    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PCB w Chinach (lub gdzie indziej)
    Date: Sun, 21 May 2023 22:10:39 +0200

    On 21/05/2023 21:32, Arnold Ziffel wrote:
    > W jakim formacie dostarcza im się pliki?

    Istnieje plugin do KiCADa, któy automatycznie przygotuje pliki i otwiera
    stronę z płanością na PCBWay.

    > Ja to mam w formacie AutoTrax

    :D Kto tego jeszcze używa ;)

    Dostarczasz gerbery top/bottom i plik wierceń. Dodatkowo dostarczasz
    gerbery soldermaski i opisów, jeśli chcesz. To nie zmienia ceny.

    W PCBWay płytka przechodzi inspekcje, czyli zanim ktoś pozwoli Ci ją
    zamówić, najpierw jakiś człowiek ogąda i sprawdza, czy nie ma grubych
    pomyłek.

    Mi na przykład znaleziono brak jednego otworu, kolega mówił, że wykryto
    ścieżkę dotykającą pada. Być moze jest to wspomagane jakimś AI, bo aż
    cieżko przypuścić, że ktoś to oczami zauważył.

    > Dodatkowo -- chińczycy potrafią wysyłać na paczkomaty?

    PCBWay wysyła kurierem Inpostu. NIe wiem czy można go przekierować do
    paczkomatu.

    Musisz liczyć się z tym, że dowali się celnik. Mi się raz dowalił. Do
    tego najtańszego zamówienia jakie robiłem. Urzędnicza logika.