    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PCB w Chinach (lub gdzie indziej)
    Date: Tue, 23 May 2023 14:28:07 +0200

    On 23/05/2023 14:08, Arnold Ziffel wrote:
    > Ja od zawsze :)

    Czas na zmiany ;)

    Od czasu jak udało się zintegrować KiCADa z Freeroute, nie ma już nic co
    by mnie trzymało gdziekolwiek. No i jest masa biblitek, nawet do dość
    dziwacznych elementów.

    Sam KiCAD jest IMHO mocno upierdliwy z tym rozdzieleniem schematu i pcb
    przez netlistę. Eagle ogarniał to synchronicznie i o wiele mniej z tym
    kłopotu.

    > Ile wtedy trzeba dopłacić? Tylko VAT 23%?

    Cło i VAT, w zależności ile się celnikowi wylosuje na kole fortuny. Niby
    mają napisane ile coś kosztuje, ale już raz miałem sytuację, że wycenili
    towar (na oko) więcej, niż za niego zapłaciłem. Musiałem wtedy słać
    screenshoty z ekranu i przelewu, że zapłaciłem mniej. To była paczka z Ali.

    Płytki z PCBWay wyglądają w paczce bardzo podobnie do telefonu.

    Są prostokątne.

    Trudno się dziwić, że celnikowi ciśnienie skacze, jak widzi prostokątny
    przedmiot w zalewie gumowych kaczek, zestawow ściereczek z pokemonami
    czy skarpetek z golfem.