  • 31. Data: 2011-10-19 19:28:15
    Temat: Re: Odrobina luksusu - oświetlenie
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    > Ja ze swojego Kawasaki jestem dumny i bede bronil dobrego slowa marki az
    > po grob!

    AMEN! :P

    _______
    Songoku
    2011 ZX10R ABS
    Power is black

  • 32. Data: 2011-10-19 21:29:14
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    AZ wrote:

    > Do ryflowanego szkla?

    A co w tym przypadku ryflowane szklo szkodzi?

    Bo jezeli jest soczewka, to ona i przeslona ksztaltuje wiazke i szklo
    "ryflowane" w takim przypadku bedzie przeszkadzalo i psulo dzialnie
    reflektora.
    Jak jest z kolei reflektor, ktorego odblysnik jest przystosowany do zarowki
    halogenowej, to swiatlo przez przysloniety zarnik w zarowce i odblysnik
    trafia na szklo, ktorego soczewki czyli owe ryfle, ksztaltuja wiazke
    asymetrycznie i tak pada ona na droge.

    Polerownaie szkla bez przebudowy reflektora i wsadzenia soczewki wiec jak
    dla mnie jest calkowicie bez sensu, bo nie ma tego co ksztaltuje
    asymetrycznosc i wtedy lampa swieci od czapy.

    A teraz, wsadzajac palnik ksenonowy, ktory jest zrobiony tak, ze posiada
    mocowanie pasujace w gniazdo H4, jest przysloneity z jednej strony jak
    zarowka, punkt w ktorym powstaje swiatlo jest w tym samym miejscu reflektora
    w ktorym bylo wlokno halogenu, to co poza wieksza iloscia swiatla i
    aspektani prawnymi nie tak w takim zestawieniu?

    Przeciez optycznie pracuje to w taki sam sposob.

    Pytam bo bom ciekaw.

  • 33. Data: 2011-10-19 22:07:47
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 23:29, Tmek pisze:
    > A co w tym przypadku ryflowane szklo szkodzi?
    > Przeciez optycznie pracuje to w taki sam sposob.
    > Pytam bo bom ciekaw.

    Chodzi o oślepienia tych z naprzeciwka. Na ryflowanym szkle zatrzymuje
    się o tyle proporcjonalnie więcej światła ile więcej daje go źródło.
    Każde załamanie, nadlew, siatka itd jest "oświetlane". Spojrzenie na
    takie szkło, nawet będąc poza granicą światło/cień oślepia bardziej niż
    gdy w lampie jest żarówka.

    --
    Tom01

  • 34. Data: 2011-10-19 22:17:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-19, Tmek <T...@d...ek> wrote:

    > A co w tym przypadku ryflowane szklo szkodzi?

    Problem jest taki ze xenon daje wiecej swiatla i ryfle+xenon swieci
    wszedzie, latwo to zauwazyc w samochodach z ryflowanym szklem i wlozonym
    palnikiem, ze zamiast snopu jest gwiazda.

    > Bo jezeli jest soczewka, to ona i przeslona ksztaltuje wiazke i szklo
    > "ryflowane" w takim przypadku bedzie przeszkadzalo i psulo dzialnie
    > reflektora.

    Soczewka + ryfle to nie, ale spolerowane szklo + soczewka to juz tak.

> [...]
    > aspektani prawnymi nie tak w takim zestawieniu?
    >
    > Przeciez optycznie pracuje to w taki sam sposob.

    Owszem ale problemem jest duza ilosc swiatla ktora na ryflach srednio
    dziala.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 35. Data: 2011-10-19 23:23:04
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Wojtek Sobociński " <s...@N...vp.pl> napisał w
    wiadomości news:j7mbnj$ptl$1@inews.gazeta.pl...
    > Podaruj sobie odrobinę luksusu, mówią. No więc podarowałem sobie, tzn.
    > zamontowałem do swojej Super Tenery xenony :). Rewelacja :D. Wreszcie

    Też chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Tutaj fotorelacja i wyniki testów
    http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

    Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem

  • 36. Data: 2011-10-20 00:18:35
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Tmek" <T...@d...ek> wrote...
> [...]
    > swiatla i aspektani prawnymi nie tak w takim zestawieniu?
    >
    > Przeciez optycznie pracuje to w taki sam sposob.

    Niestety palnik Xenon nie pracuje w taki sam sposob co wlokno zarowki.
    Wlokno jest sprezyna i swiatlo emituje w ksztalcie prostokata (obrys
    sprezyny, poszczegolne zwoje mozna pominac). Luk w palniku ma, jak nazwa
    wskazuje, ksztalt luku i jest krotszy od wlokna zarowki. Dodatkowo luk jest
    cienszy przy elektrodach i szerszy w srodku. W efekcie nie ma mozliwosci
    uzyskania odpowiedniego rozproszenia swiatla instalujac palnik w miejsce
    zarowki. Odwrotna przerobka takze nie jest mozliwa. To, ze oprawka pasuje
    nie oznacza, ze optycznie bedzie tez pasowalo. Zrodlo swiatla jest na tyle
    rozne, ze nie ma mozliwosci uzyskac zadowalajacych efektow. Odblysnik musi
    byc zaprojektowany do danego zrodla.
    Przykladowa fotka pokazujaca roznice miedzy wloknem zarowki a lukiem lampy
    wyladowczej:
    http://md.co.za/photo/images/filamentarc.gif

    Aspekt prawny ma tu bardzo duze znaczenie. Przepis zabraniajacy takich
    kombinacji nie zostal stworzony w celu utrudnienia zycia domoroslym
    mechanikom. Nie wprowadzal tego na zlosc innym. Chodzi tutaj o zachowanie
    poprawnego dzialania swiatel i nie oslepiania innych kierowcow. To ma sens!

    James

  • 37. Data: 2011-10-20 06:10:35
    Temat: Re: Odrobina luksusu - o?wietlenie
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-10-20 01:23, Arbiter pisze:

    > Te? chcia?em przerobiae H4 na bixenon H4. Tutaj fotorelacja i wyniki testów
    > http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4
    >
    > Nie by?em zadowolony, przeróbke usuna?em

    Pięknie świeci ta soczewka na ostatnich dwóch zdjęciach.
    Linia cienia ostra jak brzytwa. Napisz o tej modyfikacji coś więcej.

  • 38. Data: 2011-10-20 06:27:39
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisała rzekomo
    > Kurwa. No ja tez nie wiem.

    Zbigi wyjasnial na preclu. (:
    To jest zamek do blokowania flaszki podczas procedury zakrecania.

    Trzeba tez czasem czytac, a nie tylko pisac, Panowie i Panie.

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 39. Data: 2011-10-20 09:00:20
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2011-10-19 15:20, AZ pisze:

    > To czemu masz swieczke w sygnaturce? ;-)

    Bo jeszcze jest częściowo umarnięta. Jeszcze kilka lekcji od Nergala i
    będe mógł ją zmartwychwstać.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 40. Data: 2011-10-20 10:53:48
    Od: Wojtek Sobociński <s...@N...vp.pl>

    Motocyklista 250ccm wrote:

    > Użytkownik "Wojtek Sobociński " <s...@N...vp.pl> napisał w
    > wiadomości news:j7mbnj$ptl$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > jakieś fotki posiadasz?

    Jak pogoda wieczorem dopisze to fotki zrobię.