eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPILNE !! Ciekną plastikowe rury zbrojene alu od centralnego ogrzewania pełno brązowych kropek na długości i dookoła › Re: PILNE !! Ciekną plastikowe rury zbrojene alu od centralnego ogrzewania pełno brązowych kropek na długości i dookoła
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: PILNE !! Ciekną plastikowe rury zbrojene alu od centralnego ogrzewania
    pełno brązowych kropek na długości i dookoła
    Date: Thu, 24 Nov 2022 16:18:01 +0100

    On Thu, 24 Nov 2022 13:43:53 +0100, WM wrote:

    > Zasada bieląca to chyba inaczej kret?
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Polipropylen#W%C5%82a%
    C5%9Bciwo%C5%9Bci_i_zastosowanie

> [...]
    > polimerów. Wykazuje on dużą odporność chemiczną, zwłaszcza w
    > temperaturze pokojowej, w której jest prawie całkowicie odporny na
    > działanie kwasów, zasad i soli oraz rozpuszczalników organicznych.
    > Jedynie silne utleniacze, na przykład dymiący kwas siarkowy lub azotowy,
    > zasady bielące oraz ciecze niepolarne (benzen, czterochlorek węgla,
    > chlorek metylu) atakują go w tej temperaturze. Długotrwały kontakt z
    > miedzią także działa niszcząco na PP, dlatego do trwałych połączeń
    > PP-miedź należy stosować łączniki z mosiądzu.

    Ciekawe. Ma ktos przyklad takiego polączenia z miedzią?
    Co sie dzieje?

    > Dyfuzja tlenu w rurach z PP występuje przy temperaturze powyżej 60 °C.
    >
    > W podwyższonych temperaturach PP rozpuszcza się w węglowodorach
    > aromatycznych, estrach i ketonach.

    No ale takich raczej nie ma w instalacji CO.

    Za to ... jak to samochodzie wyglada? Zbiornik plynu moze byc chyba
    z PP, a w srodku gorący glikol ...

    > Charakteryzuje się dobrą
    > przepuszczalnością powietrza

    Oj, to chyba dla folii i wzglednie dobrą.
    Bo az tak mocno to powietrza nie przepuszcza.

    Hm - a jest potrzeba takich temperatur?

    J.