  • Data: 2019-01-13 19:42:08
    Temat: Re: P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > Tak?
    > Miałem już P0154, ,,no activity detected". Ale tu pisze ,,slow
    > response"

    komp zmienia dawke a odpowiedz niedostateczna

    > No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4
    > sondy :)

    myślę że ta Post Catalyst sonda za katem (jeśli bank nie jest podany na
    końcu błedu).

    > Prędzej jest jakaś nieszczelność rury wydechowej, ale nie rozumiem
    > jak tam może świeże powietrze ,,przeciekać" skoro są tam raczej
    > spaliny pod pozytywnym ciśnieniem?
    >
    > No chyba ze zasysa cos w momencie suwu ssania? Ale chyba w wyddchu
    > nigdy nie ma podciśnienia, nawet w części obsługującej jeden bank
    > trzech cylindrów? A może się myłę? Skąd tam świeże powietrze?

    Czytałem o pękniętych kolektorach wydechowych (bo mi pękł) i podobno
    już takie pęknięcie zmienia odczyt sondy. A podciśnienie wytwarzają
    rozpędzone w wydechu gazy.

    Chyba że po tej naprawie komp się "odnalazł" i melduje zwykłą zbyt
    obogą mieszankę z powodów sprzed silnika czyli fałszywe powietrze w
    dolocie.

    Nie napisałem, że kat jest sprawny :)

    --
    Piter