eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPILNE !! Ciekną plastikowe rury zbrojene alu od centralnego ogrzewania pełno brązowych kropek na długości i dookoła › Re: PILNE !! Ciekną plastikowe rury zbrojene alu od centralnego ogrzewania pełno brązowych kropek na długości i dookoła
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 24 Nov 2022 16:51:01 -0800 (PST)
    Subject: Re: PILNE !! Ciekną plastikowe rury zbrojene alu od centralnego ogrzewania
    pełno brązowych kropek na długości i dookoła
    From: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 24 November 2022 at 22:42:56 UTC+1, Marcin Debowski wrote:

    > Kret to głownie stały NaOH. Ale są silnie zasadowe żele do kibla z
    > wybielaczem. Grzejnik/wymiennik i pompy przeżyłyby taki eksperyment? Poza
    > tym to musiałoby tam krążyć w dużym stężeniu i podwyższonej temperaturze, a
    > nie rozcienczone wodą, co zapewne miałoby tu miejsce.

    C5%9Bciwo%C5%9Bci_i_zastosowanie

    > PE/HDPE są chyba częściej spotykane.
    >
    > --
    > Marcin
    Dzięki za wsparcie i pomoc.

    Te rury biegną wzdłuż ściany: w te i powrót , jedna nad drugą z dyl;atacją
    i wyciek pojawił się na ścianie, za pralką, taka fontanna mała z dziurki ale lało
    długo i zalało sąsiada na dole.

    Te kropki to kurz, ale rurka produkowana z faktura sera żółtego na zewnątrz, czyli
    takie okrągłe wgłębienia w strukturze siatki.

    I mała fontanna z takiego jednego oczka

    Spisałem parametry rury

    STABI PP-R typ3 20 x 3,4 PN 25 29.08.2008

    AT-15-7544/2008 16.07 Li SIGMA-Li

    Skoro rura nie nowa i jedna mała fontanna za pralką, to czy to wada materiałowa,
    zmęczenie,
    czy cała instalacja do wymiany ( 6 grzejników) i koszty pewnie ?0.000

    Remont był wykonywany gdy mieszkanie było puste, a teraz pełno gratów

    Jedna dobra strona, że piony ciepłownicze wykonano na korytarzu i dało się zamknąć i
    odciąć zasilanie i powrót
    2 zaworami kulowymi.

    Pewnie są opaski zaciskowe, awaryjne, nie wiem jak trwałe, ale ważne aby znów nie
    ciekło i włączyc ogrzewanie,
    bo będzie coraz zimniej.

    Poszukam na necie parametrów tych rur, producenta.

    I pytanko.
    Czy te plastikowe rury to awaria z odroczonym terminem ?

    Gwarancja 20 lat, a co potem, bo żyje się wielokrotność x 20 lat

    Czy naprawdę ktoś wymienia cała instalację zapobiegawczo po 20 25-30 latach ?

    U siebie zrobiłem instalację c.o. w rurkach miedzianych, a wtedy cena m iedzi była
    niewiele wyższa od rur plastikowych

    Miedź chyba ma trwałość większą

    Dobrze, że za oknem nie ma arktycznych mrozów, jak na północy Kanady w Eurece -40 C

    Będę szukał zestawu naprawczego.
    Myślałem aby wyciąć fragment rury , wstawić mufki
    ale chyba się wymienia cały odcinek , ale jak, gdy na dojściu są trójniki, potem
    kolanka na zakrętach, kolanka na podejściu do lazienki itd.

    Jeżeli kogoś nawiedził podobny problem z plastikowymi rurkami i go rozwiązał to będę
    wdzięczny za podzielenie się doświadczeniem.

    Szkło wodne chyba nie ( mam w butelce) - do innych celów
    jak już to epidian daje twardą opaskę

    Pojadę do sklepu i zapytam

    Pozdrawiam z nieogrzewanego mieszkania