśnie?

    Mnie dzisiaj, przy -9 w TDDi kontrolka świeciła się coś koło 5 sekund.
    D4D to chyba CR, w Renówce kontrolka świec przy takich temperaturach
    też świeci się 1-2 sekundy. Gdzieś tam kiedyś słyszałem, że silniki w
    technologi CR tak mają.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 12. Data: 2012-12-14 15:08:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** LEPEK pisze tak:

    > oprócz "cyknięcia", że ma zamiar odpalać.

    jeśli zawsze pewnie cyka w desce to winny przekaźnik na rozruszniku lub
    obwód grubego kabla.

    jeśli nie zawsze cyka w desce lub anemicznie cyka to może być stacyjka
    lub przekaźnik w kabinie.

    ale stawiam na kabel lub zły styk do przekaźnika na rozruszniku.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 13. Data: 2012-12-14 16:34:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > jeżeli świece sprawne i prąd dostają z akumulatora odpowiedni to 2 sekundy
    > wystarczy...

    Co Ty gadasz?
    Nie spotkałem jeszcze diesla, żeby przez 2 sekundy przy -10 i długim postoju
    nagrzewał świece.
    Zdecydowanie coś nie tak z tą kontrolką.

  • 14. Data: 2012-12-14 16:35:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:3fbmc81641b918og2p007fckpgnqi3st99@4ax.
    com...

> [...]
    > D4D to chyba CR, w Renówce kontrolka świec przy takich temperaturach
    > też świeci się 1-2 sekundy. Gdzieś tam kiedyś słyszałem, że silniki w

    Nie mają.

  • 15. Data: 2012-12-14 17:02:02
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 14.12.2012 11:07, LEPEK pisze:
    > Wiatm
    >
    > Samochód - Toyota Avensis 2.0 D4-D (1CD-FTV).
    > Im zimniej, tym gorzej odpala (tego się niestety spodziewałem w dieslu).
    po kilkunastu benzyniakach mam drugiego diesla. tylko diesle zapalały mi
    bez problemu. obydwa miałem gdy były +10 letnie

    (...)
    > Czy tak ma być? Czy tam jest jakieś dodatkowe ogrzewanie filtra paliwa,
    > czy coś, że łapie taką zwłokę, czy jednak to jest coś "zepsute"?

    Raczej masz zepsuty rozrusznik. Będziesz sam diagnozował? pisać co
    dalej? czy jedziesz na warsztat?

    ToMasz

  • 16. Data: 2012-12-14 17:08:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-14 14:49, jerzu pisze:

> [...]
    > D4D to chyba CR, w Renówce kontrolka świec przy takich temperaturach
    > też świeci się 1-2 sekundy. Gdzieś tam kiedyś słyszałem, że silniki w

    Nie wiem czy tak mają CR, ale wszystko pewnie zależy od pomysłowości
    inżynierów. W niektórych samochodach z dieslem po otwarciu drzwi
    kierowcy jest włączane wstępne grzanie świec żarowych, więc przy
    samej próbie uruchomienia to już długo czekać nie trzeba. Podobna
    sytuacja może wystąpić z pompą paliwa - po dłuższym postoju może
    się na chwilę włączyć, celem uzupełnienia ciśnienia.

  • 17. Data: 2012-12-14 17:35:31
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-12-14 11:07, LEPEK pisze:
    > Wiatm
    >
    > Samochód - Toyota Avensis 2.0 D4-D (1CD-FTV).

    Miąłem to samo. Problem zniknął po wymianie akumulatora na nowy.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 18. Data: 2012-12-14 17:37:52
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-12-14 17:08, Artur Maśląg pisze:
    > W niektórych samochodach z dieslem po otwarciu drzwi
    > kierowcy jest włączane wstępne grzanie świec żarowych,

    Podaj źródło tej głupoty.

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 19. Data: 2012-12-14 17:48:24
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-12-14 11:07, LEPEK pisze:
    > Im zimniej, tym gorzej odpala (tego się niestety spodziewałem w dieslu).
    Dla czego? Jeżeli ciśnienia w normie, świece sprawne, paliwko
    odpowiednie, to mrozy mu nie groźne.
    > Natomiast dzisiaj rano temperatura spadła do
    > około -10 st. C. Przekręcam kluczyk w pierwszą pozycję, kontrolka świec
    > żarowych gaśnie, przekręcam kluczyk dalej i nic... nic przez 5 sekund,
    > 10 sekund. Jedna, druga trzecia próba - nic.
    Domyślam się że rozrusznik nie kręcił. Osłona pod silnikiem jest?
    Możliwe że woda dostała się do rozrusznika i zamarzł.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 20. Data: 2012-12-14 18:01:15
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-14 17:37, Krzysztof 45 pisze:

    > Podaj źródło tej głupoty.

    Głupoty powiadasz - cóż, źródłem są dokumentacje, instrukcje
    oraz praktyka.